محمدفنایی، کارشناس داوری برنامه نود شب گذشته در این باره گفت که آقای فغانی خسته بوده و کمیته داوران می‌ توانست به او استراحت بدهد. این موضوعی است که خودش هم آن را تایید می‌ کند: خوب به هرحال ما حدود 30 روز در تورنمنت جام‌ملت‌های آسیا حضور داشتیم و در آنجا هر روز تمرینات سختی را پشت سرگذاشتیم.

داور بین المللی فوتبال ایران در مورد انتقادهایی که به داوری در این 2 هفته شد و گفته می‌ شود فوتبال ایران به اندازه 8 بازی در هر هفته تیم داوری قوی ندارد گفت: دلیل این مساله مشخص است. در فوتبال ما یکسری داور با تجربه حضور داشتند که خودشان بازنشسته کردند. الان داوران جدیدی روی کار آماده اند که به زمان نیاز دارند. بها دادن به جوان ها هم تاوان دارد. همانطور که اگر یک تیم ترکیبش را جوان کند باید غرامت بپردازد. به همین دلیل من فکر می‌ کنم داوران جدید هم با گذر زمان می‌ توانند به داوران بزرگ فوتبال ایران تبدیل بشوند.

فغانی در پایان از کسانی که در این مدت حمایتش کردند هم تشکر می‌ کند: از همه کسانی که در طول تورنمنت جام‌ملت‌های آسیا از من حمایت کردند تشکر می‌ کنم. به ویژه آقای خسروی و منوچهر نظری که همیشه عملکرد من را مورد حمایت قراردادند. همچنین از شهر اصفهان و شورای شهر تهران که برای من مراسم تجلیل ترتیب دادند هم تشکر می‌ کنم.