به گزارش جهان به نقل از فارس از بندر انزلی، مصاف سپید پوشان بندرانزلی با سرخپوشان تهرانی از جمله دیدارهای جذاب و تماشایی تاریخ فوتبال کشورمان بوده که همواره دیدنی‌ها و سوژه‌های خاص خود را به همراه داشته است.

دو تیم ملوان و پرسپولیس تاکنون در ادوار مختلف لیگ برتر 25 بار در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که در این بین سهم ملوانان هفت برد و سهم پرسپولیسی‌ها 9 برد بوده و 9 دیدار این دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

بازی رفت دو تیم در انزلی با نتیجه دو بر یک به سود ملوان به پایان رسیده بود، بردی که البته تنها پیروزی ملوانان در این فصل از لیگ برتر نیز محسوب می‌شود.

در این 25 بازی دو تیم در لیگ برتر که بیشتر بازی‌ها پرگل و جذاب از آب درآمده است، 64 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرده که 30 گل سهم ملوان و 34 گل سهم پرسپولیس بوده است.

نکته جالب توجه اینکه امسال در دیدار رفت این دو تیم در لیگ برتر نصرت ایراندوست سرمربیگری ملوان و علی دایی نیز هدایت پرسپولیسی‌ها را به‌ عهده داشتند، در حالی که اکنون هیچ‌کدام از این دو سرمربی جایی روی نیمکت هدایت این دو تیم ندارند.

برای بازی فردا(جمعه) فیروز کریمی سرمربیگری ملوان و حمید درخشان نیز سرمربیگری پرسپولیس را بر عهده دارند، ضمن اینکه ملوان تاکنون در چارچوب لیگ برتر موفق شده چهار بار پرسپولیس را در تهران شکست دهد و این یک نقطه قوت برای ملوان در دیدار فردا است.

از جمع بازیکنان فعلی ملوان، پژمان نوری، مازیار زارع، فرزاد حاتمی و حسین کنعانی سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و در جمع پرسپولیسی‌ها نیز مهدی دغاغله سابقه پوشیدن پیراهن ملوان را دارد.

به گزارش فارس، دیدار تیم‌های ملوان بندرانزلی و پرسپولیس تهران عصر فردا جمعه 17 بهمن از ساعت 17:05 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.