به گزارش پارس به نقل از تابناک، مسابقات کشتی عمومی یا مسابقات اُپن کشتی چندسالی است که در کشور ما برگزار می‌شود و البته هر سال هم برگزاری آن با حرف و حدیث‌های فراوانی‌ هم همراه است و البته در حاشیه مسابقات دیگر کشتی که در کشورمان برگزار می‌شود قرار می‌گرفت. اما امسال فدراسیون کشتی برنامه‌ای تدارک دیده تا این مسابقات هم در کشورمان و هم در سطح جهانی مورد توجه قرار بگیرد و عنوان بزرگترین تورنمنت کشتی جهان را به خود ببیند.


فدراسیون کشتی اعلام کرده می‌خواهد این رقابت‌ها را روی 15 تشک و با حضور سه هزار کشتی‌گیر برگزار کند تا نخستین دوره مسابقات کشتی باشد که به طور همزمان روی 15 تشک مسابقات انجام می‌شود. این اتفاق قرار است در کتاب گینس ثبت شود و به همین دلیل هم نمایندگان کتاب ثبت رکوردها هم این مسابقات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

برنامه ریزی که برای این مسابقات انجام شده اگر تا پایان بدون هیچ مشکلی ادامه پیدا کند اعداد و ارقام جالبی را در خود جا داده است. برای نخستین بار است که یک تورنمنت کشتی همزمان روی 15 تشک برگزار خواهد شد. 3000 کشتی‌گیر از سراسر کشور در دو رشته آزاد و فرنگی و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در این مسابقات به رقابت خواهند پرداخت. طبق پیش‌بینی‌ها کشتی‌گیران امروز و فردا چیزی نزدیک به 86400 ثانیه روبروی هم قرار می‌گیریند و همخ این مسابقات هم به صورت زنده از تلویزیون پخش خواهد شد. برای قضاوت این رقابت‌ها هم یک آمار منحصر بفرد ثبت خواهد شد. ایران در میان کشورهای عضو اتحادیه جهانی کشتی بیشترین امار داوران کشتی را در اختیار دارد و برای قضاوت این مسابقات هم از 160 داور استفاده خواهد کرد که این هم یک آمار منحصربفرد و تکرار نشدنی است.

همه این اعداد و ارقام شنیدنی مسئولان فدراسیون کشتی ایران را بر آن داشت تا از دو ماه پیش مذاکراتی را با موسسه گینس انجام دهند تا این مسابقات با این اعداد و ارقام جالب به‌عنوان بزرگترین رقابت کشتی جهان در کتاب رکوردهای جهان ثبت شود. برای این منظور قرار است نمایندگان این مسابقه هم در تهران حضور یابند تا مراحل قانونی ثبت این رکورد صورت پذیرد.
در مجموع این مسابقات می‌تواند یک سورپرایز برای کشتی دنیا باشد و حالا باید ببینیم که آیا فدراسیون به همه خواسته‌های خود از این مسابقات می‌رسد یا نه؟ در کنار برگزاری مسابقات روی 15 تشک که یک اتفاق نو و جدید است باید به این نکته هم اشاره کرد که این مسابقات می‌تواند یک سورپرایز دیگر هم داشته باشد.

مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای جهان در سال‌های 2009 و 2011 از کشتی‌گیرانی است که برای رعایت فرآیند انتخابی باید در این مسابقات به میدان برود. تقوی برای حضور در این مسابقه‌ها تمرینات خود را برگزار کرده و الان در آمادگی کامل به سر می‌برد. او بدون شک یکی از بهترین کشتی‌گیران چند سال اخیر کشتی ایران است که در این یکی دو سال اخیر با مشکلات زیادی روبرو شد و حواشی زیاد اجازه نداد که او بتواند افتخاراتش را افزایش بدهد.

این حواشی حتی او را از اردوی تیم ملی هم دور کرد و حالا که می‌خواهد به ترکیب تیم ملی برگردد باید در مسابقات اوپن شرکت کند و با کشتی‌گیرانی سرشاخ شود که به لحاظ فنی قطعا در حد و اندازه‌های او نخواهند بود.
به هر روی برگزاری مسابقات اُپن تهران روح تازه‌ای در کالبد تورنمنت‌های کشتی مادمیده و مطمئنا حضور این تعداد از کشتی‌گیران باعث خواهد شد تمامی استعدادها از سراسر کشور در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند که به رشد و توسعه ورزش کشتی و پشتوانه‌سازی برای تیم‌های ملی کمک زیادی خواهد بود.