به گزارش پارس به نقل از فارس: میشل فان پراگ تأیید کرد که در انتخابات ریاست فیفا که 29 می برگزار می‌شود، با سپ بلاتر رقابت خواهد کرد.


بلاتر 78 ساله که چهار دوره پیاپی برنده انتخابات ریاست فیفا شده است، به دنبال برنده شدن در این انتخابات برای پنجمین دوره است. وی روز گذشته فدراسیون فوتبال اروپا را به تلاش برای خارج کردن او از عرصه ریاست بر فیفا متهم کرد و اظهار داشت: یوفا شجاعت ایستادگی را ندارد بنابراین بگذارید من به کارم ادامه دهم. آنها باید محترمانه برخورد کنند. همه آنهایی که می‌خواهند از دست من خلاص شوند باید بیایند، زیرا در فوتبال یاد می‌گیرید که برنده شوید اما در عین حال شکست را هم می‌آموزید. من مقاومت می‌کنم. اگر در انتخابات برنده شوم که بسیار خوب است و اگر شکست بخورم، باز هم خوب است.

فان پراگ، رئیس سابق باشگاه آژاکس و عضو کمیته اجرایی یوفا در خصوص کاندیداتوری خود گفت: خیلی نگران وضعیت رو به زوال فیفا هستم. وضعیت افکار عمومی و اعتماد بسیار بد است و بسیاری از مردم دنیا هم همین عقیده من را دارند.

وی اعلام کرد که از حمایت پنج کشور که حداقل شرط برای قرار گرفتن در این جایگاه است، برخوردار است.

سه نامزد دیگر که اعلام کردند برای ریاست فیفا با بلاتر رقابت خواهند کرد، عبارتند از: ژروم شمپاین، عضو کمیته اجرایی فیفا از سال 1999 تا 2010؛ علی بن الحسین، نایب رئیس فیفا و دیوید جینولا، هافبک سابق تیم ملی فوتبال فرانسه.