به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خداداد عزیزی درباره برگزاری دیدار دوستانه تیمش برابر پرسپولیس گفت: امروز بازی خوبی از هر دو تیم شاهد بودیم. پرسپولیس و شهرداری تبریز در شرایط بدنسازی هستند. البته من معتقدم بازی کردن مقابل پرسپولیس همیشه سخت است. امروز سعی کردم روی نیمکت بنشینم و به داوری اعتراض نکنم زیرا در جریان بازی هم اتفاق خاصی رخ نداد.

عزیزی در ادامه درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق هم گفت: ما بازی سختی مقابل عراق پیش رو خواهیم داشت. ما به یک صخره سخت خورده‌ایم. فکر می‌کنم مقابل عراق به مشکل بخوریم. اگر با ژاپن بازی می‌کردیم شرایط‌مان به نسبت بهتر بود. ما در برابر عراق حتی شانس حذف شدن هم داریم.
او در پاسخ به این سال که برای تیم ملی ایران چقدر شانس قائل هستید که قهرمان شود گفت: من برای تیم ملی شانس زیادی قائل هستم. اگر به بازی امارات دقت کنید 78 درصد مالکیت توپ در اختیار اماراتی‌ها بود اما دقیقه 91 گلی به ثمر رسید و ما پیروز شدیم. مقابل قطر و بحرین هم همین گونه بازی کردیم. البته این یک تاکتیک است و ما همیشه شانس بالایی برای کسب پیروزی داریم.
سرمربی تیم شهرداری تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مصاحبه‌ای که درباره سردار آزمون انجام داده بود اشاره کرد و گفت: من این مصاحبه را با برنامه ورزش و مردم انجام دادم. در آن برنامه گفتم گل قشنگ و زیبایی به ثمر رسید. فقط امیدوارم استوپی که سردار انجام داد شانسی نباشد. این نظر شخصی من بود. اگر آقایان از حرف من ناراحت شدند ایرادی ندارد من فقط نظرم را گفتم.
او در ادامه در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی رخ داده که ایران، یونان آسیا شده است، گفت: ما در ایران هستیم و پایتخت‌مان تهران است و یونان، اروپاست و پایتخت آن‌ها آتن است. نباید خودمان را با یونان مقایسه کنیم. واقعیت این است که سالیان سال است در فوتبال فقط خورده‌ایم و خوابیده‌ایم. آقایان کنگر خورده‌اند و لنگر انداخته‌اند و هیچ چیز هم از فوتبال متوجه نمی‌شوند. اگر از فوتبال پایه کار نکنی و زحمت نکشی و وقتی با رابطه و با نامه روی نیمکت بنشینی این اتفاقات رخ می‌دهد. من در دیدار ایران مقابل امارات از بازی امارات لذت بردم. کجای فوتبال ما یک بازیکن مثل بازیکن شماره 10 امارات داریم. زمان ما علی کریمی را داشتیم که یک استادیوم را دریبل می‌زد یا ابراهیم تهامی بود که به گفته خودش 17 بازیکن را دریبل می‌زد. ما قاسم‌پورها داشتیم که همه از بازیکنان تکنیکی بودند. حالا باید به امارات برویم و در آنجا دنبال بازیکن تکنیکی بگردیم. ما در فوتبال فقط خورده‌ایم و خوابیده‌ایم اما حریفان‌مان کار کرده‌اند. چشم‌مان به این است که 9 یا 10 نفره در محوطه جریمه دفاع کنیم و با یک ضد حمله به گل برسیم. اگر یک اتفاق رخ دهد و قهرمان شویم این اتفاق همیشه رخ نمی‌دهد. یونان یک بار قهرمان اروپا شد اما فوتبالش نابود شد. اما فوتبالی مثل فوتبال انگلیس، ایتالیا، هیچ وقت نابود نمی‌شود. متاسفانه ما هیچ وقت کار نمی‌کنیم و همه چیز فوتبال ما به رابطه بستگی دارد.
او در پاسخ به این سوال که اگر کار کنیم فوتبال‌مان بیش از این نابود می‌شود گفت: مگر چیزی از فوتبال ما مانده است؟ الان چقدر هوادار به استادیوم‌ها می‌آیند و بازی‌ها را تماشا می‌کنند. در سال 70 وقتی ابومسلم مقابل پرسپولیس بازی می‌کرد 80 هزار نفر بازی را از نزدیک تماشا می‌کردند اما الان برای دیدارهای رسمی پرسپولیس 10 هزار نفر هم به ورزشگاه نمی‌روند. من معتقدم مردم دیگر به این فوتبال علاقه‌ای ندارند.
سرمربی تیم شهرداری تبریز ادامه داد: دیگر در فوتبال ما زیبایی دیده نمی‌شود. اگر بازی‌های ایران در جام ملت‌های آسیا را نگاه کرده باشید می‌بینید ما 9 امتیاز گرفته‌ایم اما من به این آقایان می‌گویم اگر زیبایی در بازی ایران دیدید به ما هم بگویید. من زمانی که بازی ایران مقابل امارات را تماشا می‌کردم 5 بار برای عمر عبدالرحمان دست زدم چون از فوتبال این بازیکن لذت بردم. این بازیکن کلا 17 کیلوگرم وزن داشت و 20 کیلوگرم هم وزنه در لباسش گذاشته بودند تا باد او را نبرد. حال ببینید ما در فوتبال‌مان چه کار می‌کنیم.
عزیزی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بازی‌های مرتضی پورعلی‌گنجی و چند بازیکن جوان دیگر در تیم ملی نیز گفت: من به شخصه بازی مرتضی پورعلی‌گنجی را پسندیدم. او فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت اما در فوتبال ما کمتر اتفاق می‌افتد که به این گونه بازیکنان بازی بدهند. اگر میانگین سنی تیم ملی ایران را ببینید متوجه می‌شوید چه خبر است.
کاپیتان سابق تیم ملی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان ایرانی به اروپا نمی‌روند گفت: دیگر زمان بازی بازیکنان ایرانی در اروپا به پایان رسیده است و بازیکنان ژاپنی اروپا را قبضه کرده‌اند. دیگر به بازیکنان ایرانی نوبت نمی‌رسد. اگر تیم‌های آلمانی را نگاه کنید می‌بینید که هر کدام از آن‌ها یک بازیکن ژاپنی و یا کره‌ای دارند. به بازیکنان ایرانی به تیم‌های بزرگتر از تیم‌های خلیج فارسی نمی‌توانند بروند. البته معتقدم اشکان دژاگه اشتباه کرد که به حوزه خلیج فارس آمد. او هنوز توانایی‌اش را دارد که در اروپا بازی کند.
او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس می‌تواند در جام باشگاه‌های آسیا موفق عمل کند گفت: پرسپولیس در ابتدای فصل خوب یارگیری نکرد و الان هم کار سختی پیش رو دارد. در نیم فصل هم متاسفانه شاید یاری نبود که آن‌ها جذب کنند. کار پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا سخت است. آن‌ها در لیگ هم کار سختی پیش رو خواهند داشت.