به گزارش پارس ؛ تسنیم  به نقل از آس، شرکت تولید لوام ورزشی آدیداس ممکن است مسبب جدایی لیونل مسی از بارسلونا شود. طبق بررسی و آمارگیری که آدیداس انجام داده است، 70 درصد از مردم چهره مسی را با پیراهن‌ بارسلونا که تولید شرکت آمریکایی نایکی (رقیب اصلی آدیداس) است، دیده‌اند. نتایج این آمارگیری برای مسئولان آدیداسی که اسپانسر شخصی مسی است چندان خوشحال کننده نبوده و به همین دلیل آنها ترجیح می‌دهند کاپیتان تیم ملی آرژانتین به تیمی ملحق شود که پیراهن‌های آن توسط آدیداس تأمین می‌شود.

مدیران آدیداس کاملاً آگاهند که مسی در پیراهن بارسلونا (تولید نایکی) بیش از پیراهن تیم ملی آرژانتین (تولید آدیداس) موفقیت کسب کرده است و این موضوع بر فروش محصولات آنها در سطح جهانی تأثیر منفی گذاشته است. به همین دلیل آدیداس می‌خواهد که برنده چهار توپ طلای فرانتس فوتبال و فیفا، در رده باشگاهی هم پیراهن‌های همان شرکتی را بپوشد که پوشاک آلبی‌سلسته را تأمین می‌کند.

ماه‌هاست که شایعاتی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه شرکت آدیداس حاضر است با یک سرمایه‌گذاری هنگفت به تیم‌های طرف قراردادش که خواهان جذب مسی هستند،‌ برای رسیدن به این ستاره آرژانتینی کمک کند. چلسی یکی از این تیم‌هاست که محصولات آدیداس می‌پوشد و این اواخر هم شایعاتی فراوانی در خصوص تمایلش نسبت به جذب مسی شنیده شده است. تیم دیگر منچستریونایتد است که فصل جاری آخرین فصل قراردادش با نایکی است و طبق قراردادی 10 ساله با آدیداس که گفته می‌شود ممکن است به مرز یک میلیارد یورو برسد از فصل آینده پوشاک تولید این شرکت را به تن خواهد کرد.

با توجه به محدودیت‌هایی که قانون بازی جوانمردانه مالی برای باشگاه‌ها جهت خرید بازیکن لحاظ کرده است، جذب او کار بسیار سختی است، ضمن اینکه خود نیز اخیراً بر تمایلش برای ماندن در بارسلونا تأکید کرده است. آدیداس اما یک گزینه دیگر هم دارد و آن تبدیل شدن به اسپانسر بارسلونا و پایان دادن همکاری 17 ساله کاتالان‌ها با شرکت نایکی است. قرارداد فعلی بارسا با نایکی تا سال 2018 اعتبار دارد اما ظاهراً این باشگاه می‌خواهد مذاکراتی را جهت عقد یک قرارداد 30 میلیون یورویی جدید با نایکی آغاز کند.