اگر کارلوس کروش می‌دانست پژمان منتظری به بازی سوم تیم ملی در مرحله گروهی می‌رسد و فقط دو بازی ابتدایی جام ملت‌ها مقابل بحرین و قطر را از دست می‌دهد، قطعاً نام پژمان را در فهرست مسافران جام ملت‌های آسیا قرار می‌داد اما تشخیص اشتباه پزشکان که به کروش گفته بودند منتظری حداقل یک ماه اجازه تمرین ندارد، باعث شد سرمربی تیم ملی از کنار نام پژمان بگذرد.

كروش به حدي مطمئن بود تيم پزشكي درست تشخيص داده كه وقتي هاشم بيك‌زاده مصدوم شد، به فكر اضافه كردن نام پژمان نيفتاد و خانزاده را به ليست اضافه كرد اما حالا از تهران به او خبر رسيده آسيب‌ديدگي منتظري به طور كامل برطرف شده و او بعد از پايان دوران فيزيوتراپي‌اش در تهران به دوحه برگشته تا در تمرين ام‌صلال شركت كند. روزي كه پژمان منتظري در ليگ ستارگان قطر آسيب ديد، روزنامه خبرورزشي اولين رسانه‌اي بود كه خبر داد پژمان جام ملت‌ها را از دست داده است.

آن روز نوشتيم مطابق تشخيص تيم پزشكي‌ ام‌صلال، پژمان حداقل تا پايان مرحله گروهي جام ملت‌ها نمي‌تواند تيم ملي را همراهي كند. 24 ساعت بعد فدراسيون فوتبال خبر منتشر شده در روزنامه خبرورزشي را تأييد كرد و اعلام شد پژمان بايد تحت‌نظر تيم پزشكي تيم ملي معاينه شود تا مطمئن شويم آسيب‌ديدگي‌اش جدي است. تيم پزشكي از پژمان MRI گرفت و روز 4 دي اعلام كرد منتظري يك ماه بايد بيرون باشد. تشخيص پزشكان اين بود كه طول درمان منتظري يك ماهه خواهد بود و كروش هم تصور كرد منتظري تا 4 بهمن اصلاً توان تمرين كردن ندارد و بعد از آن هم به درد تيم ملي نمي‌خورد.

اما بعد از آن كه تيم ملي به استراليا رفت، پژمان منتظري در تهران مشغول فيزيوتراپي شد و برنامه درماني‌اش به حدي خوب پيش رفت كه وقتي روز 20 دي MRI گرفت، مشخص شد هيچ مشكلي براي شروع تمرينات خود ندارد و اثري از آسيب‌ديدگي و مصدوميت در MRI منتظري نبود. با اين حساب اگر نام پژمان در ليست مسافران جام ملت‌ها قرار مي‌گرفت، او مي‌توانست 21 دي يعني همزمان با بازي ايران و بحرين به استراليا برود و بعد از يك هفته تمرين كنار تيم، براي بازي با امارات كه سومين بازي مرحله گروهي ايران است، آماده خدمت به تيم ملي باشد اما تشخيص اشتباه در طول درمان پژمان، او را از كروش گرفت. البته تخصص و تجربه متخصصان كلينيكي كه پژمان دوره درمانش را در آن كلينيك سپري كرد هم بي‌تأثير نبود و همين مسئله باعث شد منتظري زودتر از يك ماه و ظرف 17 روز آماده حضور در ميادين فوتبال شود.