به گزارش پارس به نقل از فارس، آندرانیک تیموریان که یکی از بهترین بازیکنان بازی ایران و بحرین بود درباره برتری در نخستین بازی جام ملت های آسیا گفت: «برد خوبی بود اما تازه کارمان شروع شده است. برتری در بازی بازی اول تورنمنت‌های بزرگی مثل جام ملت های آسیا بسیار مهم است. گام اول را محکم و مردانه برداشتیم. بدون شک دربازی های بعد هم با این استحکام به میدان می رویم.»


تیموریان که دراین بازی 2 پاس گل داد درباره اینکه گفته می‌شود او یکی از بهترین‌های این میدان بود، گفت:« من کارخاصی انجام ندادم. آن پاس های گل هم تقدیم به همه ایرانی های عزیز. همه آن‌هایی که با دعاهایشان پشتیبان ما بودند و هم آن‌هایی که به ورزشگاه آمدند و دیگر ایرانی‌هایی که در اقصی نقاط جهان زندگی می‌کنند. ما برای آن ها بازی می‌کنیم و تمام وجودمان را خرج تیم ملی می‌کنیم. این برد کوچک‌ترین کاری بود که می‌توانستیم انجام بدهیم. درباره اینکه می‌گویند من یکی از بهترین‌های این بازی بودم صحبتی ندارم و نظرلطف شماست. فقط می‌توانم بگویم که ما یک تیم بودیم با 11 ستاره. همه بازیکنان تلاش کردند تا یک روزخوب برای فوتبال ایران رقم بخورد.»

تیموریان درباره انگیزه هایش در تیم ملی و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا گفت: «انگیزه فاکتوری است که همیشه در من وجود دارد. هیچ وقت در زمین فوتبال کم نگذاشتم و تا وقتی که توپ در اختیارمن باشد مطمئنا در خدمت فوتبال ملی هستم. در تیم ملی هیچ انگیزه شخصی وجود ندارد. همه برای یک هدف می‌جنگیم و می‌خواهیم قهرمان جام ملت ها شویم. کاردشواری است اما با تلاش و همت هرکار سختی شدنی است.»

تیموریان درباره قدرت تیم بحرین هم گفت: «بحرین تیم بسیار خوبی بود که در بازی‌های مهم قدرت تیمی‌اش را نشان می‌دهد. ما بازی دشواری پشت سر گذاشتیم و فقط سعی کردیم خواسته های کادرفنی را در میدان پیاده کنیم. در بازی‌های آینده هم همین طور خواهد بود. هرچه سرمربی تیم ملی بخواهد درزمین بازی پیاده می کنیم. تیمی که می بینید حاصل تفکرات کروش است.»

او درباره بازی مهم تیم ملی مقابل قطر تصریح کرد:« همه بازی‌ها سرنوشت ساز است. هیچ بازی آسانی وجود ندارد و با چنین تفکری وارد جام ملت‌ها شده‌ایم. قطر هم با اینکه 4گل از امارات خورد اما برای ما قابل احترام است و با انگیزه ای که در بازی اول مقابل بحرین قرار گرفتیم با قطر بازی می‌کنیم. در فوتبال بازی راحتی وجود ندارد،‌ هیچ تیمی را دست کم نمی‌گیریم و با انگیزه کامل دومین بازی را هم پشت سر می‌گذاریم. به طورکلی اما به صعود مقتدرانه از این گروه امیدوارم و تصور می‌کنم هیچ تیمی استحکام، انگیزه و قدرت تیمی ایران را ندارد.»

آیا تیموریان قول قهرمانی در جام ملت‌ها را می‌دهد؟ او به این سوال اینگونه پاسخ داد: «ای کاش فوتبال ورزشی بود که می‌شد آن را پیش‌بینی کرد. نه، نمی شود با قاطعیت گفت اما تردید نکنید که هدف همین است. باید بازی به بازی جلو برویم. الان زود است درباره فینالی که نمی‌دانیم با کدام تیم است حرف بزنیم. ما پنج شنبه با قطر بازی داریم پس بهتراست من، شما و همه ایرانی های سراسر دنیا روی این بازی تمرکز کنیم. ازهم وطن‌هایم می‌خواهم ما را دعا کنند تا بتوانیم به بهترین شکل آنها را خوشحال کنیم.