به گزارش پارس به نقل از فارس ،  «آخر الان که وقت استعفا و قهر و ناز و این حرف‌ها نیست . الان دیگر دوران این حرف‌ها گذشته است . الان زمان حمایت همه جانبه از ملوان است . باور کنید 30 جلسه تیم را به بهترین شکل ممکن تمرین داده و از هر نظر آماده کرده‌ام. امروز زمانی است که باید جمع شویم تا از آن تلاش ها بهره لازم را ببریم.

4تا5 دشمن دوست نما که دلشان با ملوان نیست و نمی‌خواهند اجازه دهند که این تیم نفس بکشد که نباید خط و مشی ملوان را مشخص کنند. باید برای احیای دوباره ملوان و حفظ این تیم با آنها برخورد تا راه برای ادامه هر چه بهتر کار از هر نظر مهیا شود.»

این آغاز حرف های فیروز کریمی سر مربی ملوان بود. سر مربی که بخاطر ملوان آبرویش را به حراج گذاشته و دوست دارد در کنار مردم جشن بقا این تیم در لیگ برتر را برگزار کند.

* چه عاملی سبب شد که تصمیم به خداحافظی بگیرید؟

ببینید ، مدیر من که هر روز با او در ارتباط هستم می‌گوید ما در این تیم این همه زحمت کشیده‌ایم، اما آقایان به جای تشکر همه از ما گله مندند. در برخی از سایت‌های محلی که دوست ندارند ملوان سرفراز باشد کمپین به راه می‌اندازند و خواهان پس دادن ملوان می‌شوند. آنها مرا با رسم یک کاریکاتور به گروه دالتون‌ها که نماد دزدی است متهم می‌کنند. به مادر سالخورده من زنگ زده و به او فحاشی می‌کنند. خوب من هر روز با این مدیر در ارتباط هستم ، مدیری که تا به امروز همه گونه حمایت را از تیم داشته و این در حالیست که هیچ کس دیناری به باشگاه کمک نکرده است. بپذیرید که من تابه امروز هیچ کس دیگری به جز او را در کنار تیم ندیده‌ام. این مدیر گله مند است که نه تنها از او تشکری نمی‌شود بلکه مورد خطاب هم قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث می‌شود که او گوشی خود را خاموش و از شدت ناراحتی از ایران برای چند روزی بروند و این رفتن باعث می‌شود که کل برنامه‌های تیم به هم بریزد.

* با به هم خوردن برنامه‌های مورد نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد ؟

به هم خوردن برنامه تمرینات باعث می‌شود که من به یک مربی معمولی تبدیل شوم و نتوانم پاسخگوی خواسته به حق مردم باشم. باور کنید ملوان در شرایط فوق العاده حساسی قرار دارد. ما با 6 تیم بالای جدول در انزلی بازی خواهیم داشت و با تمام تیم‌های پائین جدول باید در خانه آنها بازی کنیم که اهمیت کار ما را در آینده بیش از پیش مشخص می کند. متاسفانه به خاطر مشکلات موجود اردوی تهران و انجام 2 بازی تدارکاتی با تیم‌های صبای قم و سایپای به هم خورد. دیدارهایی که چنانچه انجام می‌شد من می‌توانستم نقاط ضعف و قوت تیم خود را بهتر متوجه شوم که این اتفاق صدمه جبران ناپذیری به تیم ما وارد آورد.

* از عملکرد خود در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟

ببینید ما در فصل نقل و انتقالات تمرینات بسیار خوبی را تا این جای کار انجام داده و به لحاظ جذب بازیکن هم باید بگویم که کل مجموعه ملوان از مالک باشگاه گرفته تا خود بازیکنان هم در این امر تمام تلاش خود را انجام دادند. اما خودتان خوب می‌دانید که هیچ کس بازیکن خوبش را به ما نداد و ما با همان بازیکنان خوب خودکه داشتیم و بعضا هم گرفتیم ، بهترین تیم را ساخته‌ایم . تیمی که با شروع بازی‌ها همه را شگفت زده خواهد کرد اما بپذیرید که با این شرایط کار دشوار باشد.

* شرایط امروز ملوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه مدیر باشگاه را دل زده کرده و این مسئله باعث شده که دیگر در باشگاه هیچ کس دستش به کار نمی‌رود. اما با همه این اوصاف بازیکنان ما به بهترین شکل ممکن دارند تلاش می‌کنند. بازیکنانی که با احترام به دیگر بازیکنان فوتبال ایران باید بگویم که با اخلاق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند اما همین بازیکنان نیز از سوی مخالفان مورد خطاب قرار می‌گیرند، درست همانطور که مدیر باشگاه و سرپرست باشگاه مورد خطاب قرار می‌گیرند.

* چاره کار چیست ؟

خوشبختانه مسئولان همه قصد خدمت دارند. چندی پیش خدمت امام جمعه محترم رسیدیم. ایشان در راستای حمایت همه جانبه از تیم مردمی ملوان و مالک آن که تمام بحث مالی و مدیریتی تیم را بر عهده دارند نظر کاملا مساعد و موکدی داشتند. مسئولان شورای شهر ، شهرداری، مسئولان عالیرتبه و در یک کلام همه شهر دلشان برای موفقیت ملوان می‌تپد که جا دارد در چنین فضایی یک نفر بزرگی کرده و وفاق عمومی را در تیم به وجود بیاورد.

* یعنی شما در حال حاضر دلواپس عدم وجود وفاق عمومی در تیم هستید؟

دقیقا. من به لحاظ فنی قول می‌دهم که ملوان در نیم فصل دوم لیگ بهترین بازی‌ها را به نمایش بگذارد، نتیجه هم که دیگر دست خداست. یقینا دعای خیر مردم شمال کشور که ملوان تنها نماینده آنها در لیگ برتر است و دلشان هم برای این تیم می‌تپد در نیم فصل دوم باعث خواهد شد تا این تیم نتایج  دلخواه را بگیرد. من از این مسئله مطمئن هستم اما به من حق بدهید که دلواپس این باشم که در مدت کم باقیمانده این وفاق عمومی صورت نپذیرد و من نتوانم آن کمکی را که مد نظرم هست را در  حق مردم خوب انزلی انجام دهم. مردمی که وقتی در کوچه و خیابان مرا می‌بینند چنان با گرمی با من برخورد می‌کنند که شرمنده آنها می‌شوم. من دوست دارم اوضاع به گونه‌ای پیش برود که در پایان لیگ همه ما از بابت بقا ملوان در لیگ خندان باشیم . اگر به دنبال چنین موفقیتی هستیم نباید نوک پیکان انتقادات را تنها به سمت یک نفر بگیریم ، چرا که این مسئله عین بی‌انصافی است. ما باید بپذیریم که ملوان متعلق به همه ماست و در پیروزی‌ها و شکست‌هایش همه ما به یک اندازه سهم خواهیم داشت.

* اگر این وفاقی که شما از آن می‌گوئید اتفاق بیفتد چه خواهد شد؟

مطمئن باشید که اگر این وفاق به وجود بیاید ما در پایان لیگ جشن بقا را در کنار یکدیگر و با یک شکوه خاص برگزار خواهیم کرد. من برای رسیدن به این هدف مهم دست تک تک مردم انزلی را می‌بوسم و به آنها می‌گویم که من به دلخوشی طرفداران واقعی ملوان به انزلی آمدم . من به آنها می‌گویم که بیائید با کمک یکدیگر نگذاریم که آن تعداد انگشت شمار مخالف موفقیت ملوان ، برای این تیم مشکل ساز شوند.

* نقش پیشکسوتان را در این مسائل و در بوجود آمدن وفاق عمومی تا چه اندازه موثر می‌دانید ؟

بسیار زیاد. باور کنید پیشکسوتان ملوان مرا شرمنده محبت‌های خود ساخته‌اند . آنها با اظهار نگرانی از شرایط موجود به من دستور داده‌اند که در ادامه راه همچنان همراه آنها باشم که من نیز چنین قولی را به آنها داده و امیدوارم که شرمنده آنها نشوم.