کاوه علی اسماعیلی:این دو چهره دوست داشتنی فوتبال ایران حتی در مورد موارد کوچک نیز با هم گفت و گو می کنند. یکی از این مسائل، حضور علی کریمی در تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کروش بود. 

قبل از اینکه تیم ملی ایران راهی اردوی آفریقای جنوبی شود، مهدی مهدوی کیا که در آلمان به سر می برد تماسی با علی کریمی گرفت تا به او بابت حضور در کنار کروش دلگرمی بدهد. مهدوی کیا در میان مکالمه اش با جادوگر فوتبال ایران، به او گفت: «حواست باشد، فدراسیون فوتبال اهل بستن قرارداد با چهره ها نیست. احتمالا با تو هم خیلی سخت قرارداد می بندند.» جواب علی کریمی نیز جالب بود: «منتظر این مسائل و قرارداد بستن نمی مانم مهدی»

وقتی ماجرای قهر علی کریمی از تیم ملی پیش آمد، جریان های غرض ورزانه ای علیه علی کریمی شکل گرفت و او را بابت نداشتن قرارداد متهم به جدایی از تیم ملی کردند ولی کریمی می دانست قراردادش به این زودی توسط فدراسیون امضا نمی شود. البته چند روز بعد از قهر کریمی، علی کفاشیان در مصاحبه ای گفت: «ما قرارداد کریمی را تنظیم کرده ایم و او فقط باید آن را امضا کند!»

به هر حال هنوز هم در مورد کناره گیری علی کریمی از تیم ملی درست یک روز قبل از اعزام به استرالیا، شایعات زیادی مطرح می شود گرچه نزدیکان به کریمی، واقعیت قضیه را می دانند که با شایعات اخیر فاصله زیادی دارد.