به گزارش پارس به نقل از فارس، سعید معروف در خصوص حضورش در لیگ روسیه اظهار داشت: کسانی که با این انتقال موافق نبوده اند به ورزش والیبال، حرفه‌ای نگاه نمی‌کنند. دو ساله بودن قرارداد با زنیت کازان روسیه، برای هر بازیکنی وسوسه انگیز خواهد بود، اما چون به تازگی با شهرداری قرارداد بسته بودم کمی تردید داشتم که بپذیرم. در هرحال برای بقیه بازیکنان هم از لیگ جهانی به خصوص باشگاه‌های ایتالیایی پیشنهاد بود، اما لیگ روسیه به نظر متفاوت و مهم بود، زیرا مدعی معتبرترین لیگ والیبال است.

وی افزود: این تصمیم برای هیچکس ساده نبود. ما باید تصمیمی می گرفتیم که دو سر برد باشد و کسی متضرر نشود. امسال سالی بود که باشگاه شهرداری برای جشن قهرمانی آماده می‌شد، اما شهردار در نهایت بسیار کمک کرد. نتیجه این شد که تیم بدون من هم در جمع ۴ تیم نهایی لیگ خواهد بود. باشگاه شهرداری و مردم ارومیه با درک شرایط من کمک کردند تا به والیبال حرفه‌ای خود توسعه بدهم و من جبران خواهم کرد.

معروف در پاسخ به این سوال که چه زمانی عازم روسیه می شود گفت: من به دلیل موضوع ویزا هنوز راهی نشدم. به محض اینکه ویزای من آماده بشود باید خود را به مسابقه روز چهارشنبه زنیت کازان برسانم؛ البته فدراسیون گفته با تمام شدن تعطیلات کریسمس ویزای من نیز از سوی سفارت آماده می‌شود.

کاپیتان تیم ملی در مورد این شایعه که تعلل سعید معروف در رفتن به زنیت باعث شد تا این باشگاه پاسور اول دیگری که فرانسوی است استخدام کند، گفت: در قوانین نقل و انتقالات باشگاهی روسیه قید شده اگر باشگاهی دو بازیکن خارجی داشته باشد با اضافه شدن یک بازیکن جدید خارجی باید یک مورد را از لیست خارج کند.

وی در مورد وضعیت فعلی والیبال ایران گفت: والیبال در سال‌های اخیر با اقبال خوبی از سوی مردم روبرو بوده است. به خصوص از وقتی که در لیگ جهانی مطرح شد انتظارات بالا رفت؛ البته در مورد مربیان ولاسکو و اسلوبودان کواچ باید بگویم اصلاً قابل مقایسه نیستند. کار کردن در روزهای اول با ولاسکو سخت بود، اما خیلی زود ولاسکو به شناخت لازم از همه ما رسید و بعد از رفتن او کواچ ظرف ۱۵ روز در کنار بچه‌ها با شناخت کامل قرار گرفت. این مربی امتیازهای خاصی دارد؛ ولاسکو خیلی زود توانست با مشخصات کار در ایران آشنا شود، اما سبک کاری هر دو متفاوت است. خوشبختانه بازیکنان ما آنقدر حرفه ای شدند که در اتحاد تیمی می توانند خود را با دانش مربی هماهنگ کنند.

معروف در مورد فراز و فرود در کیفیت نتایج تیم ملی در لیگ جهانی گفت: لزومی نیست یک تیم همه بازی‌ها را ببرد. خیلی وقت‌ها ۹۰ درصد برد ما به خاطر غیرت مان است. اسم‌ها نباید کسی را بترساند. آمریکا، برزیل، آلمان و... بعضی اوقات فقط یک اسم هستند. شرایط، بازی را حرکت می‌دهد. خوشبختانه ما در تیم ملی حاشیه نداریم.

وی در مورد انتخاب باشگاه زنیت کازان به عنوان باشگاه این فصل خود اضافه کرد: این تصمیم واقعا کارشناسی شده بود. من با افراد صاحب‌نظر به خصوص ولاسکو مشورت کردم که وی به این تصمیم تاکید زیادی کرد و ممنونم که به من کمک کرد.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در مورد عمر والیبالی خود گفت: بستگی به کسانی دارد که به مرور به جامعه والیبال اضافه می‌شوند. اگر کسانی که وارد تیم ملی می شوند بتوانند به خوبی به تیم ملی کمک کنند شاید ما زودتر از تیم ملی کنار برویم. میانگین سنی والیبالیست‌های ما ۲۵ سال است و اگر آسیب جدی نبینند شاید تا ۸،۹ سال دیگر بتوانند بازی کنند. در مورد خودم شاید ۴،۵ سال دیگر بتوانم در والیبال حرفه ای حاضر باشم.