به گزارش پارس به نقل از فارس: جام ملت‌‌های 2015 آسیا در حالی از 19 دی ماه به میزبانی استرالیا آغاز می‌شود که 4 کشور در جام ملت‌‌های آسیا 2015 استرالیا از یک نظر منحصر به فرد هستند.

بر همین اساس تیم‌های ملی عربستان، قطر، چین و امارات بدون بازیکن خارجی یا لژیونر در جام ملت‌های آسیا 2015 حاضر می‌شوند و از سوی دیگر تیم ملی کره‌جنوبی با 18 لژیونر و استرالیا با 16 لژیونر در بین تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها از این لحاظ صدرنشین هستند.

*القادسیه، صدرنشین آسیا؛ استقلال، صدرنشین ایران

در این بین باشگاه القادسیه کویت با 10 بازیکن در بین تیم‌های باشگاهی که در جام ملت‌های آسیا نماینده دارند بیشترین سهمیه را دارند و الهلال عربستان، الوحدات اردن و الشرطه عراق با 9 بازیکن در رده دوم قرار دارند. در بین باشگاه‌های ایرانی نیز استقلال با 5 بازیکن از این لحاظ صدرنشین است.

*لیگ عربستان و آلمان در جایگاه اول؛ پدیده هم نماینده دارد

در بین لیگ‌های آسیایی همچنین لیگ برتر عربستان با 35 سهمیه در جایگاه نخست قرار دارد و لیگ ایران نیز با 14 بازیکن در جایگاه یازدهم قرار دارد که البته این جایگاه با اردن و ازبکستان مشترک است.

سهمیه لیگ‌های کشورهای آسیایی به شرح زیر است:

عربستان 35 بازیکن

قطر 33 بازیکن

امارات 29 بازیکن

چین 28 بازیکن

کویت 23 بازیکن

عمان 22 بازیکن

بحرین 20 بازیکن

ژاپن و کره شمالی 18 بازیکن

فلسطین 17 بازیکن

عراق 15 بازیکن

ایران، اردن و ازبکستان 14 بازیکن

کره جنوبی 7 بازیکن

استرالیا 6 بازیکن

در این جدول لازم به ذکر است که سایر بازیکنان با ملیت‌های دیگر که تیمشان در جام ملت‌های آسیا حضور دارند نیز در سهمیه لیگ‌های کشورهای حاضر محسوب شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حضور بهادر نسیم‌اف ازبکستانی در تیم پدیده اشاره کرد که با حضور او و 13 بازیکن ایرانی حاضر در لیگ برتر ایران، سهمیه لیگ برتر کشورمان به 14 بازیکن در جام ملت‌های آسیا رسیده است.

در بین لیگ‌های غیر آسیایی نیز لیگ آلمان با 13 سهمیه در جام ملت‌های آسیا رکورددار است و کشورهای انگلیس و روسیه به ترتیب با 9 و 5 بازیکن در این جدول در رده‌های بعدی قرار دارند.

همچنین 313 بازیکن از کنفدراسیون فوتبال آسیا، 51 بازیکن از کنفدراسیون فوتبال اروپا، 2 بازیکن از کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و یک بازیکن نیز از کنفدراسیون فوتبال آفریقا در جام ملت‌های آسیا حضور دارند.