به گزارش پارس به نقل از ورزش سه، این 5 نفر چنان عمل کرده اند که برای یک سرمربی، استفاده از تنها یک نفر آنها نوع بهینه برای صرف توان آنها نیست و هر کس می‌ تواند بگوید ای کاش حداقل 2 نفر از این نفرات، توان حضور همزمان در خط حمله تیم‌ملی را داشتند. در شرایط حاضر کی‌روش حداکثر یکی از این افراد را به جز مهاجم نوک اصلی، در یکی از دو گوش میدان به عنوان گوش چپ یا راست به کار می‌ گیرد.

امیدواریم مرور برخی از خصوصیات سجلی، فنی، وجه شباهت و مصادیق افتراق این 5 مرد برایتان خواندنی باشد.

* قوچان نژاد متولد 29 شهریور 66 (27 سال و 94 روز)، کریم انصاری‌فرد متولد 14 فروردین 69 (24 سال و 260 روز)، مهدی شریفی متولد 25 مرداد 71 (22 سال و 129 روز)، علیرضا جهانبخش متولد 20 مرداد 72 (21 سال و 124 روز) و سردار آزمون متولد 11 دی 73 (19 سال و 356 روز)

* میانگین سنی این 5 نفر، 23 سال و 46 روز است.

* از این بین 4 نفر لژیونر هستند و تنها یک نفر یعنی شریفی در لیگ ایران بازی می‌ کنند.

* از بین 4 لژیونر 3 نفر در اروپا و یک نفر در لیگ های عربی (قوچان نژاد) بازی می‌ کنند.

* بیشترین بازی ملی را بین این افراد کریم انصاری‌فرد دارد، کریم در 43 بازی ملی، 9 گل به ثمر رسانده است.

* رکورد قوچان نژاد فوق العاده است، او در 18 بازی ملی 11 گل زده است، با این میانگین او در 70 بازی ملی از مرز چهل گل عبور خواهد کرد.

* علیرضا جهانبخش در 11 بازی، یک گل زده است. البته جهانبخش هیچ وقت نوک حمله تیم نبوده است.

* سردار آزمون در 3 بازی ملی انجام داده یک گل به ثمر رسانده است.

* مهدی شریفی هم 2 بار برای تیم‌ملی بازی کرده است .

* بین 5 مهاجم کریم انصاری‌فرد در 43 بازی ملی که 20 بازی یار اصلی و 23 بازی یار ذخیره بوده. 8 کارت زرد گرفته، قوچان نژاد در 18 بازی یک کارت گرفته و سه نفر دیگر کارت نگرفته اند.

* سردار آزمون و علیرضا جهانبخش در سنی هستند که می‌ توانند برای فوتبال ایران در بازی های مقدماتی و مرحله نهایی المپیک 2016 ریودوژانیرو به میدان بروند.

* به جز 5 مردی که از آنها یاد کردیم و مردان صاحب پیراهن تیم ملی در ادوار گذشته بوده اند، سجاد شهباززاده و مسعود حسن زاده هم در اردوی تیم ملی حضور دارند. شهباززاده 25 ساله و حسن زاده 23 ساله و شاغل در لیگ ایران هستند و از حیث نداشتن بازی ملی مورد قیاس در بحث موردنظر قرار نمی گیرند. این دو با کیفیتی که در اردوی آفریقای جنوبی نشان دادند، کار کی روش را برای خط زدن دشوار می کنند. اما با توجه به حضور مهره های باتجربه تر و البته تعدد ستاره ها چاره ای جز حذف سه نفر از این جمع نیست.