به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، برنامه تلویزیونی نود پس از برگزاری هفته هفدهم لیگ برتر که تعطیلاتی طولانی مدت را به همراه دارد شب گذشته (دوشنبه) به روی آنتن رفت.

این برنامه پس از بررسی دیدارهای هفته هفدهم و مسائل داوری این هفته توسط سعید مظفری‌زاده، بررسی اتفاقات فوتبال ایران و دیگر مسائل به تعطیلاتی طولانی مدت رفت تا با آغاز دوباره لیگ برتر، از سر گرفته شود.

نظرسنجی پیامکی برنامه این هفته که در شبی آرام پیگیری شد، به پیش‌بینی نتیجه تیم ملی در جام ملت‌های آسیای 2015 استرالیا ارتباط داشت که 4 گزینه حضور در فینال، حضور در نیمه نهایی، حضور در مرحله یک چهارم نهایی و حذف در مرحله گروهی مسابقات در این نظرسنجی گنجانده شده بود. از بین این 4 گزینه، بینندگان رأی بیشتری به حضور شاگردان کارلوس کی‌روش در فینال جام ملت‌ها دادند که 37 درصد آرا را به خود اختصاص داد. 10 درصد از بینندگان هم معتقد بودند تیم ملی در مرحله گروهی حذف می‌شود.

عادل فردوسی‌پور در این برنامه تلاش کرد تا از طریق اسکایپ با کارلوس کی‌روش که هم‌اکنون تیم ملی را به اردوی آفریقای جنوبی برده است تماس برقرار کند اما موفق به انجام این کار نشد.

آنالیز فنی وضعیت دروازه‌بانی تیم فوتبال پرسپولیس از دوران احمدرضا عابدزاده تا این فصل لیگ برتر که سوشا مکانی و نیلسون کوریا در چهارچوب دروازه سرخپوشان قرار گرفته‌اند، بخش جذابی از برنامه این هفته نود بود. وضعیت دروازه‌بانی پرسپولیس با آمار دقیقی از تمام دروازه‌بان‌های چند سال اخیر این تیم آنالیز شد که نشان می‌داد سرخپوشان به جز فصل گذشته که رکورد خوبی را در خط دفاعی به ثبت رساندند، وضعیت مناسبی در خط دفاعی و به ویژه پست دروازه‌بانی نداشته‌اند.

در بخش ویژه دیگری هم دیدار این هفته استقلال خوزستان مقابل استقلال تهران آنالیز شد. این دیدار که با نتیجه تساوی 4 بر 4 به پایان رسید و تا به اینجا به پرگل‌ترین بازی لیگ چهاردهم تبدیل شده است، آمار فنی جالبی داشت که توسط گروه آنالیز برنامه نود به نمایش درآمد.

حمیدرضا صدر این هفته به عنوان گزارشگر برنامه نود عمل کرد و به مناسبت تولد حشمت‌الله مهاجرانی گفت‌وگوی جالبی را با سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان انجام داد. مهاجرانی در این گفت‌وگو از زمان بازیگری‌اش در ابومسلم صحبت‌های جالبی را انجام داد.

درگیری در پایان دیدار کارون خوزستان مقابل آلومینیوم اراک که از هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور برگزار شد و با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید، بخش جنجالی برنامه نود بود. در این بخش تصاویری از درگیری بازیکنان دو تیم نمایش داده شد که نشان می‌داد برخی از اعضای تیم کارون و هواداران منتسب به این تیم که میزبان مسابقه بودند، نقش پررنگی در درگیری‌ها داشتند و حتی کار به چاقوکشی هم رسیده است. گزارشی هم از وضعیت بازیکن تیم آلومینیوم اراک پخش شد که در این درگیری‌ها دندان‌هایش شکست و به دلیل برخورد چاقو نیز پای او بخیه خورد.

در این بخش محمد نیک‌سیرت، مشاور باشگاه آلومینیوم اراک و رضا جمال‌پور، سرپرست تیم فوتبال کارون اهواز روی خط برنامه نود آمدند و توضیحاتی را در خصوص این درگیری‌ها ارائه کردند. غلامرضا بهروان، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم روی خط برنامه آمد و در خصوص درگیری شدید در این بازی که به چاقوکشی هم منجر شده بود، گفت: هیئت فوتبال استان‌ها و تیم‌های میزبان برای برگزاری مسابقات وظایفی را بر عهده دارند که ملزم به رعایت قوانین هستند. با توجه به تصاویری که دیدم (تصاویر درگیری در پایان بازی کارون خوزستان و آلومینیوم اراک) مطمئناً این درگیری‌ها را پیگیری خواهیم کرد تا با چنین رفتارهایی برخوردی جدی صورت بگیرد.

بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران، بررسی دیدارهای هفته گذشته لیگ دسته اول، پخش گزارشی از اردوی تیم شموشک نوشهر در شهریار که بدون تسویه حساب هتل محل اردوی خود را ترک کرده بودند، صحبت با مدیرعامل باشگاه شموشک نوشهر و گروسی نماینده مجلس در این خصوص و ... بخش‌های دیگری از برنامه شب گذشته نود بود.

ادامه مناظره هفته گذشته بین هوشنگ نصیرزاده و غلامرضا رفیعی که در خصوص آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال و برخی تخلفات صورت گرفته در تصویب آیین‌نامه نیمه کاره مانده بود، در بخش پایانی برنامه شب گذشته پیگیری شد. در این مناظره رفیعی به عنوان کارشناس مسائل حقوقی فوتبال با ارائه مدارک و مستنداتی تأکید داشت که فدراسیون فوتبال  در تصویب برخی مواد مرتکب تخلف شده است اما هوشنگ نصیرزاده به عنوان رئیس کمیته تدوین قوانین و مقررات فدراسیون فوتبال با دفاع از آئین‌نامه انضباطی نظری خلاف رفیعی داشت. وی معتقد بود که مواد به تصویب رسیده توسط فدراسیون فوتبال با تخلف همراه نبوده و با حضور اعضای مجمع صورت گرفته است اما رفیعی نیز در این خصوص خلاف نظرات نصیرزاده صحبت کرد.

منصور قنبرزاده، عضو پیشین هیئت رئیسه و عضو مجمع فدراسیون فوتبال هم در خصوص مصوبات فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را انجام داد اما بازهم این بحث بی نتیجه ماند و مناظره نصیرزاده و رفیعی هم مانند هفته گذشته به جایی نرسید.