کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ناگهان عصر یکشنبه تصمیم گرفت رودرروی خبرنگاران بنشیند. او تصمیمش را گرفت و خیلی صریحتر از همیشه با خبرنگاران سخن گفت. این بار با رویی خندان و خیلی راحت. او هرآنچه خواست را گفت و هر آنچه که دیگران پرسیدند را بی جواب نگذاشت. سرمربی در میان حرف هایی که زد کد های زیادی را برای فوتبال دوستان داشت. انتقادهایش را کرد و حرف هایش را زد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ او گلایه اش را از علی پروین انجام داد ، جایی که این چهره محبوب را بزرگ این فوتبال دانست و کنایه آمیز مصاحبه اش را پاسخ داد:«من هیچوقت به وزارت ورزش فکر نمی کنم و کار او را انجام نمی دهم.» این پاسخی برای حرف پروین بود درباره این که:«کروش می خواهد برای وزارت ورزش هم تصمیم بگیرد.»

او البته حرف مهمتری هم برای گفتن داشت ، پاسخ به منتقدانی چون درخشان و قلعه نویی که از تعطیلات 50 روزه لیگ سخن می گویند. گفته هایی که با دو رویکرد مطرح شدند . نخست بحث برنامه ریزی :«اگر امسال لیگ ایران مثل همه لیگ های بزرگ دنیا برنامه ای مشخص دارد ، نیازی به تشکر از من نیست! خیلی دوست ندارم این کار را بکنید! من بر این مسئله تاکید کردم و سازمان لیگ انجامش داشت.» او یادآور می شود که این برنامه ریزی حاصل پیگیریهای این مربی است. چیزی که خیال مربیان لیگ را راحت کرده و البته به قلعه نویی و درخشان و البته دیگران یادآوری می کند آنها در شهریور و مرداد دو بازه 10 روزه را از تیم ملی قرض گرفته اند تا تیم بتواند برای بازی های جام ملتها ، دو هفته بیشتر از تیم ها زمان بگیرد پس چیزی را به آنها بدهکار نیست. مهمتر از همه این ها حرفی است که او در ادامه زد:«ما 15 روز وقت اضافه خواستیم تا تیمی را آماده حضور در فینال جام ملتها کنیم. به نظر شما اگر تیم ملی به فینال جام ملتها برسد ، این همه هوادار از این ناراحت هستند که لیگ دو هفته بیشتر تعطیل بوده؟»

و اما مهمتر از همه این اهداف ، سرمربی تیم ملی به نظر می رسید می خواست حرف هایش را قبل از همه به گوش علی کفاشیان برساند. کفاشیان که در محاصره اقتصادی وزارت ورزش به تنگ آمده و برای نشان دادن در باغ سبز به وزیر بدش نمی آید سفر تیم ملی به آفریقای جنوبی را لغو کند. او که پول این اردو را ندارد با این حرفه دل وزارتخانه را هم بدست می آورد اما کارلوس می گوید حالا که سر اعتبارش قمار کرد ، سفر باید انجام شود. سفری که برای آماده کردن 50 درصد تیم اصلی او در جام ملتهاست. مشابه سفری که تیم قبل از اعزام به جام جهانی داشت.