بحث بازیکنان سرباز تیم ملی بود که به مشکل خورده اند و مجوز حضور در جام ملت های آسیا را ندارند. در این هنگام یکی از خبرنگاران به کروش گفت: «شما رحمتی را از تیم ملی کنار گذاشتید و حالا چطور انتظار دارید بازیکنانی را که با جعل مدارک وظیفه شهروندی خود را انجام نداده اند در تیم ملی حضور داشته باشند؟»

کروش در پاسخ گفت: «من موافق تلفیق این دو موضوع نیستم. من در جایگاهی نیستم که بگویم این بازیکنان کار جعل انجام داده اند. شما هم در این جایگاه نیستید. من رحمتی را با شهدا مقایسه نمی کنم. به خصوص آن هایی که جانشان را برای این مملکت داده اند. این دو بحث را مقایسه نکنید. فعلا کسی به من اطلاع نداده که این بازیکنان محروم هستند. بحث من این است که مقامات مسئول راهکاری را پیش پای ما بگذارند. من نمی خواهم آن ها در باشگاهشان بازی کنند. این بحث ملی است. من هم اعتقاد دارم آن ها باید به خدمت سربازی بروند. از دنیایی که من می آیم شرایط این طور است که یک بازیکن هیچ وقت نمی گوید مقابل لبنان یا تیم دیگری بازی نمی کنم. مگر اینکه مشکل جدی خانوادگی یا مشکل سلامتی داشته باشد.»
او ادامه داد: «حتی در شرایطی که بازیکن مشکل جدی داشته باشد باید رسما درخواست داشته باشد نه اینکه بگوید امروز بازی می کنم و فردا بگوید بازی نمی کنم. در تیم من چنین اختیاراتی وجود ندارد. البته مربی می تواند دو راه را انتخاب کند. یکی اینکه خواهش کند آهای بازیکن، برگرد. ولی من چنین کاری نمی کنم. بقیه بازیکنان را آماده می کنم و به آن ها اعتماد به نفس می دهم که برای کشورشان چطور بازی کنند. این شخصیت من است و این روش را انتخاب می کنم. در حال حاضر هم به کسانی اطمینان می کنم که استحقاق حضور در تیم ملی را دارند.»
کروش که همچنان ترجیح می داد در مورد رحمتی صحبت کند ادامه داد: «من از عملکرد علیرضا حقیقی خوشحالم. او از طرف فیفا به عنوان یکی از بهترین گلرهای جام جهانی انتخاب شد. یکی از بهترین بازیکنان ما به خصوص در بازی با کره جنوبی علیرضا حقیقی بود ولی شما تمرکزتان را روی بازیکنی گذاشته اید که 5 سال پیش در تیم ملی حضور داشته. من عکس ها و مصاحبه هایی از رحمتی روی جلد روزنامه ها دیده ام که بیشتر از عکس ها و مصاحبه های بازیکنان فعلی تیم ملی است.»