به گزارش پارس،حمید علیدوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در رابطه با انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: مهمترین نکته در آغاز کار برای من استعداد‌یابی است مثل زمانی که در تیم ملی جوانان حضور داشتم باید از بازیکنان رده سنی نونهالان و نوجوانان استعداد‌یابی کنیم. برای انجام این مهم نیاز به کمک اهالی فوتبال و مسئولان مراکز استان‌ها داریم تا در سطح کشور با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم استعداد‌ها را شناسایی کنیم و نفرات خوبی را برای حضور در تیم ملی پرورش دهیم.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا او هم قصد دارد 30- 40 بازیکن را انتخاب کرده و با برگزاری اردوهای مختلف آنها را برای شرکت در مسابقات آماده کند اظهار داشت: تا زمانی که باشگاه‌های ما به تیم‌های پایه بها ندهند نمی‌توان کار خیلی بزرگی انجام داد. باشگاه‌ها باید در بستر بازیکن‌سازی فعالیت بیشتری داشته باشند و این وظیفه نباید به تنهایی به دوش فدراسیون باشد. ما تلاش‌مان را می‌کنیم تا استعداد‌های خوبی که در سطح کشور حضور دارد را انتخاب کنیم. بازیکنان این سری نیاز به آموزش و حمایت در راستای پیشرفت دارند و مطمئن باشید ما تمام تلاش‌مان را در این راستا به کار می‌بندیم.
 
سرمربی جدید تیم ملی نوجوانان در رابطه با اینکه باید روز 26 آذر با تیم ملی ایتالیا بازی کنند گفت: این بازی محکی برای بازیکنان تیم ملی نوجوانان است. تمام هم و غم ما در این مقطع شناسایی استعداد‌ها است. از روز شنبه اردوی جدید تیم ملی نوجوانان آغاز می‌شود. ما در این مسابقه با بازیکنان تیم ملی نونهالان که در رقابت‌های قهرمانی در همدان شرکت کرده بودند به میدان می‌رویم. در برنامه‌های آینده ما اردوی قطر و غیره هم وجود دارد که در آینده اخبار قطعی اعلام خواهد شد.
 
وی در مورد دستیاران خود در تیم ملی نوجوانان تصریح کرد: این مسئله به طور قطعی مشخص نیست. در مورد چند گزینه مطالعه می‌کنم تا بهترین فرد را برای کمک به تیم ملی نوجوانان انتخاب کنیم.
 
سرمربی تیم ملی نوجوانان در رابطه با اینکه به او انتقاد می‌شود مدتی از فوتبال دور بوده است گفت: هیچ وقت از فوتبال دور نبوده‌ام. در این چند سال مطالعات علمی انجام می‌دادم و از تمامی اتفاقات فوتبالی و دانش‌های جدید این ورزش باخبر هستم. سوال من این است که اگر یک مربی خارجی به تیم ملی نوجوانان می‌آمد آیا او از همه چیز شناخت داشت؟ البته هر کسی که در این سمت قرار گیرد نیاز به کمک اهالی فوتبال و مربیان رده پایه دارد تا با شناختن و انتخاب استعداد‌ها بتوانیم تیم ملی خوبی را آماده کرده و بازیکنان قدرتمندی را پرورش دهیم.