به گزارش پارس به نقل از ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر راه‌آهن درباره این دیدار گفت: با توجه به نتایج اخیر مان به لحاظ روحی و روانی آماده نیستیم ولی به لحاظ فنی وقتی چند بازی قبلی را آنالیز کردیم دیدیم که خوب بودیم و در نتیجه‌ گیری مشکل داشتیم. بازی با راه‌آهن برای ما مهم است. آنها مربی خوب و تیم جوانی دارند اما ما آماده کسب سه امتیا‌ز این دیدار هستیم.

او در پاسخ به سوالی درباره مشکلات خط دفاعی تیمش، اظهار کرد: ما روی اشتباه‌های فردی گل می‌خوریم. در ساختار دفاعی شرایط خوبی داریم، اما گلهایی که می خوریم روی اشتباه‌های فردی است. البته مقصر همه نتایج ضعیف من هستم و بیشترین نقش را در نتایج اخیر من داشتم، اما باید به این هم اشاره کنم که دو گلی که برابر ذوب آهن خوردیم، خیلی بچگانه بود و فکر نمی‌کنم که دیگر شاهد چنین گلهایی باشیم.

سرمربی استقلال درباره محرومان و مصدومان تیمش اضافه کرد: طبیعتا شرایط بدنی ما با توجه به فشردگی بازی‌ها چندان خوب نیست. ما یک روز خواستیم که بازیمان را به تعویق بیاندازند اما قبول نکردند. فعلا فخرالدینی و تیموریان محروم هستند و قاضی هم مصدوم است. همچنین در تلاشیم تا سلیمان فلاح را به بازی فردا برسانیم و او را در لیست ۱۸ نفره قرار دهیم.

وی در واکنش به سوالی درباره تجمع هواداران تیمش در مقابل باشگاه استقلال عنوان کرد: طبیعتا نتایج اخیر ما در این مساله موثر است،‌ اما یک سوال دارم و آن هم این که جز ما تیم‌های بزرگ دیگری هم در لیگ حضور دارند و تیم‌های بزرگ دیگری هم در جام حذفی حذف شده‌اند. معنی بحرانی که عده‌ای مطرح می‌کنند چیست؟ بحران زمانی است که تیم‌تان سیزدهم جدول باشد، ما تنها چهار امتیاز با صدر جدول فاصله داریم و ۴۵ امتیاز هم پیش روی ماست. درباره تجمع یک چیز دیگری هم وجود دارد و آن هم این که ما عده‌ای از افرادی که در تجمع حاضر بودند را با یکسری عکس‌ها شناسایی کردیم و می‌دانیم که در کجا مشغول هستند. آنهایی هم که به حمایت من در مقابل باشگاه جمع شده‌اند حتما عده‌ای می‌خواهند بگویند که من به آنها خط داده‌ام. به هر حال از این حرف‌ها هست.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال چیست؟ گفت: من در این باره خبر ندارم و تا جایی که می‌دانم سایت باشگاه استقلال هم در این باره اطلاع رسانی کرده است، اما این نکته را هم در نظر بگیرید که در اکثر بازی‌هایمان همه نفرات را در اختیار نداشته‌ایم که این مساله در نتایج ما موثر بوده است. اتفاقی که امیدوارم در نیم فصل دوم کمتر شاهدش باشیم.

سرمربی استقلال در واکنش به پرسشی درباره حمایت رضا حقیقی از او در یکی از مصاحبه‌هایش، گفت: یک بازی بود که استقلال با پیام مشهد داشت و من می خواستم حقیقی را به استقلال بیاورم که این اتفاق به هر حال رخ نداد. من به بازی او علاقمندم و نمی‌دانم چه چیزی درباره من گفته است، اما از او تشکر می‌کنم. من برای استقلال سه قهرمانی لیگ برتر و دو قهرمانی جام حذفی آورده‌ام و طبیعتا انتظارات از من بالاست. مردم هم به هر حال علاقه به تیم دارند و وقتی که از نتایج راضی نباشند، حق دارند که اعتراض کنند، ‌اما مطمئن باشید در پایان فصل هواداران استقلال خوشحال هستند.

او در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به اظهارات اخیر سیاوش اکبرپور و نیکبخت واحدی علیه‌ او چیست، عنوان کرد: دستشان درد نکند. من به هر کسی که خوبی کرده باشم انصافا به این دو خیلی بد کرده‌ام و حق دارند علیه من چیزی بگویند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که عده‌ای می‌گویند که امیر قلعه‌نویی با بازیکنان بزرگ نمی‌تواند کار کند و به همین دلیل تیموریان در آستانه جدایی از است، گفت: از این حرف‌ها همیشه هست. مگر من به مجیدی گفتم که خداحافظی کند؟ او خودش از تیم خداحافظی کرد یا مثلا مجتبی جباری، من که او را می خواستم، اما یک بیانیه‌ای درباره او صادر شد و همه چیز بر هم ریخت. در سپاهان این همه ستاره وجود داشت، مگر آنها سیاره بودند که من با آنها کار کردم؟ سید جلال حسینی، هادی عقیلی، محرم نوید کیا و خیلی های دیگر در سپاهان بودند که من با آنها کار کردم.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که نظرش راجع به حکم کمیته‌ انضباطی علیه‌اش که به محرومیت یک جلسه‌ای و پرداخت پنج میلیون تومان از سوی قلعه‌نویی منتج شده است، گفت: من دو سوال دارم. آیا خود شما خبرنگاران واقعا فهمیدید که چرا بازی ما با تراکتورسازی با تماشاگر برگزار شد؟ و سوال دوم این است که اگر قانونگذار تخلفی کند چه کسی باید به آن رسیدگی کند؟ این را هم بگویم که خیلی دوست داشتم بازی با تراکتورسازی با حضور تماشاگر باشد، اما خودتان می بینید که درخواست یک روز عقب افتادن بازی ما را قبول نکردند. آقای حسن‌زاده ! پاسخ تخلفی که انجام داده اید را بدهید. من تیمم باخت و از همه عذرخواهی کردم، ولی جالب است که بعد از داربی عسگری صحبت کرد و گفته که قلعه‌نویی به دنبال توجیه باختش است. جالب است که در بازی با پرسپولیس پنالتی ما را نگرفتند و در حالی که گل پرسپولیس هم در شرایط آفساید به ثمر رسیده است و یک بازیکن آنها هم باید اخراج می‌شد، این صحبت‌ها را می‌شنوید. مگر من بعد از بازی با ذوب آهن و فولاد که باختیم چیزی به داوری گفتم، شما چگونه به این داوری نمره داوری می‌دهید؟ مگر می‌توان با شعور مردم بازی کرد.

وی ادامه داد: آقای نبی هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و کمیته‌ انضباطی هم به دنبال نگاه نبی است. سال گذشته در بازی با ذوب آهن من را محروم کردند. وقتی که اعتراض کردم و گفتم گزارشی از این بازی علیه من نوشته نشده است پس چگونه علیه من حکمی صادر شده است، همین آقای حسن‌زاده گفتند که ما فیلم بازی را تماشا کردیم و احساس کردیم شما چیزی گفته‌اید. باورتان می‌شود که بر اساس احساس حکمی صادر کرده‌اند؟ من یک خواهش از آقای تاج دارم و آن هم این که در نیم فصل دوم به چیدمان داوری و بحث دوپینگ توجه داشته باشد، چرا که اگر به این مساله رسیدگی نشود برخی از تیم‌ها لطمه می خورند. من در بازی با پرسپولیس چند بار از محوطه مربیان خارج شدم و به همین خاطر من را محکوم کردند. آقای حسن‌زاده! به دنبال محروم کردن هستی.

سرمربی استقلال افزود: با این حال ما هم بیکار نمی‌نشینیم و مستنداتی را فراهم ‌کرده‌ایم که به کمیسیون اصل «۹۰» ببریم. در آنجا از حقمان دفاع می‌کنیم. متاسفانه در فدراسیون نگاه نبی حاکم است و دپارتمان داوری و کمیته‌ انضباطی دنباله روی نگاه نبی است. من منتظر این محرومیت بودم و برایم جالب است که چیزی پیدا نکرده‌اند و حالا گیر داده‌اند که من از محوطه فنی بیرون رفته‌ام.

قلعه‌نویی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا در لیگ ایران دوپینگ می‌شود؟ گفت: من نگفتم که دوپینگ می‌شود، گفتم که باید نظارت جدی تری صورت بگیرد.