به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار فردای تیم‌های نفت تهران و پرسپولیس گفت:  فکر می‌کنم در روزی به مصاف پرسپولیس می‌رویم که با آنها پایاپای هستیم و شرایط مشابهی داریم. پرسپولیس یک برد خوب در دربی داشته و ما هم تراکتورسازی را شکست دادیم. ضمن اینکه هر دو تیم همزمان دیداری 120 دقیقه‌ای به همراه پنالتی در جام حذفی را پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته در گوشه و کنار شنیدم که پرسپولیس 3-4 بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد ولی من این وضعیت را برای بازیکنان تشریح کردم و گفتم که در پرسپولیس و استقلال تعریفی مبنی بر بازیکن اصلی و غیراصلی نیست چون هر کسی که پیراهن این دو تیم را می‌پوشد بازیکن خوبی بوده و در پله ورودی تیم ملی قرار دارد. ضمن اینکه تماشاگران هم هر روز عملکرد بازیکنان را زیر نظر دارند و تحلیل می‌کنند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تصریح کرد: در بازی رفت‌ نوری و عالیشاه در ترکیب پرسپولیس نبودند، طارمی 2 دقیقه بازی کرد و اومانیا هم نبود. در مجموع فکر می‌کنم استقلال و پرسپولیس همیشه استقلال و پرسپولیس هستند و جایگاه خاص خودشان را دارند.

منصوریان ادامه داد: بازیکنان استقلال و پرسپولیس قطعا می‌دانند در چه تیمی بازی می‌کنند و این تیم چه تفاوتی با تیم‌های دیگر دارد. من نشست خبری را مثال می‌زنم. مطمئنا اگر ما امروز با یک تیم دیگری بازی داشتیم نهایتا 2 یا 3 خبرنگار با یک دوربین تلویزیونی به کنفرانس می‌آمدند اما چون با پرسپولیس بازی داریم می‌بینید که کلی خبرنگار و با چند دوربین تلویزیونی در اینجا دیده می‌شوند.

وی در خصوص شناختش از پرسپولیس تصریح کرد: مدت زیادی است که به گروه آنالیز تیمم ماموریت دادم روی پرسپولیس زوم کنند. وقتی درخشان می‌گوید ما دربی را می‌بریم و بعد از آن برای قهرمانی خواهیم جنگید، نشان می‌دهد که او با این افکار به مصاف ما می‌آید تا حمله کرده و بازی را ببرد. فردا یار دوازدهمی نداریم و مطمئنا تماشاگران با پرسپولیس هستند. امیدوارم آب و هوا اجازه دهد بازی زیبا و جذابی را شاهد باشیم. هدف ما این است که بهترین بازی را ارائه دهیم هرچند در این چند روز سعی کردیم ریکاوری خوبی داشته باشیم تا با فرم ایده‌آل به مصاف پرسپولیس برویم.

منصوریان در پاسخ به این سوال که مقابل پرسپولیس هواداران استقلال از شما انتظار برد دارند، گفت: من نگاه حرفه‌ای به این مسئله دارم و به نوعی حافظ منافع باشگاه نفت هستم. من تی‌شرتی بر تن دارم که متعلق به باشگاه نفت است و باید حافظ این پیراهن باشم، اخلاق حرفه‌ای این را حکم می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمر فوتبالم را در استقلال سپری کردم و تمام موفقیت‌های زندگی‌ام را بعد از خدا مدیون استقلال هستم طبیعی است که به من به عنوان یک مربی استقلالی نگاه شود و در صورت شکست پرسپولیس هواداران استقلال خوشحال شوند اما نگاه شخص من به جایگاه‌مان در جدول است چرا که معتقدم این جایگاه را راحت به دست نیاورده‌ایم. تیم ما خیلی جوان است و در خیلی از بازی‌ها در دقیقه 95 گل خوردیم و تاوان جوانی‌مان را پس دادیم.

منصوریان یادآور شد: مجموعه نفت اقلیت است، کل خانواده‌های ما را جمع بزنید به 300 نفر نمی‌رسد اما ما فردا می‌خواهیم از اعتبار نفت دفاع کنیم. اگر هر مربی استقلالی دیگری روی نیمکت نفت بود وقتی مقابل پرسپولیس قرار می‌گرفت هواداران استقلال از او انتظار برد داشتند. مطمئنا این حس را هواداران استقلال نسبت به من دارند و شاید این حس در این فصل که ما اکثر تیم‌هایی بعد از دیدار استقلال مقابل‌مان قرار گرفتند شکست دادیم، بیشتر شده است.

سرمربی نفت در واکنش به اینکه خیلی‌ها اعلام کردند او و تیمش غول‌کش هستند گفت: ایمان مبعلی روز گذشته مصاحبه‌ای کرد و گفت که دیگر خودمان (نفت) غول شده‌ایم، البته به نظر من نمی‌شود راجع به این موضوع صحبت کرد چون همه تیم‌ها قابل احترام هستند و دیگر نمی‌شود بازی‌ها را پیش‌بینی کرد فقط راجع به این موضوع می‌توانم بگویم نام بعضی از تیم‌ها بزرگتر از بقیه است وگرنه نمی‌شود دیگر به تیمی غول گفت. الان دیگر حتی نمی‌شود از نفت مسجدسلیمان در خانه خودش امتیاز گرفت و این یعنی تفاوتی بین تیم‌ها نیست.

وی در مورد اینکه آیا بازیکنان سابق سرخابی که در نفت حضور دارند و دیگر بازیکنان این تیم برای دیدار مقابل پرسپولیس انگیزه دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: ما ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی را از پرسپولیس و استقلال در تیممان داریم که جزو خو‌ب‌های اخلاقی و فنی این دو تیم بودند ضمن اینکه هر تیمی که مقابل پرسپولیس و استقلال بازی می‌کند خود به خود انگیزه دارد. رسانه‌ها آنقدر فضای این بازی را گرم و شیرین می‌کنند که بازیکنان انرژی می‌گیرند. ما باید سعی کنیم که این مسئله را کنترل کنیم، من از صمیم قلب می‌گویم دوست دارم فردا کل استادیوم تختی پر تماشاگر باشد و بازی زیبایی را ببینند و انگیزه بازیکنان بالا برود واقعا وقتی در یک ورزشگاه بزرگ 500 نفر تماشاگر وجود دارد انگیزه بازیکنان کم می‌شود.

منصوریان ادامه داد: در بازی با تراکتورسازی و استقلال ورزشگاه پر بود و حتی در بازی با صنعت ساری هم 15 اتوبوس تماشاگر آمده بود. برعکس ما که اکثر طرفدارانمان در منزل حضور دارند چون کارمند وزارت نفت هستند.

سرمربی تیم فوتبال نفت در واکنش به اینکه همراه با 15 اتوبوس هوادار صنعت ساری یک شخص ویژه هم پشت دروازه ایستاده بود خاطرنشان کرد: من به این مسائل اعتقادی ندارم. یک قرآن کوچک و یک «چهار قل» گردن من است. اعتقادم این است که بازیکنان ما زحمت کشیدند و مزد زحمتشان را گرفتند هرچند صنعت ساری در 120 دقیقه خیلی ما را اذیت کرد که البته تلنگر خوبی برای نفت بود. من به بازیکنانم گفتم همانطور که تراکتورسازی، سپاهان و استقلال را شکست می‌دهید یک تیم لیگ 2 هم می‌آید و شما را اذیت می‌کند.