به گزارش پارس ، شاهین ثاقبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال المپیک و موضوع انتخاب نشدن سرمربی این تیم تاکنون اظهار کرد: واقعا نمی‌دانم چرا تیم امید هنوز در بحث سرمربی بلاتکلیف است. زلاتکو کرانچار در اردوی قطر حاضر شد. اردویی که شرایط خوبی داشت. آنجا به ما گفتند تقریبا کار این مربی تمام شده است و وقتی به تهران هم آمدیم از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم که کار کرانچار تمام شده است و او دیگر هدایت تیم امید را بر عهده دارد اما به تازگی اعلام شده که ظاهرا وزارت ورزش و جوانان و کمیته فنی فدراسیون هنوز این مربی را انتخاب نکرده‌اند!

وی افزود: به این موضوع که سرمربی تیم چه کسی باشد، کاری ندارم اما آنچه برای بازیکنان مهم است خارج شدن تیم امید از بلاتکلیفی و برگزاری اردوهای هرچه بیشتر است. امیدوارم مسئولان ورزش و فوتبال ایران کار تیم امید را به دقیقه ۹۰ نکشانند و هرچه زودتر وضعیت کادر فنی این تیم مشخص شود.

این بازیکن درباره اردوی قطر تیم امید نیز گفت: اردوی اخیر تیم ملی یکی از بهترین اردوها بود و واقعا برای بازیکنان سنگ تمام گذاشته شد. من امیدوارم اردوهای بعدی هم به همین شکل باشد.

وی در پاسخ به اینکه شما و بازیکنان تیم امید اساسا با مربی ایرانی راحت‌تر هستید یا خارجی گفت: به دلیل شرایط سنی فکر می‌کنم بازیکنان تیم امید با مربی ایرانی راحت‌تر باشند و معمولا بازیکنان رده پایه این گرایش را دارند اما برای شخص من تفاوتی نمی‌کند. کرانچار هم مربی بزرگی است که در لیگ ایران هدایت تیم‌های بزرگی را بر عهده داشت. فکر می‌کنم اگر او هم نهایتا سرمربی تیم امید شود ضرر نمی‌کنیم.

ثاقبی که مورد توجه کارلوس کی‌روش هم قرار گرفته و در تعدادی از جلسات تمرینی آخرین اردوی تیم ملی بزرگسالان هم شرکت داشت، گفت: از اینکه کی‌روش من را دیده، بسیار خوشحالم و همه تلاشم را می‌کنم تا همچنان مد نظر او باشم و روزی در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرم.