به گزارش پارس به نقل از ایسنا، کارلوس کی‌روش مهمان ویژه عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 بود. او که از طریق ویدئو کنفرانس در این برنامه تلویزیونی حاضر شده بود، درباره دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره و حضور تماشاچیان در ورزشگاه آزادی گفت: هواداران نقش بسیار مهمی برای تیم ملی دارند و یار دوازدهم تیم ملی به شمار می‌آیند. از تمامی هواداران می‌خواهم که در کنار ما از فوتبال لذت ببرند. ما به آنها احتیاج داریم. آنها پنج بازیکن در بوندسلیگا و سه بازیکن در لیگ برتر دارند. برای هواداران پیراهن شماره 12 را کنار گذاشته و از آنها می‌خواهم کنار تیم ملی باشند.
 
وی با اشاره به وضعیت تیم ملی و شرایط بازیکنان گفت: همه چیز خوب است و برای رویارویی با کره‌جنوبی آماده هستیم و این یکی از دیگر از بازی‌های تدارکاتی ماست که در برنامه داریم.
 
سرمربی پرتغالی تیم ملی درباره بازی با کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: این دیدار بازی کمیابی است؛ نه تنها از بعد آماده‌سازی که محکی برای فرصت دادن به برخی بازیکنان جوان است تا بتوانند خود را نشان دهند.
 
کی روش درباره جوان‌گرایی در تیم ملی و فرصت دادن به این بازیکنان در بازی مقابل کره‌جنوبی گفت: این بازیکنان جوان را در دو، سه سال اخیر تحت نظر قرار داده و بعد از جام‌جهانی تصمیم به شروع ساخت دوباره تیم ملی گرفته‌ایم. با توجه به این که فرصت‌های زیادی برای بازی‌های دوستانه نداریم بنابراین فرصت لازم را در بازی مقابل کره به آنها خواهیم داد. مطمئنم پورعلی‌گنجی، سردار آزمون، احسان حاج‌صفی، سروش رفیعی و ... از این فرصت استفاده خواهند کرد.
 
وی در پاسخ به این که به بازیکنان جوان در دیدار با کره فرصت بازی داده خواهد شد یا خیر، بیان کرد: بله، تعدادی از بازیکنان جوان ما درون زمین خواهند بود. در زمان مناسب و در زمانی که به ما دیکته شود، مشکلی برای فرصت دادن به بازیکنان جوان نخواهیم داشت و از آنها همان‌طور که در اردوی پرتغال استفاده کردیم، بهره‌مند خواهیم شد.
 
کی‌روش با اشاره به این که فرآیند جوان‌گرایی در تیم ملی بعد از جام ملت‌ها نیز ادامه خواهد داشت، گفت: دقیقا همین گونه است. در تیم ملی احتیاج به انقلاب ناگهانی نیست. باید پایه‌ها را حفظ کنید و تغییرات را به مرور انجام دهید. احتیاج داریم که پایه‌های اصلی تیم ملی را حفظ کنیم. بازیکنان باتجربه باید به عنوان الگو باشند و بازیکنان جوان باید از تجربیات این بازیکنان استفاده کنند.
 
سرمربی پرتغالی تیم ملی همچنین به گروه تیم ملی ایران در جام ملت‌ها و تقابل با تیم‌های عربی اشاره و تصریح کرد: یاد گرفتم که بازی مقابل تیم‌های امارات، بحرین و قطر سردرد است ولی امروز ما کاملا یک تیم متفاوت هستیم و می‌دانیم چه کاری می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تیم‌های روبه‌رو مخل برنامه‌هایمان شوند. اطلاع دارم رقبای ما در گروه به سختی کار می‌کنند و ما کار سختی در گروه داریم. وظیفه ما آن است که با توجه و تمرکز به کارمان ادامه دهیم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به پرسشی درباره مشکل گلزنی تیم ملی نیز عنوان کرد: راهکارهای ما بنا بر اصل همیشگی، "بیشتر و بهتر کار کنیم" است. در حالی که داریم کمتر کار می‌کنیم و بدتر و تعداد اردوها، دیدارهای تدارکاتی و کیفیت‌های بازی‌های ما خوب نیست. نیازمند واقع‌بینی هستیم. نمی‌توانیم بازی تظاهرآمیز داشته باشیم. باید دست به دست هم دهیم و با ایمان و همکاری هدف را در دلمان زنده نگه داریم.
 
وی افزود: آیا توقع داشتید یک بازی باز را مقابل تیم‌های آرژانتین و بوسنی داشته باشیم؟ ما از فرصت‌ها استفاده کرده و با از خودگذشتی در 90 دقیقه آماده حمله و گلزنی بودیم.
 
کی‌روش در پاسخ به این که آیا در جام ملت‌های آسیا نیز همچون جام جهانی تدافعی و بسته بازی خواهیم کرد و چشم به ضد حملات داریم، گفت: خیر، این نقطه نظر کاملا اشتباه است. ما با توجه به هر بازی عمل می‌کنیم. اگر بازی به ما دیکته کند که حمله کنیم، حمله می‌کنیم و اگر بازی به ما دیکته کند، دفاع کنیم، دفاع خواهیم کرد. این دقیقا همان برنامه ما در جام‌جهانی است و ما تیم را این گونه آماده می‌کنیم تا پیروز بازی شویم.
 
کی‌روش در پاسخ به این که آیا بر اساس قراردادش نقش نظارتی در تیم‌های پایه خواهد داشت یا خیر، اظهار کرد: خیر من این کار را انجام نمی‌دهم. نظارت یک بحث است و درگیر کردن اسم من در سیاست‌های اشتباه یک موضوع دیگر است.
 
او ادامه داد: عاشق همه دوستان و دشمنانم هستم و برای تک‌تک آنها دو برابر آنچه برای من آرزو می‌کنند، آرزو دارم. هر کاری که کرانچار در حق من انجام دهد برای او دو برابر عمل می‌کنم.
 
سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به این که حضور بازیکنان ایرانی بعد از جام‌جهانی در حوزه خلیج‌فارس نگران کننده است، اظهار کرد: فوتبال، جهانی از فرصت‌های مالی و فنی است. اتفاقات همواره در یک لحظه رخ نمی‌دهد. وقتی فرصتی سمت ما می‌آید باید از آن استفاده کنیم. زندگی بعد از فوتبال هم ادامه دارد. وقتی بازیکنان فوتبالشان را تمام می‌کنند کسی از آنها حمایت نمی‌کند و من موظف هستم از بازیکنانم حمایت کنم تا زندگی خوبی را برای خود و خانواده‌شان رقم بزنند.
 
کی‌روش درباره وجود لیست سیاه و شانس حضور برخی بازیکنان در تیم ملی بیان کرد: هیچ شکی وجود ندارد و من هیچ جبهه فکری خاصی ندارم به جز این که یک هدف خاص که شامل بهترین تیم با بهترین بازیکنان است، داشته باشم. وظیفه یک مربی انتخاب بهترین تیم برای رسیدن به پیروزی است. تیم قوانینی دارد و همه چیز به استعداد مربوط نمی‌شود که شخصیت هم موثر است. استعداد می‌تواند در پیروزی ما موثر باشد اما شخصیت می‌تواند یک قهرمان ملی را رقم بزند. بنابراین باید تلفیقی از این دو را مد نظر قرار دهیم تا به موفقیت برسیم.
 
وی همچنین در پاسخ به مشکلاتی که در زمینه سرعت انتقال توپ در آخرین تمرین تیم ملی وجود داشته است، گفت: ما قصد داریم بازی انتقالی سریعی را انجام دهیم. هرچند روندهایی در بازی وجود دارد که نمی‌توانیم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم. بیشتر از 35 درصد گل‌هایی که در فوتبال مدرین زده می‌شود، در فوتبال دارای سرعت شکل می‌گیرد. ما احتاج به یک طرز تفکر سریع برای انتقال سریع توپ داریم و دقیقا روی همین موضوع کار می‌کنیم.