به گزارش پارس به نقل از فدراسین والیبال، سطح یک لیگ جهانی والیبال 2015 با حضور هشت تیم در دو گروه از هشتم خردادماه سال 1394 آغاز می‌شود و دور مقدماتی آن تا 14 تیرماه پیگیری خواهد شد. تیم‌های ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا در گروه یک این رقابت‌ها و تیم‌های روسیه، آمریکا، لهستان و ایران در گروه دوم دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2015 با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

برنامه بازیهای ایران در لیگ جهانی 2015 والیبال

بر اساس فرمول اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی والیبال از هر گروه دو تیم برتر (چهار تیم) به مرحله نهایی این رقابت‌ها صعود خواهند کرد که مسابقات مرحله نهایی خود را از 24 تیرماه به مدت پنج روز در برزیل پیگیری خواهند کرد. با توجه به اینکه تیم ملی برزیل میزبان مرحله نهایی لیگ جهانی سال 2015 در گروه اول دور مقدماتی قرار دارد، بنابر این از گروه یک سه تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد و تیم‌های شرکت کننده در این گروه اقبال بیشتری برای حضور در مرحله نهایی خواهند داشت.

این در حالی است که در گروه دو از بین چهار تیم ایران، روسیه (پر افتخار ترین تیم جهان)، آمریکا (قهرمان لیگ جهانی 2014) و لهستان (قهرمان رقابت‌های قهرمانی جهان2014) تنها دو تیم برتر جواز حضور در مرحله نهایی لیگ جهانی را دارند.

مرحله نهایی لیگ جهانی با حضور شش تیم زیر برگزار می‌شود:

سه تیم اول گروه یک (دو تیم برتر و میزبان مرحله نهایی)

دو تیم اول گروه دو

تیم قهرمان سطح دو
منبع: فدراسیون والیبال