به گزارش پارس، مهدي رحمتي که در اين فصل به تيم پيکان پيوسته همچنان اميدوار است به اردوي تيم ملي فوتبال دعوت شود و کي‌روش با دعوت تقريبا نيمي از گلرهاي حاضر در ليگ، هنوز نظرش براي عدم دعوت از او برنگشته است.

کارلوس کي‌روش در برنامه شب گذشته "ورزش از نگاه دو" درباره دليل عدم دعوت مهدي رحمتي به تيم ملي عنوان کرد که هيچ جبهه‌اي نسبت به گلر پيکان ندارد و اگر نياز بداند او را به تيم ملي دعوت مي‌کند: تأکید می‌کنم درهای تیم ملی به روی همه باز است و من هم هیچ جبهه فکری منفی نسبت به رحمتی ندارم اما بعضی افراد این جبهه را دارند.

کي روش در ادامه از مجری برنامه سوال کرد چرا کسی از او درباره رحمان احمدی نمی‌پرسد که این سوال نشان از تفکر سرمربی تیم ملی دارد. براي سرمربی تیم ملی جالب است که افکار عمومي طي اين مدت فقط روي رحمتي زوم بوده‌اند، در حالي که عملکرد رحمان احمدي براي صعود تيم ملي به جام جهاني برزيل قابل ستايش‌تر بوده است: هیچ شکی نیست که اگر تیم ملی در یک بازی به برد احتیاج داشته باشد و برای آن برد به بازیکنی مانند رحمتی، عقیلی و خلعتبری نیاز باشد این کار را انجام می‌دهم اما چرا افراد از زحمت کشانی مانند رحمان احمدی که صعود به جام جهانی را مدیون او هستیم تشکر نمی‌کنند؟

کي‌روش در ادامه نسبت به انتقاداتي که اين روزها به دعوت محسن فروزان و سوشا مکاني به تيم ملي مي‌شود هم پاسخ داد و با حمایت از آنها عنوان کرد اين دو جزو گلرهاي جوان ليگ هستند که در اردو‌هاي قبلي هم نظر مثبت او را جلب کرده‌اند، در ضمن حضور آنها به عنوان دروازه‌بان ثابت در ترکيب تيم‌هاي بزرگ ايران نشان‌دهنده قابليت‌شان است: در مورد مسئله دروازه‌بان‌ها به هیچ عنوان فرار نمی‌کنم! قبل از جام جهانی 5 دروازه‌بان را انتخاب کردیم. حقیقی، احمدی، مکانی، لک و بیرانوند که همه به غیر از احمدی جوان بودند، همینطور دانیال داروری که در بوندسلیگا بازی می‌کرد. بعد از برزیل در پرتغال با گلرهای جدید کار کردیم. حقیقی با 22 سال سن ثابت کرد چند سال می‌تواند درون حضور داشته باشد. فروزان هم همراه ما در اردوی پرتغال بود. امروز او دروازه‌بان اصلی استقلال است، مطمئنا یک دلیلی است برای اینکه قلعه‌نویی فروزان را به عنوان دروازه‌بان ثابت انتخاب کرده است.


وي در پايان گفت: عملکرد سوشا مکانی هم مشخص است او دروازه‌بان اصلی تیم بزرگی به نام پرسپولیس است. بعد از بازی با کره‌جنوبی و با اشتباه ناظر بازی مکانی دو جلسه محروم شد در حالی که مربیان کره 2 بار با مشت او را زدند به همین دلیل این دروازه‌بان جام جهانی از دست داد. هر سه دروازه‌بان استحقاق این را دارند که در تیم ملی حضور داشته باشند. این ثابت می‌کند که لیگ را از نزدیک نگاه می‌کنیم. بازیکنانی مي‌خواهم که برای تیم ملی بمیرند نه اینکه بقیه برای آنها بمیرند. باید در تیم ملی افراد شجاع را ببینم و همینطور بازیکنانی که به تیم ملی پشت نکردند. خیلی خوشحال هستم که با این گروه از بازیکنان کار می‌کنم.

با این حمایت شدید از سه گلر جوان تیم ملی باید دید که آیا برای جام ملتها دروزاه‌بان دیگری انحصار این مثلث سه نفره را می شکند یا نه ؟