به گزارش پارس،حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص شرایط پرسپولیس پیش از دربی 79، به زندان رفتن محمد مایلی کهن و... صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید:
 
فارس: کمتر از دو هفته تا دربی 79 زمان باقی مانده. از وضعیت تیم‌تان در این شرایط راضی هستید؟
 
بچه‌ها خیلی خوب تمرین می‌کنند شرایط روحی و روانی بازیکنان خیلی خوب است دیروز هم بعد از تمرین جلسه‌ای با آنها داشتیم و وضعیت دربی را برای‌شان باز کردیم تا بازیکنان بدانند که این بازی برای ما چقدر حائز اهمیت است در مجموع این را برای بازیکنان جا انداختیم دربی چقدر برای ما مهم است البته شاید خیلی‌ها بگویند که این بازی فقط 3 امتیاز دارد اما از نظر اعتباری پیروزی در دربی برای باشگاه پرسپولیس خیلی مهم است و دلیل تفاوت این بازی با سایر بازی‌ها را برای بازیکنان شرح دادیم. این بازی بیننده زیاد دارد و برای طرفداران ما هم این بازی اهمیت زیادی دارد و باید در این بازی نتیجه خوب بگیریم و بازیکنان هم همگی قول دادند که در دربی نتیجه خوبی بگیریم و می‌خواهند با همه وجودشان بازی کنند و هرچه در توان دارند در زمین خواهند گذاشت.
 
فارس: قبول دارید که به دلایل مختلف بیش از اندازه مجبور هستید توان‌تان را برای روی مسائل حاشیه‌ای بگذارید؟
 
یکی از وظایف ما مربیان کار کردن بر روی مسائل روحی روانی بازیکنان است هرچقدر بیشتر روی ذهن بازیکنان کار کنیم بازدهی بازیکنان در زمین بیشتر خواهد شد. این بازیکنان باید همانقدر که از نظر جسمی آماده می‌شوند باید از نظر روحی هم برای این بازی آمادگی داشته باشند.
 
فارس: از شرایط حاکم بر پرسپولیس و حاشیه‌‌های زیادی که اطراف تیم وجود دارد خسته نشده‌اید؟
 
پرسپولیس همیشه حاشیه داشته و این بار هم نه اولین بار آن است و نه آخرین بار آن؛ چرا که پرسپولیس تیم بزرگی است و تیم بزرگ همیشه حاشیه زیاد داشته است این مسئله نه تنها برای من بلکه برای همه مربیان این تیم وجود داشته و حتی زمانی خودم هم در این تیم بازی می‌کردم و در دوره‌‌ای که هم مربی پرسپولیس بودیم این حاشیه‌ها وجود داشته و این هم به این دلیل است که پرسپولیس تیم بزرگی است و طرفداران زیادی دارد و به هر حال انتظارات هواداران این تیم زیاد است و کوچکترین حرف و مسئله‌ای برای هواداران پرسپولیس زیاد خواهد بود.
 
فارس: دربی 79 تقابل دو مربی با رکوردهای منحصر به فرد است. آیا در پایان 90 دقیقه این بازی رکورد نباختن قلعه‌نویی یا درخشان در کسوت مربیگری در دربی شکسته می‌شود یا نه؟
 
اصلاً بحث شکستن طلسم نیست بحث ما فقط اجرای فرامین تاکتیکی در بازی است و بازیکنان از نظر تاکتیکی و روحی روانی آماده این بازی باشند به نظر من اصل این که هر تیمی که بتواند این دو فاکتور را به خوبی انجام دهد می‌تواند برنده دربی باشد ضمن اینکه شانس هم در این بازی دخیل است و امیدوارم در دربی بدشانسی‌هایی که قبلا داشته را نداشته باشیم.
 
فارس:در دربی‌هایی که قلعه‌نویی سرمربی استقلال بوده به خصوص در چند سال اخیر به نظر می‌آید او تیمش را دفاعی را به زمین می‌فرستد تا رکورد نباختنش در دربی حفظ شود شما برای این مسئله چه فکری اندیشیده‌اید؟
 
این مسائل را به زودی نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم و در روزهای آخر تمرین روی آن کار خواهیم کرد چرا که از حالا نمی‌توانم درباره برنامه‌ریزی نوع بازی تیمم در دربی مشخص کنم اما مطمئناً به دنبال برد دربی هستیم.
 
فارس: برای تعطیلات نیم‌فصل چه برنامه‌ای دارید؟ آیا رفتن پرسپولیس به اردو صحت دارد؟
 
ما دو اردو داشتیم که به احتمال فراوان یک اردو داخلی خواهد بود و یک اردو هم خارجی که برای آن برنامه‌ریزی کردیم و امیدوارم از این تعطیلات استفاده کنیم تا بتوانیم نیم‌فصل دوم لیگ را با اقتدار شروع کنیم.
 
 
 
فارس: مکان این اردوها مشخص شده؟
 
هنوز نه اما سه جا را در نظر گرفته‌ایم هرچند که هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم مکان احتمالی این اردوها ایتالیا، ترکیه و یک شهر داخلی خواهد بود.
 
فارس: صحبت از دعوت احمد نوراللهی به تیم ملی امید بود اما گویا شما با حضور این بازیکن موافقت نکرده‌اید. دلیل شما برای این کار چه بوده است؟
 
دلیل من این بود که ما مصدوم زیاد داشتیم و به هرکدام از بازیکنان‌مان در دربی نیاز داریم نوراللهی بازیکن آینده‌داری است و در یکی دو سال آینده از او بیشتر خواهید شنید اما ما به این بازیکن در اردوی قبلی اجازه دادیم برود ولی این بار دربی برای ما بازی مهمی است به همین خاطر خواستیم این بازیکن در جمع ما باقی بماند و به همین خاطر اجازه رفتن او را ندادیم اما در اردوهای بعدی حتماً او را در اختیار تیم ملی امید قرار می‌دهیم.
 
فارس: شفاف بگویید آیا حاضرید دربی را ببرید اما قهرمان نشوید؟!
 
این گفته من نیست بلکه همه علاقه‌مندان پرسپولیس علاقه دارند که تیم در دربی نتیجه بگیرد حتی اگر قهرمان نشویم چون این بازی خیلی مهم است و دوست دارم برنده دربی آنها باشند و به همین خاطر دربی و برد آن برای هواداران ما اهمیت بالایی دارد نظر من هم همین است اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که دربی را ببریم و قهرمان نشویم. البته خود من دوست دارم هم ببریم هم قهرمان بشویم یعنی پرونده‌مان را کامل کنیم اعتقاد من این است هم دربی را ببریم و هم قهرمان لیگ شویم.
 
فارس: در دربی 79 پرسپولیس را هجومی می‌بینیم؟
 
این مسئله بستگی به شرایط بازی دارد ضمن اینکه باید حواس ما باشد که دربی یک بازی فکورانه است و نمی‌توانیم بی‌مهابا حمله کنیم به هر حال استقلال تیم بزرگی است و نمی‌توانیم راجع‌ آن اینقدر راحت و سرسری حرف بزنیم به خاطر خیلی باید حواس‌مان جمع شود که بازی را چطور شروع کنیم و چطور به پایان برسانیم.
 
فارس: خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال امسال روی کرار جاسم می‌چرخد. آیا با غیبت این بازیکن در دربی پرسپولیس کار راحتی دارد؟
 
من فکر می‌کنم با اینکه کرار بازیکن خوبی است اما نباید غافل شویم استقلال در هر حالتی استقلال است و تیم بزرگی است و نمی‌توانیم آنها را دست کم بگیریم اما نبودن کرار بستگی به این دارد چه بازیکنی جایش را پر کند مگر دربی‌های قبلی کرار بوده که الان این حرف‌ها زده می‌شود؟! کرار امسال به استقلال آمده اما استقلال یک تیم بزرگ است و ما از آن شناخت خوبی داریم.
 
فارس: دیروز اتفاق تلخی در فوتبال افتاد و محمد مایلی کهن به دلیل شکایت علی دایی راهی زندان شد در این باره چه صحبتی دارید؟
 
من تنها می‌گویم که بعضی‌ وقت‌ها حرمت‌ها را رعایت نمی‌کنیم و باعث می‌شویم چون خودمان به خودمان احترام نمی‌گذاریم دیگران هم به ما احترام نمی‌گذارند از اینکه مایلی‌کهن به چنین جایی می‌رود برای فوتبال ما شرم‌آور است. برای فوتبال ما خجالت‌آور است که آدمی به این بزرگی چنین جایی برود. کسی که قتل هم می‌کنند او را می‌بخشند. یعنی 4 کلمه حرف زدن مایلی کهن اینقدر سنگین بود که دایی نتوانست از آن بگذرد؟ من فکر می‌کنم دایی اینجا باید بزرگی را نشان می‌داد و گذشت و فداکاری را معنا می‌کرد و از همه مهم‌تر حرمت معلمی و شاگردی کجا رفته به نظر من انتظارات نسبت به این مسائل خیلی بیشتر بود.
 
فارس: در این میان چه کسی بازنده شد؟
 
فقط فوتبال باخت هیچ کس بازنده نشد چرا که حرمت فوتبالی‌ها پایین آمد وقتی شما حرمت معلم را نگه نمی‌داری جای حرف باقی نمی‌ماند همه ما وظیفه داریم به مربیان و معلمان خودمان احترام بگذاریم دیروز روز سیاه و بد فوتبال بود دیروز بدترین روز فوتبال ما بود.
 
فارس: آخر این ماجرا چه می‌شود؟
 
اتفاق خاصی نمی‌افتد مایلی کهن دوران زندانش را سپری می‌کند و بیرون می‌آید او را که اعدام نمی‌کنند! در این مدت هم همه آنقدر به مایلی کهن اینقدر کمک می‌کند تا او با عزت در زندان بماند. اما اتفاقات بعد از آن مهم است که وقتی فوتبالی‌ها به هم رحم نمی‌کنند آیا دیگران به ما رحم خواهند کرد.
 
فارس: شما گفته بودید در نیم‌فصل در تیم تغییراتی به وجود می‌آورید این تغییرات چقدر خواهد بود؟
 
ما باید در نیم‌فصل تیم را تقویت کنیم و باید بازیکن جذب کنیم تا با قدرت بیشتری پیش برویم اما یک قسمت از این تغییرات شامل فوروارد است و قسمت دیگر شامل دفاع.
 
فارس: دیروز یکی از روزنامه‌ها نوشته بود که محمد عباس‌زاده به دلایل منشوری و مدل موی سرش چند جلسه از همراهی تیم محروم بوده آیا شما این مسئله را تأیید می‌کنید؟
 
اول از همه باید بگویم او مدل‌ موهایش را درست کرده و بازیکن خوبی است البته به صراحت بگویم دو سه بازی که او را بازی نداده‌ام قصدم تنبیه عباس‌زاده بود اما الان او نه به سرش ژل می‌زند و نه کاکول می‌گذارد! او فقط در تمرین آخر قبل از بازی با گسترش فولاد مصدوم شد و پزشکان روی آن کار می‌کند و مصدومیتش هرچه زودتر تمام شود و ببینیم چه زمانی بتواند به ما کمک کند.