به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، حاشيه‌هاي محروميت جاسم کرار از داربي تهران همچنان حاشيه‌ساز است و اين بازيکن به کميته انضباطي باشگاه استقلال هم احضار شده‌ است. سرمربي استقلال معتقد است شايعات درباره دريافت کارت تعمدي او صحت ندارد و دليل احضار او چيز ديگري‌است.


کرار نبايد کارت مي‌گرفت

اصلا اينطور نيست و ما نگفته‌ايم او تعمدا کارت گرفته است. فقط من به او گفته‌ بودم نبايد در اين بازي کارت بگيرد و مواظب باشد. او توصيه ما را جدي نگرفت. البته جاسم در اين بازي خيلي دونده و خوب کار کرد و تلاش زيادي داشت.

وي ادامه داد: امشب در برنامه نود اگر صحنه‌هاي خطاي روي کرار را نشان دهد مشخص مي‌شود روي اين بازيکن حداقل 11 خطا انجام داده‌اند و شماره هشت آنها به تنهايي 7 بار خطا کرد و در يک صحنه هم مي‌توانست مستقيم اخراج شود. اما ما از کرار به دو دليل ناراحت بوديم؛ اول اينکه با حرکاتي که کرد ناچار شديم او را تعويض کنيم و يک مهره هجومي‌مان را آن جلو از دست بدهيم و ديگر اينکه بازي حساس مقابل پرسپوليس را از دست داد و به اين دلايل او را به کميته انضباطي فرستاديم. زبانم از دست او مو در آورد . سه روز با او حرف زده‌ بودم که کارت نگيرد اما...

چطور با 10 نفر تمرين کنيم؟

قلعه‌نويي با انتقاد از تعطيلي ليگ در ادامه خيلي کوتاه جواب داد: بيشتر نگراني من از تعطيلي 50 روزه بعدي ليگ برتر است اما اکنون شما به من بگوييد چطور بايد با 10 بازيکن تيم را براي داربي آماده کنم؟ تعطيلي ليگ يک بحث است و نداشتن بازيکن بحث ديگر. چطور بايد با 10 نفر تيم را تمرين داد؟

اصلا فکر کنيد استقلال تاکتيک ندارد

پيشکسوتان استقلال اين روزها انتقادات شديدي به عملکرد اين تيم و کادرفني‌ آن داشته‌اند. مهمترين و تندترين انتقاد را پرويز مظلومي داشت که اعلام کرد استقلال کنوني تاکتيک ندارد و با توجه به نتايج اين تيم اگر او جاي امير قلعه‌نويي بارها اخراج مي‌شد. قلعه‌نويي که دوست نداشت به سرمربي سابق پاسخ دهد با حمايت از پيشکسوتاني مانند پاشازاده که تيم را در اين شرايط حمايت مي‌کنند گفت: من خوشحالم که آقاي پاشازاده در اين‌باره حرف زده‌اند و در حد خودم نمي‌بينم بخواهم پاسخ هر چيزي را بدهم. ما تاکتيک نداريم و در آمار از نظر گلزني در رتبه دوم جدول قرار داريم و آقايان راست مي‌گويند. خوشحالم که آقاي پاشازاده جواب خيلي‌ حرف‌ها را داد. چطور زماني که مي‌برديم کسي نمي‌گفت تاکتيک نداريم و آن موقع نبودند. ما در دو جام مدعي هستيم و تمرکز‌مان را روي تيم و هدف‌مان مي‌گذاريم.

آندو نبايد از عدالت توزيع در باشگاه ناراحت شود

حاشيه بعدي استقلال در اين روزها به اعتراض آندرانيک تيموريان به عدم دريافت مطالباتش مربوط مي‌شود. چيزي که هافبک دفاعي استقلال را شاکي کرده و حتي شايعه جدايي او را بر سر زبان ها انداخته است. قلعه نويي درباره اين اتفاق اينطور توضيح مي‌دهد: ببينيد يک تعهد باشگاه دارد و بازيکن هم به باشگاه و مردم تعهد دارد. من در جريان ريز قرارداد بازيکنان نيستم. از علي نظري خواستم در اين باره کارها را انجام دهد. در اين فصل بايد از هيات مديره باشگاه که عدالت را برقرار کرده تشکر کنم. همه بازيکنان بالاي 30 درصد از قراردادشان را گرفته‌اند. قبلا 5-4 نفر مي‌گرفتند و بقيه نمي‌گرفتند و امسال چيزي که مشهود است عدالت توزيع است. آقاي افشارزاده هميشه پول‌هايي که به باشگاه مي‌رسد را زير 24 ساعت بين بازيکنان تقسيم مي‌کند. بازيکن هم بايد برخي چيزها را درک کند. بايد طرفداري که 1000 کيلومتر را با سرمايه 50 هزار تومان به استاديوم مي‌آيد و تيم را تشويق مي‌کند. بايد به اين‌ها فکر کنيم. مگر تاکنون پول کسي را باشگاه نداده است و در سال‌هاي قبلي که در باشگاه بوده‌اند پول نگرفته‌اند؟ دير يا زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و مردم بيشتر از اين به گردن ما و استقلال حق دارند.

افشارزاده منظور خاصي نداشت

بعد از پايان ديدار استقلال و تراکتورسازي، بهرام افشارزاده انتقاد شديدي به عملکرد اين تيم داشت و اعلام کرده بود در برخي خطوط با مشکل مواجه هستند. اظهارنظري که باعث ناراحتي بازيکنان اين تيم شده بود. قلعه نويي در اين باره پاسخ داد: آقاي افشارزاده اينطور نگفته‌اند و در ضمن ايشان بعد از 40 سال مديريت در ورزش مطمئنا مي‌توانند اظهارنظر‌شان را اعلام کنند. همانطور که گفتم من دو بار فيلم بازي با تراکتور را ديدم و به بازيکنانم بابت زحمات و بازي خوب‌شان تشکر مي‌کنم.

در داربي تحت فشار نيستيم

استقلال در حساس‌ترين بازي فصل روز دوم آذر بايد به مصاف رقيب ديرينه‌اش خواهد رفت. امير قلعه‌نويي معتقد است تيمش در حال حاضر دچار بحران نيست و اين مساله در داربي فشاري روي آنها وارد نخواهد کرد: به هيچ وجه اينطور فکر نمي‌کنم و ما اصلا در بحران و تحت فشار نيستيم. کمترين حاشيه را داريم و کارمان را دنبال مي‌کنيم. هر جا نياز باشد بازيکنان را به کميته انضباطي معرفي مي‌کنيم و جايي که لازم باشد مسائل را بين خودمان حل مي‌کنيم. در نيم فصل دوم 10 بازي داخل خانه داريم و فرصت خوبي داريم که از آن بايد استفاده کنيم. خيلي از مشکلات‌مان در نيم فصل دوم حل خواهد شد و با برگشتن بازيکنان محروم و مصدوم دغدغه‌اي نخواهيم داشت. اختلاف ما اکنون با صدر جدول 4 امتياز است و در بازي‌هاي 3 امتيازي به راحتي اين فاصله قابل جبران است.