به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرد، کارلوس کی‌روش وینگادا را به این فدراسیون معرفی نکرده است.


علی کفاشیان پیش از شروع تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در کمپ تیم‌های ملی اظهار کرد: تمرین روز اول در غیاب شش بازیکن برگزار شد و فردا با رسیدن چند بازیکن لژیونرمان تیم کامل خواهد شد.

وی افزود: جو خوبی در اردوی تیم ملی وجود دارد و فضای جدیدی با بازیکنان جدید به وجود آمده است. بازیکنان اکنون خود را برای بازی با کره‌جنوبی آماده می‌کنند و با آمادگی کافی در این دیدار به میدان خواهند رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص اینکه زمین کمپ تیم‌های ملی و امکانات تمرینی برای تیم ملی فراهم شده است، گفت: همه زحمت کشیدند تا شرایط به خوبی فراهم شود. فراهم کردن امکانات وظیفه فدراسیون فوتبال است و البته امکاناتی هم که وجود دارد با نواقصی همراه است. باید تلاش کنیم تا نواقص‌مان جبران شود.

کفاشیان درباره انتخاب هومن افاضلی به عنوان سرمربی موقت تیم المپیک اظهار داشت: آقای کاشانی تیم المپیک را مدیریت می‌کند تا سرمربی جدید معرفی شود. تیم المپیک اکنون باید به قطر برود و یک بازی تدارکاتی در آنجا انجام دهد و تا معرفی سرمربی جدید تیم به همین شکل به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در واکنش به این موضوع که وینگادا توسط کی‌روش به فدراسیون فوتبال معرفی شد و او از برکناری هموطنش ناراحت شده است، گفت: کی‌روش وینگادا را به ما معرفی نکرد. ما سوابق این مربی را در نظر گرفتیم و مذاکرات‌مان را انجام دادیم. وینگادا مربی بسیار خوب و بادانشی است اما نتوانست نظرات فدراسیون و کمیته فنی را برآورده کند. هنگام انتخاب وینگادا همه از او راضی بودند و معتقد بودیم که با این مربی رو به توسعه خواهیم رفت که البته اینطور نشد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: وینگادا مربی خوب و مورد تأیید ما بود و همواره احترام متقابل بین ما وجود داشت. او یک مربی همراه و هماهنگ بود و متأسفم که دیگر با وینگادا همکاری نمی‌کنیم. البته کمیته فنی ما تمایلی با همکاری با این مربی نداشت اما من شخصا از وینگادا راضی بودم.

وی در مورد اینکه وینگادا گفته نامه رسمی از فدراسیون درباره برکناری‌اش دریافت نکرده است، گفت: نامه رسمی ما از طریق کمیته بین‌الملل ارسال شده است و در همین نامه هم ابراز امیدواری کردیم که بتوانیم در آینده و در بخش دیگری از وینگادا استفاده کنیم.

کفاشیان درباره اینکه کی‌روش با برکناری وینگادا مخالف بوده است، تصریح کرد: در هر صورت کی‌روش تمایل بیشتری به وینگادا داشت و دوست داشت در کنار او کار کند اما در هر صورت این هماهنگی با مربی جدید هم پیش خواهد آمد. کی‌روش به ما گفت که در این زمینه تابع فدراسیون است.