به گزارش پارس، محمود گودرزی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگر قرار است سوالی پرسیده شود یا موضوعی مطرح شود حتما آنها ادله ای دارند و من هم در مقابل عملکردم دلایلی را دارم.

وی ادامه داد: دخالتی در عزل و نصب و انتخابات فدراسیون ها نداشته ام و مخالف این موضوع هستم، اما بدون شک در مواردی که در فدراسیون ها باید ورود پیدا کرد اعمال نظر داشته ام.

گودرزی در خصوص تشکیل مجدد مجلس جوانان گفت: احتمالا افراد مرتبط اظهار نظر هایی در این خصوص داشته اند اما فعلا به دنبال این کار نیستیم اما در آینده می تواند این موضوع محقق شود.

به گزارش ایسنا، گودرزی همچنین در سفر به استان آذربایجان شرقی در جمع روسا و نایب رییسان هیات ها و نخبگان ورزشی این استان گفت: از زمانی که تصدی وزارت را بر عهده گرفته ام ریالی در زمینه ورزش حرفه ای هزینه نکرده ایم و نخواهیم کرد. متاسفانه ما میراث دار برخی فعالیت های گذشتگان هستیم و ماحصل این میراث بیش از سه هزار طرح ناتمام ورزشی در کشور است.

وزیر ورزش و جوانان تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور را سه هزار و ۸۷۰ پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها در دولت گذشته بدون رویه خاصی کلنگ‌زنی شده اما به تهدیدات آن توجهی نشده بود و امروز این تهدیدات مانع توسعه شده است. اتمام این پروژه‌ها به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با وضعیت اعتبارات موجود ۴۰ تا ۵۰ سال طول می‌کشد.

وی افزود: امیدواریم با گشایش در مسایل اقتصادی بتوانیم قدری بر این مشکلات غلبه کنیم، البته این مشکلات نباید موجب بی‌توجهی به امر توسعه ورزش شود.

گودرزی افزود: با وجود تمام مشکلات موجود ما شرمنده مردم هستیم اما این وضعیت نتیجه کار ما نیست ولی تلاش دولت بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به منابع محدود دولتی در حوزه ورزش خاطر نشان کرد: مطالبات به حقی در حوزه ورزش وجود دارد اما متاسفانه در مقابل این مطالبات منابع بسیار محدود است.

گودرزی ادامه داد: در حال حاضر ضرورت حضور بخش خصوصی در بدنه ورزش کشور امری غیر قابل انکار است و ضروری است ورزش ما به سمت مردمی بودن حرکت کند.

وی گفت: تاکید ما توجه به ورزش همگانی است و بعد از این مهم به ورزش قهرمانی توجه خواهیم داشت چرا که پایه و اساس ورزش قهرمانی، ورزش همگانی است. ۱۰ درصد از اعتبارات فدراسیون ها را به ورزش همگانی اختصاص داده ایم و در آینده این رقم بدون شک افزایش خواهد یافت.

گودرزی از اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی از محل فاینانس خارجی به ورزش کشور خبر داد و گفت: پنج شهرک ورزشی با اعتبار فاینانس در نظر گرفته شده ساخته می شود که یکی از آنها نیز در تبریز ساخته خواهد شد و پیشنهاد شده است به جای ساخت مجموعه ای جدید، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز تکمیل شود.

وزیر ورزش و جوانان ضمن تاکید بر پالایش ورزش از افراد غیر مرتبط با ورزش گفت: ورزش مورد تاکید ما پاک، معنوی و معرفتی است و افراد غیر مرتبطی که از بدنه ورزشکاری نیستند و از این محل ارتزاق می کنند و در بسیاری از موارد چون رسانه در اختیار دارند و پشتیبانی می شوند، به هر نحوی شده از خود دفاع می کنند، پالایش خواهند شد.

وی گفت: لایحه قانون جامع ورزش، لایحه اخلاق حرفه ای و تاسیس سازمان نظام ورزشی از جمله برنامه هایی است که به جد آن را دنبال می کنیم.

گودرزی با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان گفت: حوزه جوانان اعتبار ویژه ای ندارد و وظیفه ما تنها هماهنگی بین سازمان های مرتبط است.

وی گفت: ورزش عامل مهمی در ثبات امنیتی و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود و مطالبات مردم و جوانان در این خصوص مطالبات بحقی است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان این که مسایل و مشکلات جوانان معمولا در حاشیه مسایل ورزشی قرار می‌گیرد، افزود: حل مشکلاتی نظیر مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان جز در سایه رفع رکود و تورم و حل مشکلات اقتصادی و تلاش شبانه‌روزی همه نهادهای مسوول قابل تحقق نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نگاه امیدوارانه به آینده کشور و حرکت بر مبنای تعقل و اندیشه را رویکرد دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: دولت به دنبال شرایطی است که جامعه در فضایی امن و آرام و با استفاده از خرد جمعی نخبگان و صاحب‌نظران به مسیر پیشرفت و تعالی ادامه دهد.