به گزارش پارس،نزدیکان فرهاد مجیدی فاش کردند این بازیکن به احتمال فراوان ظرف هفته‌های آینده به اسپانیا سفر می‌کند. این بازیکن در حال حاضر به دبی رفته و در آنجا مشغول انجام کارهای مقدماتی برای سفر به اسپانیاست.

مجیدی در این‌باره به نزدیکان خود گفته است: «قصد دارم به اسپانیا بروم و دوره‌های مربیگری را در آنجا بگذرانم ولی هنوز این کار قطعی نشده است. کلاس‌ها به زبان انگلیسی برگزار نمی‌شود و این یکی از مشکلات من است. همچنین نیاز به هماهنگی فدراسیون فوتبال با فدراسیون اسپانیاست. اگر نتوانم به اسپانیا بروم باید کشور دیگری را انتخاب کنم.»

مجیدی عزم خود را جزم کرده تا به طور قطع در کلاس‌های مربیگری حاضر شود. او در تلاش است تا پایان سال بتواند مدرک A خود را دریافت کند. اسپانیا به این سادگی مدرک مربیگری نمی‌دهد و مجیدی مجبور خواهد بود تا دوره‌ای نسبتا طولانی را در این کشور سپری کند.

در حال حاضر وحید هاشمیان تنها فوتبالیست سابق تیم ملی است که مشغول گذراندن دوره‌های فشرده مربیگری در اروپاست. البته این دوره بسیار سخت است و هر بازیکنی نمی‌تواند در آن حاضر شود.

هاشمیان در این‌باره می‌گوید: «حضور در کلاس‌هایی که من هستم به این سادگی نیست. ابتدا باید در لیگ‌های پایه کار کنید تا بتوانید تازه مجوز ثبت نام را به دست بیاورید. من ماه‌های زیادی در لیگ‌های پایین کار کردم و تازه شرایطش را پیدا کردم. بعد از آن هم یک امتحان دادم و موفق شدم در این کلاس‌ها شرکت کنم.»

مجیدی به هیچ عنوان شرایط حضور در کلاس‌های مربیگری آلمان را ندارد. او در این زمینه با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی هم تماس گرفته و از او مشاوره خواسته است.

در جلسه‌ای که مجیدی با کفاشیان داشت از او خواست تا هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و نامه‌های مورد نیاز به فدراسیون کشوری که می‌خواهد در آنجا دوره بگذارد، ارسال کند. رئیس فدراسیون هم پذیرفت که به او کمک کند.

کی‌روش به مجیدی گفته که اگر دوست داشته باشد به پرتغال برود، می‌تواند در این زمینه هماهنگی‌های لازم را انجام دهد. هنوز فرهاد نتوانسته حضور خود را در یکی از کشورهای اروپایی قطعی کند ولی تاکید دارد که حتما در قاره سبز مدرک A خود را بگیرد.