به گزارش پارس به نقل از "ورزش سه"، در ابتدا شاید هواداران تبریزی، پیشنهاد سپاهانی‌ها برای برقراری این روابط صمیمانه را به نوعی سیاست این باشگاه برای مصون ماندن از فشار هواداران تراکتور می‌دانستند اما حالا در ماجرای تعلیق محرومیت تراکتور و در حالی که حتی صدای اعتراض هواداران سپاهان هم درآمده اما باز هم می‌بینیم که باشگاه سپاهان مقابل تراکتورسازی سیاستی حمایتی اتخاذ کرده است.


پس از تخلف تماشاگران تیم تراکتورسازی تبریز در دیدار مقابل پیکان که منجر به صدور رای به برگزاری یک دیدار بدون تماشاگر و پرداخت 5 میلیون ریال جریمه نقدی شد، باشگاه تراکتورسازی تبریز درخواست تجدید نظر خواهی خود را نسبت به رای کمیته انضباطی ارائه کرد که در نهایت مقرر شد دیدار این تیم مقابل استقلال تهران با حضور تماشاگران برگزار شود.

پس از اعتراض باشگاه تراکتورسازی تبریز به رای کمیته انضباطی و ارسال پرونده به کمیته استیناف، قرار شد قسمت اول بند یک دادنامه 404 مورخ 6/8/93 (بازی خانگی بدون حضور تماشاگر) تا زمان صدور رای لازم از سوی کمیته استیناف، فعلاً به حالت تعلیق درآید. بر همین اساس دیدار دو تیم استقلال و تراکتورسازی تبریز روز جمعه 16 آبان ساعت 16:30 با حضور تماشاگران هر دو تیم برگزار می‌شود.

این در حالی است که سپاهانی‌ها در شرایطی مشابه از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه محروم بودند و براساس همین محرومیت ناچار شدند بازی حساس مقابل استقلال خوزستان را در ورزشگاه فولادشهر با سکوهای خالی برگزار کنند. سپاهان موفق شد این بازی دشوار را با پیروزی پشت سر بگذارد و مسوولان باشگاه هم کوچکترین اعتراضی نسبت به رأی کمیته انضباطی نداشتند. جالب اینجاست که حتی با وجود بخشش تراکتور از سوی کمیته استیناف باز هم مدیرعامل باشگاه سپاهان اعتراضی به این موضوع ندارد.

مهرزاد خلیلیان در رابطه با لغو محرومیت تراکتورسازی از بازی بدون تماشاگر و بخشیده نشدن سپاهان می‌گوید: «حکم محرومیت 2 تیم با هم اعلام شد و ما چون این هفته بازی خانگی را برگزار کردیم، محرومیتمان را پشت سر گذاشتیم. از این نظر که سازمان لیگ به باشگاهی مثل تراکتور که دارای پشتوانه مردمی است، کمک کرده، ما مشکلی نداریم و خوشحال هستیم اما فکر می‌کنم به خاطر بازی حساس با استقلال بخشیده شدند.»

البته خلیلیان به این نکته هم اشاره می‌کند که باشگاه سپاهان هیچ اعتراضی به حکم نداشت و با این حساب نمی‌تواند نسبت به بخشش تراکتورسازان اعتراضی داشته باشد: «البته ما خودمان محرومیتی که اعلام شد را پیگیری نکردیم زیرا قبل از این 5 بار تذکر داشتیم. نمی‌گوییم که مورد تبعیض قرار نگرفتیم اما دیگر نباید تکرار نشود. سازمان لیگ را امین خود می‌دانیم و حمایت‌های سازمان لیگ برای باشگاه‌ها ضروری و لازم است. نباید تفاوتی میان باشگاه‌ها قایل شوند اما چون طرف دیگر تراکتور است، خوشحالیم. به ما اعلام کرده‌اند چون تراکتور برای نخستین بار در این فصل چنین اتفاقی را تجربه کرده، بخشیده شده است و ما چون یک بار بخشیده شده بودیم، این اتفاق برای‌مان رخ نداد.»

این رفتارهای دو باشگاه سپاهان و تراکتورسازی در برابر استقلال و پرسپولیس که با وجود نتایج نه چندان قابل قبول همچنان در مرکز توجه فوتبالدوستان هستند، تا حدودی به تلاش برای از بین بردن قدرت این تیم‌ها شباهت دارد. گویی تراکتورسازی و سپاهان با امضای قرارداد خواهرخواندگی علیه سرخابی‌ها متحد شده‌اند.