به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، كميسيون رالي فدراسیون جهانی در گزارشی با ابراز خرسندی از نحوه ي برگزاری رقابت رالی خاورمیانه در ایران ضمن تمجید از عملکرد فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری کشورمان  پذيرش و ورود دائمی ايران به رالي خاورميانه را بطور رسمی ابلاغ كرد.


در این گزارش آمده است : برابر ارزيابي ناظران FIA مسابقات رالی خاورمیانه باحمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و در بالاترین سطح استانداردهای بین الملی در حالی در شیراز برگزار شد که حضور گسترده تیم های مختلف ایرانی در این رقابت ها نشانگر تمایل بی وصف مردم ایران به ورزش جذاب رالی است که در بالاترین سطح استانداردهای ایمنی در ایران برگزار گرديده است.

در ادامه این گزارش آمده است : بر اساس گزارش ناظران FIA سازماندهي  كامل و كار تيمي و نيز حضور آمبولانس ها ،ماشین های آتش نشانی، تجهيزات پيشرفته بي سيم و اينترنتي ، بیمارستانهاي صحرايي ، وسایل حمل و نقل زميني و هوايي و تیم  اجرايي علاقمند ، برگزاری رقابت های اتومبیلرانی را در بالاترین سطح ممکن امكانپذير كرد و امتیاز لازم  برای حضور دائم ايران در رالي مرک را فراهم آورد.

همچنین در سال جاري ميلادي كشورهاي ايران ، عمان ، وامارات  كانديد حضور در مسابقات رالي خاورميانه بودند كه كشورمان با كسب ٥٠ امتياز بالأتر از امارات و عمان  امتياز حضور و برگزاري دائمی رالي رسمي خاورميانه را در شهر شیراز اخذ كرد.
 
اين رقابت  اولين رويداد رسمي اتومبیلراني بين المللي در ايران است كه در تقويم فدراسيون بين المللي اتومبیلراني  FIA ثبت گرديده است .
شایان ذکر است : برابر اعلام فدراسیون جهانی اتومبیلرانی مسابقات رالي خاورميانه (مرک) در ماه های آپریل یا می  ٢٠١٥ میلادی مطابق با اردیبهشت ماه 1394 در ايران و شهر شيراز برگزار  خواهد شد که دارای ثبت امتیاز برای رانندگان شرکت کننده می باشد.