به گزارش پارس به نقل از  مهر، مهدی تاج با تائید خبر حل شدن مشکل پخش مستقیم بازی‌های لیگ برتر از تلویزیون، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: حق پخش مسابقات فوتبال از حقوق شناخته شده این رشته ورزشی به شمار می‌رود و در این رابطه اختلافی با صدا وسیما بوجود آمده بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیری‌های یکساله سازمان لیگ فوتبال و فدراسیون فوتبال از آبان سال گذشته به نتیجه نرسید و ما از ورود دوربین‌ها به ورزشگاه جلوگیری کردیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: موضوع حق پخش مطالبه فوتبال است و خوشبختانه به همکاری نمایندگان در مجلس و کمیسیون فرهنگی و درخواست مکرر مردم برای پخش مسابقات و تاکید دکتر روحانی ریاست جمهور در این رابطه کار گروهی متشکل از وزیر ورزش و جوانان، وزیر کشور و رئیس صدا و سیما تشکیل تا در این رابطه پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: در این کارگروه مقرر شد لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا بودجه ای برای حق پخش تلویزیونی به صداوسیما اختصاص داده شود تا این بودجه جایگزین کمک دولتی به باشگاه‌ها شود. قطعا با تصویب این لایحه اتفاق مثبتی رخ می‌دهد و حقوق شناخته شده فوتبال بصورت  قانونی مقتن و پایدار اجرا می‌شود.

تاج همچنین گفت: در این کار گروه همچنین با افزایش 30 درصدی به مبلغ آخرین قرارداد فدراسیون فوتبال و صداوسیما توافق شد. در این شرایط از مردم شریف ایران نیز بابت عدم پخش بازی‌ها عذر‌خواهی می‌کنم، هرچند باید بگویم به هیچ عنوان راضی به اینگونه برخوردها نبودیم.