به گزارش پارس به نقل از فارس، سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید و کاروان ایران به 17 مدال دست پیدا کرد. کاروان ایران در روز سوم 4 طلا، 5 نقره و 8 برنز به دست آوردند. ایران روز گذشته صاحب 23 مدال شده بود. 


شنا: 

وحید کشتکار امروز (سه شنبه) با ثبت رکورد 2:40 در این ماده پس از نماینده ازبکستان قرار گرفت و دوم شد. کشتکار در روز اول این مسابقات مدال طلای 200 متر آزاد را از آن خود کرد و نخستین مدال آور کاروان غدیر شد. 

در این ماده محمد حسین کریمی با زدن رکورد 2:42 در مکان سوم قرار گرفت و بار دیگر برنز گرفت. کریمی پیش از این یک مدال نقره و سه برنز کسب کرده بود. در این گروه دیگر نماینده ایران مصطفی محمدی در کسب مدال موفق نبود و پنجم شد. 

مازیار ماضی یکی از جوان‌ترین ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در ماده 200 متر قورباغه مقابل رقبای قدرتمند خود حرفی برای گفتن نداشت و آخر شد. 

نمایندگان شنای ایران در فینال ماده 100 متر آزاد کلاس ادغامی اس 2 تا 4 موفق نبودند و نتوانستند مدال بگیرند. علی امینی با ثبت رکورد 2:22 در رده هفتم قرار گرفت و علیرضا جلیلی نیز با ثبت رکورد 2:44 در رده آخر قرار گرفت. 

علی نیکو در ماده 100 متر آزاد کلاس اس بی مسابقات شنا با ثبت رکورد 1:25 ششم شد و نتوانست مدال بگیرد. 

شاهین ایزدیار در ماده 200 متر مختلط رکورد خود را تکرار کرد و به کسب مدال برنز این ماده قناعت کرد. وی در ماده 400 متر آزاد کلای اس 10 درحالی از نماینده قزاقستان پیش بود در 10 متر آخر با اختلاف دو صدم ثانیه دوم شد. 

حامد اصغریان در ماده 200 متر کلاس اس ام 12 با ثبت رکورد 2:59 هفتم شد و موفق به کسب مدال نشد. 

دوومیدانی: 

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی که از صبح امروز در ورزشگاه اصلی مسابقات آغاز شده است محسن مجیدی جمال آبادی در ماده پرتاب دیسک، کلاس F37 به مدال برنز دست پیدا کرد. در این ماده، پرتابگر ازبکستان با پرتاب 53.84 به قهرمانی رسید و پرتابگر چینی با ثبت رکورد 52.22 نایب قهرمان شد. مجیدی نیز با پرتاب 46.35 به کارش پایان داد و برنز گرفت. در همین ماده هوشیار محمودی از کشورمان چهاردهم شد. 

در روز سوم بازی‌ها اولین طلای کاروان غدیر توسط بانوان به دست آمد. 

دو پرتابگر وزنه کشورمان در کلاس F57 سکوهای اول و دوم را از آن خود کردند. مهناز امینی با ثبت رکورد 7 متر و 92 سانتی متر به مقام قهرمانی رسید و فاطمه منتظری با رکورد 7 متر و 66 سانتی‌متر نایب قهرمان شد. 

اعظم خدایاری در همین ماده پنجم شد. 

امینی همچنین در پرتاب نیزه هم صاحب مدال طلا شد. 

در فینال رقابت‌های پرش طول مردان در کلاس T20 که با حضور نمایندگانی از ماکائو، هنگ کنگ، قطر، عربستان و ژاپن برگزار می‌شد، کوروش فرهادی نماینده کشورمان نتوانست صاحب مدال شود و کار خود را با کسب مقام پنجمی به اتمام رساند. 

همچنین در مرحله مقدماتی دوی 800 متر مردان کلاس T11 حمید اسلامی در گروه خود سوم شد و از حضور در فینال بازماند. 

در فینال دوی 100 متر مردان کلاس T13 مهدی مرادی کوچه به عنوانی بهتر از ششمی نرسید. 

فائزه کرمانی در رشته پرتاب نیزه کلاس F33 -34 یک مدال برنز دیگر به افتخارات کاروان ایران اضافه کرد. کرمانی با ثبت رکود 14 متر و 59 سانتی‌متر به مقام سومی رسید. ورزشکار چینی در این ماده به قهرمانی رسید و پرتابگر اماراتی دوم شد. مریم سلطانی دیگر نماینده کشورمان در همین ماده به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید. 

یونس سیفی‌پور، ورزشکار شایسته ایران در رشته دوومیدانی، ماده پرتاب وزنه در کلاس F32 با ثبت رکورد 6.85 موفق به کسب مدال طلا شد. او در این کلاس دو رقیب دیگر از کشورهای کویت و کره‌جنوبی داشت که در نهایت رقیب کویتی‌اش دوم شد و کره‌جنوبی به برنز رسید. این دهمین طلای کاروان غدیر بود که توسط سیفی پور به دست آمد. 

علی امیدی در پرتاب نیزه با ثبت رکورد 52.29 به مقام سوم رسید. احمد عفراوی دیگر نماینده ما در این کلاس بود که به مقام پنجمی بسنده کرد. 

هاشمیه متقیان در پرتاب دیسک زنان کلاس اف 56/ 55با ثبت رکورد 20 متر و 10 سانتی متر به مدال نقره دست یافت. 

مرتضی مختاری در پرتاب دیسک مردان کلاس F54/53 با ثبت رکورد 8 متر و 83 سانتی متر به مدال طلا دست یافت. علیرضا مختاری در همین ماده با 6 متر و 60 سانتی‌متر صاحب مدال نقره شد. 

بسکتبال: 

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در دومین دیدار خود در این دوره از بازی‌های آسیایی با نتیجه 95 بر 14 مغلوب تیم قدرتمند ژاپن شد. 

والیبال: 

تیم ملی والیبال مردان ایران امروز با نتیجه 3 بر صفر از سد قزاقستان گذشت. ایران در این بازی با نتایج 25- 7، 25-18 و 25 -12 از سد قزاقستان گذشت. 

تیراندازی با کمان: 

در ادامه سومین روز از بازی های پاراآسیایی در کامپوند، سمیه عباسپور بعد از استراحت در بازی اول به مصاف کمانداری از ژاپن رفت و وی را با نتیجه 128 بر 126 شکست داد تا فردا مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گیرد. 

هادی نوری نیز بعد از استراحت در دور اول حریفی از کره جنوبی را 136 بر 132 شکست داد تا در مرحله بعد مقابل کمانداری از کره جنوبی قرار گیرد. 

سیدزهرا حسینی با حساب 131 بر 127 برابر کره جنوبی، کاظم تن 131 بر 134 برابر هنگ کنگ و مجید کاکوش 121 بر 105 برابر کره جنوبی نتیجه را واگذار کرده و از دور مسابقات کنار رفتند. مرحله نیمه نهایی مسابقات فردا برگزار می شود. 

ابراهیم رنجبر در مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی بعد از استراحت در دور اول از سد حریفانی از قزاقستان، کره شمالی و کره جنوبی گذشت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. 

راضیه شیرمحمدی نیز بعد از استراحت در بازی اول حریفانی از تایلند و کره جنوبی را شکست داد و جواز حضور در مرحله بعد را گرفت. 

زهرا نعمتی بانوی طلایی پاراالمپیک لندن نیز بعد از استراحت در دور اول کماندارانی از هند و عراق را از پیش رو برداشت تا فردا برابر حریفانش قرار گیرد. غلامرضا رحیمی برابر حریفانی از هنگ کنگ و چین پیروز شد اما برابر ژاپن شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. 

فوتبال: 

تیم فوتبال هفت نفره ایران در دیدار امروزش به مصاف میزبان رفت و در یک بازی یک طرفه با نتیجه 14 بر صفر به پیروزی رسید. 

تیراندازی: 

در ادامه بازی های پاراآسیایی اکبر عالی پور در تفنگ درازکش R5 با قرار گرفتن در جایگاه هشتم به فینال راه یافت. وی در تفنگ درازکش sh2 ششم شد. هادی نجفی و معصومه خدابخشی نیز در مکان نهم و یازدهم قرار گرفته و از رسیدن به فینال بازماندند. 

جودو: 

محمد علی شنانی در وزن 73- کیلوگرم تیم ملی جودوی نابینایان و ناشنوایان برابر حریفی از ازبکستان قرار گرفت. شنانی در این رقابت برابر حریفش ناکام ماند و در نهایت به مدال نقره بسنده کرد. 

گلبال: 

در ادامه مسابقات بازی های پاراآسیایی امروز بانوان گلبالیست موفق شدند با نتیجه 4 بر یک ژاپن را شکست دهند. ملی‌پوشان روز گذشته موفق به شکست تایلند شده بودند. 

در ادامه رقابت های گلبال بازی های پاراآسیایی شاگردان محمد بیدگلی در یک گیم حریف را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرده و بدین ترتیب این تیم را با باخت فنی شکست دادند. 

تنیس روی میز: 

کاروان جانبازان و معلولان ایران امروز دو مدال از رشته تنیس روی میز به دست آورد. حسن جانفشان که با شایستگی به فینال رسیده بود، در رقابت نهایی نتوانست کیم مین جیو حریف کره ای خود را شکست دهد و با قبول شکست 3 بر صفر به نایب قهرمانی و مدال نقره رسید. 

محمد رنجبر نیز به همراه حریف کره ای خود مشترکا در مکان سوم قرار گرفت و مدال برنز را از آن خود کرد.