به گزارش پارس به نقل از مشرق، در ادامه دیدارهای دوستانه ملی که طی هفته گذشته و هفته جاری در نقاط مختلف جهان برگزار شده‌اند، عصر امروز (شنبه) یک دیدار در ورزشگاه آشیانه پرنده پکن برگزار شد که در آن تیم‌‌های ملی آرژانتین و برزیل، ابرقدرت‌های سنتی فوتبال آمریکای جنوبی به مناسبت صدمین سال رویارویی خود به مصاف هم رفتند و در پایان این طلایی‌پوشان بودند که توانستند نایب قهرمان جام جهانی 2014 را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهند.

دیگو تاردلی که هفتمین بازی خود را برای طلایی پوشان انجام می داد موفق شد اولین و دومین گل ملی خود را در این دیدار به ثمر برساند.

دو تیم نخستین بار در جریان جنگ جهانی اول به مصاف هم رفتند و تماشایی ترین دوئل تاریخ فوتبال را رقم زدند. مسابقه ای که با حضور برخی از بزرگترین بازیکنان روی کره خاکی برگزار شد.

دونگا و مارتینو سرمربیان دو تیم پس از جام جهانی هدایت تیم‌های ملی برزیل و آرژانتین را به دست گرفتنه بودند و نمی خواستند در این دیدار بازنده باشند.

[برزیل در پکن آرژانتین را شکست داد]
تاردلی در دقیقه 28 گل اول بازی را با یک ضربه سر وارد دروازه آلبی سلسته کرد. در دقیقه 41 بازی، خطایی در محوطه جریمه بر روی دی‌ماریا رخ داد که برزیلی ها اعتقادی به خطا نداشتند اما داور نقطه پنالتی را نشان داد. لیونل مسی پشت توپ قرار گرفت اما دروازه‌بان برزیل این توپ را مهار کرد تا بازی در نیمه اول با برتری یک بر صفر برزیل به پایان رسید.

[برزیل در پکن آرژانتین را شکست داد]

در نیمه دوم دو تیم بازی متعادل‌تری را ارائه کردند هرچند آرژانتین باز هم کمی هجومی‌تر نشان داد. با این حال همچون نیمه نخست باز هم این برزیل بود که به گل رسید و این بار هم دوباره تاردلی نام خود را به عنوان گلزن به ثبت رساند. به این ترتیب برزیلی‌ها توانستند بازی را که به مناسب صدمین سالگرد اولین رویارویی آنها با آرژانتین بود، به سود خود به پایان برسانند.

ترکیب دو تیم در این بازی:

برزیل: جفرسون، دانیلو، میراندا، داوید لوئیز(گیل - 90)، فلیپه لوئیز، ویلیان، لوئیز گوستاوو، الیاس، اسکار، دیه‌گو تاردلی(کاکا - 82)، نیمار(کاپیتان) ( روبینیو - 90+5)

آرژانتین: رمرو، زابالتا،‌ دمیچلیس، فرناندس، روخو، پریرا (انزو پرس - 76)، ماسچرانو، لاملا (پاستوره - 61)، دی‌ماریا، مسی (کاپیتان)،‌ آگرو (هیگواین - 61)