به گزارش پارس به نقل از مهر: افشین پیروانی یکی از دستیاران علی دایی که به دلیل نتایج ضعیف در ابتدای لیگ چهاردهم از کار برکنار شد، روز دوشنبه به سکوت خود پس از کنار رفتن از پرسپولیس پایان داد و در مصاحبه‌ای به انتقاد از عملکرد و صحبت‌های حمید درخشان در 4 هفته گذشته لیگ برتر پرداخت.
 
اینکه یک مربی برکنار شده بخواهد از کادرفنی جدید انتقاد کند، اتفاق عجیبی نیست زیرا تیم قبلی فنی را مستحق برکناری نمی‌دانست، آنهم در شرایطی که پرسپولیس پس از 7 هفته تنها 8 امتیاز بدست آورد و تنها پیروزی ملوان در فصل جاری را هم رقم زد.
 
در این بین برخی از صحبت‌های افشین پیروانی به عنوان پیشکسوت پرسپولیس و یکی از مربیان فوتبال ایران، منطقی به نظر می‌رسد، همانند جملاتی همچون "ما منتظر باخت هیچ کس نیستیم چون باخت این‌ها، باخت پرسپولیس است"، "آقای محترم(سیاسی) با تو هستم اگر تو پول داشتی، پول بازیکنان را می‌‌دادی زیرا از 7 هفته 5 بار بازیکنان می‌‌خواستند اعتصاب کنند تو نمی‌‌خواستی ما نتیجه بگیریم"، "تا به حال به خاطر حیثیت پرسپولیس سکوت کردم و چیزی نگفتم" و ...
 
برخی دیگر از حرف‌های کاپیتان پیشین پرسپولیس هم غیر منطقی نیست اما گفتن آن درحالیکه حمید درخشان تنها 4 هفته است هدایت تیمی را برعهده گرفته که به دلیل مصدومیت و محرومیت نیمی از نفرات کلیدی خود را در اختیار ندارد، خیلی زود بوده و قصاص قبل از جنایت است.
 
در این بین اما پیروانی جمله‌ای را در صحبت‌هایش بیان کرد که بسیار عجیب و ناراحت کننده بود. او گفت: "به خدا ما به تراکتور شرافتمندانه 3 بر 1 باختیم اما اینها جوری به سپاهان باختند که حیثیت تیم زیر سوال رفت". البته اینکه پرسپولیس در اصفهان یک بازی دفاعی صرف را برای کسب نتیجه انجام داد، اتفاق چندان قابل دفاعی نیست اما با توجه به بضاعف موجود در پرسپولیس، در نظر گرفتن چنین تدبیری، غیر منطقی نبود.
 
پرسپولیسی‌ که آخرین بار سال‌ها پیش و توسط گل مشکوک خودِ افشین پیروانی در اصفهان برابر سپاهان پیروز شده، در روزهایی که ستارگان بزرگی را هم در اختیار داشت، در اصفهان مقابل سپاهان دچار مشکل می‌شد، چه برسد به امروز که واقعا انتخاب ترکیب 11 نفره برای این تیم بسیار سخت است.
 
در مهمترین بازی هفته یازدهم هم اگر مدافعان باتجربه پرسپولیس در دقایق پایان دچار اشتباه نمی‌شدند، این تیم سرخپوش با کسب یک امتیاز ارزشمند آن بازی به تهران می‌آمد ولی این اتفاق نیفتاد تا 3 امتیاز آن مسابقه به سپاهان برسد.
 
قطعا می‌توان از آن بازی انتقاد کرد، این حق کارشناسان و منتقدان فوتبال و پرسپولیس است زیرا سرخپوشان در آن بازی با توجه به بضاعت خود، انتظارات را برآورده نکردند اما نه با گفتن این جمله که "باختن به تراکتور شرافتمندانه بوده و شکست از سپاهان حیثیت پرسپولیس را زیر سوال برد."
 
آیا پرسپولیسی‌ها و هوادارانش از باخت شرافتمندانه به تراکتورسازی آنهم در ورزشگاه آزادی تهران خوشحال شدند که افشین پیروانی اینگونه به این شکست می‌نازد و از آن صحبت می‌‎کند. درست است امسال تراکتور تیمی قدرتمند بوده و درحال حاضر صدرنشین است اما آیا پرسپولیس باید مقابل این تیم در تهران با نتیجه 3 بر یک ببازد؟
 
اینکه یک منتقد بخواهد برای زیر سوال بردن عملکرد نه چندان مناسب کادرفنی فعلی پرسپولیس در بازی با سپاهان اصفهان، یک باخت غیر قابل هضم و دردناک را "شرافتمندانه" بخواند، منطقی نیست و باید از ناقد این سوال را پرسید که چه منطقی پشت این حرف قرار دارد؟
 
قطعا باخت به تراکتور و سپاهان هر دو برای پرسپولیس و هوادارانش دردناک است، اما باخت در تهران قطعا دردناک‌تر است. حتی اگر پرسپولیس در تهران خوب بازی کرده باشد و در اصفهان بد؛ اما طرفداران این تیم بیشتر به نتیجه نهایی اهمیت می‌دهند نه نوع بازی. حال فردی که خودش پرسپولیسی بوده، با این تیم زندگی کرده است و از انتظارات هواداران با خبر است، چنین صحبتی را بیان کند، غیر قابل تصور و باور است.
 
درحالیکه خود پیروانی می‌گوید در این مدت به خاطر حیثیت پرسپولیس سکوت کرده و چیزی نگفته اما در ادامه می‌گوید "اگر توهین کنند، توهین می‌‌کنیم، اگر فکر کنند می‌خواهند ما را له کنند، ما له‌شان می‌‌کنیم" یک پارادوکس بارز است زیرا از کاپیتان پیشین پرسپولیس انتظار می‌رود حداقل زمان بیشتری را تحمل می‌کرد و بعد چنین مطالبی را به زبان می‌آورد، آنهم فقط به خاطر پرسپولیس که خودش می‌گوید منتظر باختش نیست.
 
از افشین پیروانی که از سرمربی پیشین پرسپولیس، پرسپولیسی‌تر هستید این انتظار وجود دارد که حداقل اگر قصد مصاحبه دارد و می‌خواهد کادرفنی جدید پرسپولیس که کارشان بدون نقص هم نبوده را زیر سوال ببرد، انتقادهای خود را فنی‌تر بیان کنید.
 
اینکه کادرفنی پرسپولیس به حق یا به ناحق برکنار شده و احترام مردانی همچون افشین پیروانی حفظ نشد، موضوعی است که حداقل باید تا پایان فصل آن را فراموش کرد و امروز به جای تسویه حساب‌های شخصی به فکر پرسپولیس بود زیرا این صحبت‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه دردها و ناراحتی هواداران پرسپولیس را بیشتر می‌کند.
 
امروز "افشین با تعصب" پرسپولیسی‌ها بیشتر از هرکسی باید از وضعیت نه چندان مناسب هواداران متعصب مطلع باشد و سکوت خود را بی‌دلیل نشکسته و خود را مقابل هوادارانی که تنها پرسپولیس را دوست دارند، قرار ندهد.