به گزارش پارس به نقل از فارس ، سعید حسنی‌پور نماینده وزن -75پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون از دنیای قهرمانی و تیم ملی خداحافظی کرد.

وی در گفت‌وگویی این موضوع را تأئید کرد.

رهنما: حسنی‌پور از خود گذشتگی کرد/ باید این فرهنگ در کاراته نهادینه‌‌تر ‌می‌شد

مسعود رهنما پس از خداحافظی کردن سعید حسنی‌پور از تیم ملی کاراته، اظهار داشت: سعید حسنی‌پور پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی با صحبت‌هایی که با من داشت تصمیم گرفت از تیم ملی کاراته خداحافظی کند. با توجه به همه مسائلی که در طول این چند ماه وجود داشت که انشالله ریز مسائل آن را در آینده کامل بازگو خواهم کرد اعلام می‌کنم که سعید حسنی‌پور دیگر در تیم ملی فعالیت نخواهد کرد.

وی در ادامه گفت: به خاطر اینکه فرهنگ از خود گذشتگی در کاراته نهادینه‌تر شود سعید حسنی‌پور تصمیم گرفت در اوج پس از کسب مدال طلا از تیم ملی خداحافظی کند.

سرمربی جدید تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی اینچئون قابل قبول است یا خیر،‌ گفت: نتایج کسب شده در اینچئون به نظرم خیلی خوب بود، اما ما بهتر از این هم می‌توانستیم نتیجه کسب کنیم. کاراته یک رشته غیررکوردی است و به خاطر اینکه مدال‌ها را تقسیم می‌کنند نباید شرایط روحی و روانی به کاراته‌کاها تحمیل کنیم که نتوانیم آن را کنترل کنیم.

رهنما در ادامه خاطرنشان کرد: کاراته ایران در اینچئون استحقاق آن را داشت که چنین نتیجه‌ای را کسب کند. امیدوارم در بازی‌های آسیایی دوره بعد نتایجی بهتر از این کسب کند.

وی در مورد اینکه نظر شما در مورد داوری‌ها در بازی‌های آسیایی چیست، گفت:‌ ضریب خطای داوری نسبت به دوره‌های قبل خیلی خیلی پائین آمده بود.

رهنما در ادامه خاطرنشان کرد: هروی، جعفری و روحانی برای این تیم زحمت زیادی کشیده بودند. حسینی و ایزدی نیز مزد زحمات خود را با نتایجی که در اینچئون به دست آمد گرفتند. به اعتقاد من اگر این نتیجه می‌توانست روال به روال پیش برود قطعاً بهتر از این می‌توانست باشد.

وی در مورد طلایی‌های بازی‌های آسیای اینچئون گفت: امیر مهدی‌زاده با توانایی‌هایی که داشت به لطف خدا به حقش رسید. سعید حسنی‌پور هم همانطوری که زحمت کشید به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید و در آخرین صحبت‌هایی که با او داشتم به این تصمیم رسید که از تیم ملی خداحافظی کند.

مسعود رهنما در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون از سوی مسئولان فدراسیون به عنوان سرمربی برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب شد. سعید حسنی‌پور خواهرزاده مسعود رهنما است که امروز در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد که از تیم ملی خداحافظی می‌کند.