به گزارش پارس؛ افشین داوری در گفت‌وگو با فارس، در مورد نتایج کسب شده توسط ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار داشت: فدراسیون تمام امکاناتی که برای ملی‌پوشان لازم بود را فراهم کرد. همه اردوها و مسابقات به موقع برگزار شد و هیچ کم و کسری برای ملی‌پوشان نگذاشتند. اما متأسفانه برخی از ملی‌پوشان توقعات را برآورده نکردند. البته برخی مانند احسان حدادی، لیلا رجبی و دوندگان سرعتی ما خوب ظاهر شدند. در هفتگانه و دهگانه هم رکوردهای خوبی ثبت شد.

حدادی نشان داد که همچنان بهترین پرتاب کننده آسیا است. هر چند او در طول سال با مشکلات مصدومیت هم مواجه بود، اما خوشبختانه با اردوهای خوبی که پشت سر گذاشت، توانست مدال طلا را از آن خود کند.

* پس از نتیجه دوی ۴ در ۴۰۰ متر کم مانده بود، سکته کنم!

وی در مورد عملکرد دوندگان امدادی گفت: متأسفانه دوندگان ما اشتباهات بچه‌گانه‌ای را انجام دادند. اتفاقی افتاد که هیچکس باورش را نمی‌کرد. ما سه مربی برای این ماده در نظر گرفته بودیم و ۴۵ روز مدام با آنها کار کردند. همه امکانات برای آنها فراهم بود اما نتیجه‌ای که حاصل شد به هیچ وجه رضایت‌بخش نبود. این اشتباه غیر قابل پذیرش است. با وجود اینکه تیم ما به عنوان نفر اول چوب را آورد اما به اشتباه به شخصی که باید می‌داد، نداد. پس از این اتفاق آنقدر ناراحت بودم که کم مانده بود سکته کنم!

با آن همه تمرین وقتی ورزشکاری در مسابقه اشتباه بچه گانه انجام می‌دهد، چه کار می‌توانیم انجام دهیم.

* دوندگان سرعت عملکرد خوبی داشتند

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد عملکرد دوندگان سرعتی ایران گفت: درست است ما به مدال نرسیدیم اما رکوردهای خوبی زده شد. در صد متر رضا قاسمی فینال را ۱۰ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه دوید. در ۲۰۰ متر هم حسن تفتیان و ابارقی عملکرد خوبی داشتند. هر چند تفتیان در دوی صد متر آن چیزی که انتظار داشتیم را برآورده نکرد.

* پرتاب‌گران چکش به هیچ وجه در حد خود ظاهر نشدند

داوری با اشاره به اینکه ما ۴ ماه برای کاوه موسوی اردوی برون‌مرزی گذاشته بودیم، گفت:‌ اشتباهاتی که موسوی انجام داد، به هیچ وجه توجیه ندارند. ورزشکارانی هستند که تمام تلاش خود را می‌کنند و نتیجه نمی‌گیرند اما برای کاوه موسوی و رضا مقدم این چنین نبود. فکر می‌کنم آنها مقداری بی‌تفاوت بودند و شرایط حساس مسابقه را با اینکه با تجربه بودند، درک نکردند. ما اردوی بلاروس را برای موسوی در نظر گرفته بودیم و بین ۶ تا ۴ مسابقه را انجام داد. در فاصله‌های زمانی رکوردهایش را ارزیابی می‌کردیم اما در مسابقه همه چیز را خراب کرد.

* نمی‌دانم چطور قنبرزاده پرش ۲ متر و ۱۰ سانت را خراب کرد!

وی گفت: از کیوان قنبرزاده درست است که توقع مدال نداشتیم اما حداقل می‌توانست در حد و اندازه‌های خودش باشد. ورزشکاران ما ورودی بازی‌های آسیایی را کسب کرده بودند اما در اینچئون مسابقه به این مهمی را خراب کردند. هزینه‌های زیادی انجام داده بودیم و مربی اختصاصی هم برای آنها گرفته بودیم، اما وقتی چنین نتایج ضعیفی کسب می‌شود همه را دلسرد می‌کند. برخلاف قنبرزاده،‌محمدرضا وظیفه‌دوست عملکرد خوبی داشت. اگر مراحل ۵ سانت، ۵ سانت پیش نمی‌رفت، او می‌توانست عملکرد بهتری هم داشته باشد اما وقتی از ۲۰ به ۲۵ رسید، کارش سخت می‌شود.

محمد ارزنده هم در پرش طول با وجود اینکه شانس مدال داشت، اما نتیجه خوبی نگرفت. ما تمام درخواست‌هایی که برای وی بود را فراهم کردیم. حتی قرار بود ایگور پاکلین مربی سابق وی در اینچئون هم حضور نداشته باشد، اما ما این او را به بازی‌های آسیایی آوردیم تا کنار ملی پوش ما باشد.

* می‌دانستم سجاد مرادی شرایط مسابقه را ندارد

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد انصراف سجاد مرادی عنوان کرد: من خودم پیش از اعزام شرایط سجاد مرادی را به صورت کامل می‌دانستم. مشخص بود که نمی‌تواند مسابقه دهد اما به هر حال خواست رسانه‌ها و همچنین برخی مسئولان این بود که مرادی به دلیل افتخاراتی که برای ایران کسب کرده است به بازی‌های آسیایی اعزام شود. او قبل از مسابقه نزد پزشکان رفت و آنها آمپول‌هایی را تزریق کردند اما نظرشان این بود که مرادی شرکت نکند. روز مسابقه پیش از گرم کردن هم مشخص شد که نمی‌تواند بدود. اصرار خود من هم این بود که ندود.

* بانوان خوب و خیلی خوب بودند

داوری در مورد عملکرد سه بانوی دوومیدانی کار، عنوان کرد: لیلا رجبی در پرتاب وزنه به خوبی کار خود را انجام داد و توقعی که از او داشتیم را برآورده کرد. رقیبش بسیار قدرتمند تر بود و از مدال نقره او خوشحالیم. در دوهای سرعت مریم طوسی تلاش بسیار زیادی را انجام داد. طوسی در ۲۰۰ متر انصافا تلاش زیادی را انجام داد اما باید قبول کنیم که رقابت با دوندگان قدرتمند آسیا سخت است.

سپیده توکلی هم در هفت‌گانه عملکرد خوبی داشت. هر چند که می‌توانست با تلاش بیشتر به مدال برسد. او در پرش طول یک اشتباه داشت و جای پایش ثبت نشد و به همین دلیل امتیازاتش پایین آمد.

* پیش‌بینی ۳ تا ۵ مدال را کرده بودیم

وی در مورد عملکرد کلی کاروان ایران گفت: در مورد بانوان باید بگویم که عملکرد آنها خوب و خیلی خوب بود اما در مورد مردان اگر بخواهیم دسته‌بندی کنیم باید ضعیف، خوب و خیلی خوب را در نظر بگیریم. ما برای این رقابت‌ها پیش‌بینی ۳ تا ۵ مدال را کرده بودیم البته نتایج را نباید تنها با گرفتن مدال مقایسه کنیم. باید ببینیم چند رکورد شکسته شد. در مجموع باید رکوردهای خودمان و همچنین آسیا را با هم مقایسه کنیم. شما ببینید ما در صد و ۲۰۰ متر هیچ گاه فینالیست آسیا نداشتیم اما در این دوره ۳ ورزشکار به آن رسیدند.

داوری در پایان صحبت‌های خود در مورد ادامه برنامه‌های دوومیدانی ایران عنوان کرد: پس از بازگشت در جلسه کمیته فنی تمام نتایج ریز به ریز بررسی می‌شود. قطعا تصمیمات خوبی خواهیم گرفت. برای برخی ورزشکاران که توجه زیادی در چند سال گذشته به آنها نکرده بودیم باید تصمیماتی گرفته شود.