امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال پس از پیروزی تیمش برابر ملوان در هفته یازدهم لیگ برتر، با تسلیت به مناسب شهادت امام محمد باقر (ع) و ایام مسلمیه، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی مدال‌های خوبی را کسب کرده‌اند و باید به آنها تبریک بگویم زیرا به نظر من نتایجی که در اینچئون بدست آمده، واقعا مایه افتخار ایران و ایرانی است.

وی اضافه کرد: جا دارد از هواداران به خاطر حمایت‌های خوب خود تشکر کنند، اتفاقی که باعث شد در این بازی عملکرد خوبی داشته باشیم، بازی زیبایی را ارائه داده و ببریم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه با تشکر از فرهاد مجیدی تاکید کرد: مجیدی نشان داد یک پیشکسوت واقعی و با معرفت است. او در این روزهای سخت کنار استقلال حاضر شد، درحالیکه برخی‌ها تنها به فکر تخریب و ایجاد حاشیه برای استقلال بودند. پیشکسوت واقعی امثال مجیدی هستند که در این روزها به کمک تیم می‌آیند و اگر هم نمی‌آیند، به تیم ضربه نمی‌زنند اما برخی در دفترشان برای ضربه زدن به استقلال برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی در ادامه بار دیگر به انتقاد از یک برنامه تلویزیونی و چند رسانه پرداخت و تاکید کرد: تیمی که در جدول دوم است، شرایط خوبی دارد، آرامش در تیم حکم فرماست و بازی خوبی انجام می‌دهد، چگونه در بحران است. متاسفانه افراد معلوم‌الحالی هستند که می‌گویند تیم دوم جدول، در بحران است. نمی‌دانم تیمی که دوم است اگر چند مسابقه را هم ببازد، چگونه وضعیتش بحرانی است؟

قلعه‌نویی ادامه داد: یکسری آدم‌ها که کسی دیگر آنها را نمی‌شناسد، برای اینکه عکس‌شان در روزنامه‌ها بخورد، علیه قلعه‌نویی مصاحبه می‌کنند. آنها می‌خواهند برای استقلال حاشیه درست کنند زیرا کجای دنیا تیمی که در رده دوم است، بحران دارد؟ ما با تیم دوم خود بازی می‌کنیم، شرایط تیمی بالانس نبوده و مشکلات زیادی داشتیم اما در 3 مسابقه‌ای که باختیم، تیم برتر میدان بودیم. این واقعا چه بحرانی است که آنها می‌گویند؟ اگر تیم هفتم یا هشتم بود، باید چنین حرف‌های بیان می‌شد. واقعا جای تاسف دارد که اینها خودشان را استقلالی می‌دانند،حالا بماند...

وی در مورد دیدار با ملوان هم اظهار کرد: تیم ملوان با توجه به مه مشکلاتی که داشت، برابر استقلال فوتبال بازی کرد و نمایش بسیار خوبی را ارائه کرد تا از این بازی امتیاز بگیرد. استقلال هم روز خوبش بود هر ند از 2-3 بازیکن تیم رضایت نداشته و نسبت به عملکردشان گلایه دارم. آنها زمانی که تیم 2 بر صفر پیش بود، می‌توانستند با استفاده از موقعیت خود بازی را 3 بر صفر کنند اما این اتفاق نیفتاد تا بازی 2 بر یک شده و استقلال در 20 دقیقه پایانی از نظر روحی - روانی تحت فشار قرار بگیرد.

سرمربی استقلال با بیان اینکه نتایج گذشته تیمش اهمیت زیادی نداشته و موضوع مهم این است که همه از بازی استقلال لذت می‌برند، گفت: هرچند برابر ذوب‌آهن، فولاد و ملوان باختیم اما همه از بازی استقلال لذت بردند. خودم زمانی که فیلم بازی با ذوب‌آهن را دیدم نتیجه از یادم رفت و دیدم که سرعت تیم چقدر خوب است. در بازی با فولاد هم ما بازی خوبی ارائه کردیم و باید 5 گل می‌زدیم اما در آن مسابقه که اوج بدشانسی ما بود، توپ‌هایمان گل نشد تا فولاد از تنها موقعیتش استفاده کند و ما بازنده شویم.

وی با ابراز رضایت از پیروزی تیمش برابر ملوان و بیان اینکه در سه هفته تعطیلی لیگ می‌تواند شرایط‌مان را بهتر کند، افزود: نقد کردن خوب است اما باید ببینید نیت این افراد چیست. این افراد چرا زمانی که ما 18 امتیازی بودیم صحبتی نمی‌کردند؟ آنها آن موقع که با 18 امتیاز در صدر جدول بودیم کجا بودند؟ اتفاقا معتقدم ما مقابل تیم‌های بزرگ بهتر بازی می‌کنیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه در لیگ ملوان، ذوب‌آهن و تیم های پایین جدول از نظر بازی تفاوت چندانی با تیم های بالای جدول ندارد درباره تعطیلی 50 روزه لیگ اینگونه اظهار نظر کرد: ما تا حرف بزنیم آقایان میکروفن به دست به همراه دو سه روزنامه که ادعای مسلمانی دارند اما مسلمانی‌شان از نوع عمر و عاص است ما را به نقد می‌کشد. شما بروید تحقیق کنید که نه در افغانستان و نه در آلمان که قهرمان دنیا شد لیگ را 50 روز تعطیل نمی‌کند.

وی ادامه داد: استرالیا میزبان جام ملت‌ها ژاپن یا کره را ببنید آیا چنین برنامه‌ای دارد. من این برنامه را قبول ندارم و معتقدم با این شیوه لیگ و فوتبال ما ضربه می خورد. من یک سال سرمربی تیم ملی بودم و خیلی چیزها را تجربه کردم. البته اگر کتبا هم اعتراض کنیم فکر نمی کنم به آن رسیدگی کند چون چشممان آبی نیست.

سرمربی تیم استقلال با بیان اینکه هاشم بیگ زاده در پست دفاع آخر هم عملکرد خوبی داشته هرچند اشتباهاتی هم انجام داده است در مورد اینکه خیلی معتقدند قلعه نویی و فرهاد مجیدی در کنار هم می توانند استقلال را قهرمان کنند اینگونه اظهار نظر کرد. استقلال ارث پدر ما نیست و تنها در روزهایی که تیم نهم، سیزدهم و یا به دسته سوم رفت مال ما بود.

وی اضافه کرد: من با استقلال 17، 18 قهرمانی در ایران و آسیا به دست آوردم نه اینکه تیم را از دسته اول به لیگ برتر بیاورم و آن را قهرمانی حساب کنم. بهترین دوران راه آهن زمانی بود که من آنجا حضور داشتم، با استقلال به رتبه 59 جهان رسیدم و بهترین مربی شدم اما اصلا این چیزها به چشم دوستان نمی آید.

قلعه نویی در ادامه افزود: فرهاد مجیدی آدم باهوشی است که بازیکن باهوشی هم بوده است. قطعا نسل بعد از ما باید بیاید تا به استقلال کمک کند. من از این موضوع خوشحالم که چند همکارم و یکی از شاگردانم امروز در لیگ سرمربی هستند.

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم زمان من دو کاپیتان بزرگ استقلال از این تیم خداحافظی کردند هرچند باید خداحافظی مجیدی باشکوه تر انجام می شد. یک روز آدم های قدیمی باید بروند و نسل جدید جای آن ها بیاید ما هم باید برویم و نسل جوان که فرهاد مجیدی و چندین نفر دیگر جز آنها هستند باید بیایند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه مربی شدن مانند پدر شدن است باید سختی ها و شرایط خاص آن را تجربه کرد گفت: بازیکنان باید از تیم های پایین تر که فشار کمتری را متحمل می شوند به مربیگری روی بیاورند مانند من که از کشاورز، برق و ... پله پله بالا آمدم. بعد از من همین جوانان باید استقلال را اداره کنند اما باید از راه خودش باید جلو بیاید. به غیر از فرهاد مجیدی دو سه نفر دیگر هم هستند که می توانند به مجموعه استقلال کمک کنند.