به گزارش پارس به نقل از فارس، علی کفاشیان در خصوص نتایج ضعیف تیم امید ایران اظهار داشت: به هر حال تیم باید در مسابقات به میدان برود تا بتوان آن را ارزیابی کرد. در هر صورت تیم امید فعالیت خوبی از خود به نمایش نگذاشت و نتوانست نتیجه خوبی کسب کند.


وی در مورد اینکه تمام کشورها روی تیم‌های پایه خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و اینکه برای تیم ملی جای نگرانی نیست که این تیم هم نتواند نتیجه بگیرد؟ یادآور شد: هیچ جای نگرانی نیست، نوجوانان ما نتایج بدی نگرفتند به هر حال بازی است، سایر تیم‌ها هم سال به سال کار می‌کنند. در رده سنی نوجوانان قهرمانی مهم نیست بلکه برای آینده فوتبال باید آماده شوند، ما مقابل کره شمالی مساوی کردیم و همان تیم قهرمان رقابت‌ها شد، پس حریف آسانی نبود.

رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شد: نمی‌توان یک تیم را دائم قهرمان دانست، 47 کشور در آسیا حضور دارند که همگی تمام تلاش خود را انجام می‌دهند، نمی‌توان بقیه را ضعیف دانست ما حمایت‌های خود را ادامه می‌دهیم. تیم امید را ارزیابی خواهیم کرد قبل از مسابقات می‌دانستیم که نمی‌توان در بازی‌های آسیایی نتیجه گرفت، معتقدم بعضی از بازیکنان کم‌کاری کردند.

وی در مورد اینکه در صورت اینکه به گذشته بازگردد باز هم تصمیم بر بردن بازیکنان زیر 23 سال خواهد گرفت یا خیر گفت: ما همان موقع هم می‌دانستیم که تیم المپیک با بازیکنان زیر 23 سال نمی‌توانند هماهنگی لازم را به دست آورند. تیم‌های دیگر از بازیکنان بزرگسال خود نیز استفاده می‌کردند و این یک نبرد نابرابر بود. ما این تصمیم را گرفتیم و از بازیکنان زیر 23 سال استفاده کردیم تا بهترین‌های لیگ را با تیم امید به بازی‌های اسیایی ببریم و شانس صعود خود را بیشتر کنیم. یک تصمیم مدیریتی بود که گرفتیم.

کفاشیان در مورد اینکه سرنوشت وینگادا چه می‌شود؟ تاکید کرد: ما کار وینگادا را ارزیابی خواهیم کرد، در مسابقات و تورنمنت‌های مختلف این کار را انجام می‌دهیم. اگر نتیجه گرفت به کار خود ادامه خواهد داد و در غیر این‌صورت با او ادامه نمی‌دهیم. قطعا با تیم‌های قوی بازی خواهیم کرد و در تورنمنت‌های بزرگ شرکت می‌کنیم تا تیم را ارزیابی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جلسه کی‌روش یادآور شد: در مورد یک‌سری مسائل از جمله دستیاران او صحبت کردیم. من هم‌اکنون نمی‌توانم اسمی از مربیان بیاورم و هر موقع که این افراد حضورشان در تیم ملی قطعی شد آن را اعلام می‌کنیم. 3-4 نفر مدنظر هستند که در جلسه فردا اگر به توافق رسیدیم نام آنها را اعلام خواهیم کرد.

کفاشیان در مورد اینکه آیا لیست پنج‌نفره‌ای که هیأت رئیسه اعلام کرده درست است یا خیر، تصریح کرد: ما نظرات مختلف را می‌گیریم و به کی‌روش اعلام می‌کنیم و او خودش در این باره تصمیم خواهد گرفت.

وی در مورد اینکه گفته تیم امید با یک اردو در بازی‌های آسیایی شرکت کرده و عدم نتیجه‌گیری تیم مشخص بوده، آیا این مسئله برای تیم ملی هم تکرار می‌شود یا خیر؟ گفت: ما برای تیم ملی تا جام ملت‌های آسیا حدود سه ماه و نیم فرصت داریم. همچنین کی‌روش چند سال است که با تیم کار می‌کند و آشنا هست. دیدید که در جام جهانی هم بازی خوبی ارائه داد. او قطعا شرایط را بهتر می‌داند. قرار است کی‌روش در جام ملت‌های آسیا ارزیابی شود و قطعا او خودش تیم را جمع می‌کند.