به گزارش پارس به نقل از مهر، وزنه بردار دسته 85 کیلوگرم چین به مدال طلای هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی رسید تا کیانوش رستمی به عنوان دوم و مدال نقره برسد. این وزنه بردار چینی در حرکتی غیرقابل پیش بینی مدال طلا را از رستمی و مدال برنز رسول تقیان را گرفت.

کیانوش رستمی که در حرکت یکضرب موفق به مهار 172 کیلوگرم اول شده بود در حرکت دوضرب هم موفق به مهار وزنه 208 کیلوگرمی و در مجموع 380 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت.

"تیان تو" چینی با مهار وزنه 218 کیلوگرمی در حرکت دوضرب، تمامی معادلات را به هم زد و با یک کیلوگرم برتری نسبت به رستمی، مدال طلای وی را به نقره تبدیل کرد. در این دسته علیمف ازبکستانی با مهار وزنه 369 کیلوگرم در مجموع به مدال برنز رسید و رسول تقیان با مجموع 368 کیلوگرم، در جایگاه چهارم ایستاد.

این وزنه بردار چینی رکورد 16 ساله شاهین نصیری نیا را هم شکست. وی در شرایطی به مدال طلا دست پیدا کرد که تا حرکت آخر مدال طلای رستمی قطعی شده بود و تقیان هم به مدال برنز رسیده بود اما وزنه بردار چینی در حرکت آخر با شکستن رکورد جهان و زدن وزنه 218 کیلوگرمی این دو مدال را از ایرانی ها گرفت و تنها یک نقره نصیب کاروان ایران کرد.

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازیهای آسیایی:

مدال طلا :
* نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)

مدال نقره:
* نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری)

مدال برنز:
* سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان
 
هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.