به گزاشر پارس به نقل از مشرق، استقلال در دو بازی متوالی خود مغلوب نفت و فولاد شد تا هوادارانش را نگران کند. آبی ها به گواهی آمار در لیگ چهاردهم بهترین شروع خود در ادوار لیگ برتر با کسب 6 پیروزی در هفت مسابقه ابتدایی به ثبت رسانده بودند. با این حال، ابتدا برابر نفت علیرضا منصوریان و بعد برابر فولاد دراگان اسکوچیچ شکست را پذیرا شدند تا صدای اعتراض سرمربی‌شان هم بلند شود. 

پس از این دو شکست هم اوضاع آبی های پایتخت با توجه به نتایج سایر تیم ها در جدول بد نیست. اما امیر قلعه نویی سرمربی استقلال مدام در گفتگوهایش تاکید می کند تیمی که در اختیار دارد با استقلال مد نظرش تفاوت دارد؛ استقلالی که در سال‌های 83 و 84 فوتبالی کاملا هجومی و تماشاگرپسند را به نمایش می گذاشت. استقلالی که بهترین خط حمله لیگ را داشت.

فرق میان تیم رویایی قلعه نویی با استقلال فعلی
قلعه نویی از کدام نتایج حرف می زند؟
استقلال مد نظر سرمربی آبی ها چه تیمی است؟ برگشت به عقب و ورق زدن تاریخ نشان می‌دهد مرد شماره یک کادر فنی از تیمی حرف می زند که نخستین بار -به عنوان سرمربی- در لیگ سوم حرفه ای فوتبال ایران تحویل گرفت.

درفصل 83-82 استقلال امیر قلعه نویی، قهرمان بازی‌های خارج از خانه شد چون با 23 امتیازی که از بازی‌های بیرون خانه خود گرفت، حتی شرایطی به مراتب بهتر از پاس قهرمان پیدا کرد. آبی ها تا یک هفته مانده به پایان لیگ هم شانس اول قهرمانی بودند که دو بر یک مغلوب استقلال اهواز شدند. با این اوصاف، آن سال در ایستگاه آخر لیگ سوم یک اتفاق غیرمنتظره امیر قلعه نویی را از قهرمانی دور کرد. استقلال اهواز که مقابل هم نام تهرانی اش با تمام توان ایستادگی کرده بود تا سومین شکست فصل را به آبی‌های پایتخت تحمیل کند؛ در روزی عجیب 5 گل از پاس خورد تا قهرمانی لیگ به تیمی برسد که میزبان اهواز بود. با تمام این اوصاف ژنرال آبی ها از تیمش راضی بود.

در لیگ سوم، امیر قلعه‌نویی شکست ناپذیر نشان داد و این وجه تمایز تیمی است که امروز سرمربی آبی ها از آن حرف می‌زند. استقلال آن فصل فقط به ذوب آهن (1-2)، پاس (0-1) و استقلال اهواز (1-2) باخت در شرایطی که نتیجه داربی رفت پایتخت را 2-1 به سود خود خاتمه داد. 


استقلال مدل 83 اگر چه در دربی برگشت فصل 1-1 برابر پرسپولیس متوقف شد؛ اما هم هوادارانش را راضی نگه داشت و هم سزاوارانه نایب قهرمان شد.

 خط آتش رویایی ژنرال  
تیم قلعه نویی در لیگ جدید اگرچه به نسبت سایر رقبا از خط آتش نسبتا خوبی برخوردار است، با این حال سرمربی آبی ها هنوز از قدرت خط حمله ای حرف می زند که در لیگ چهارم با استفاده از زوج موفق رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور ساخته بود. در فصل 84-83 استقلال طی 30 بازی 51 گل زد که سهم رضا عنایتی آقای گل، تقریبا 40 درصد این گل‌ها بود. استقلال در هر بازی به طور میانگین 1.7 گل زده بود در حالی که عنایتی به تنهایی 20 گل برای استقلال هجومی امیر قلعه نویی به ثمر رساند. رضا در لیگ سوم برای آبی ها 11 گل زده بود واین یک پیشرفت بزرگ برای او و خط هافبک استقلال به شمار می رفت که موقعیت های بیشتری برایش فراهم کرده بود. آن سال ارتش ژنرال بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد در حالی که به عنوان سوم لیگ دست پیدا کرد.

در لیگ چهاردهم استقلال در 7 هفته ابتدایی 15 گل به ثمر رساند؛ اما در دو بازی آخر مقابل نفت و فولاد در این بخش ناکام بود تا دوباره سرمربی‌اش یاد سال 84 بیفتد. از نگاه آمار تیم امسال آبی ها در هر بازی به طور متوسط 1.66 گل به ثمر رسانده است و علنا روی کاغذ، تفاوتی با خط حمله آتشین مورد نظر امیر قلعه نویی ندارد. به عبارت ساده تر از نگاه آمار استقلال تا همین جای لیگ چهاردهم همان قدر گل زده که در لیگ چهارم زده بود.