به گزارش پارس به نقل از تسنیم، تیم فوتبال رئال مادرید شب گذشته (سه شنبه) در هفته پنجم لالیگا موفق شد میهمان خود، الچه را با نتیجه قاطع 5 بر یک شکست دهد که در این پیروزی کریستیانو رونالدو، مهاجم پرتغالی کهکشانی‌ها با چهار گلی که به ثمر رساند بیشترین سهم را داشت.

با این چهار گل رونالدو نه تنها شمار گل‌هایش در این فصل لالیگا را به 9 گل (مجموعاً 10 گل در تمامی رقابت‌های این فصل) افزایش داد بلکه جای سانتیانا، ستاره پیشین رئال مادرید را در رده سوم جدول برترین گلزنان تاریخ رئال مادرید گرفت.

گل‌های رونالدو به الچه، مجموع گل‌های لالیگایی او در رئال مادرید را به عدد 187 رساند که یکی از گل‌های به ثمر رسیده توسط سانتیانا (مهاجم دهه‌های هفتاد و هشتاد رئال مادرید) بیشتر است. حالا تنها رائول گونزالس، کاپیتان پیشین کهکشانی‌ها و آلفردو دی‌استفانو اسطوره فقید رئال مادرید نسبت به رونالدو گل‌های بیشتری برای رئال مادرید در لالیگا به ثمر رسانده‌اند. رائول 228 بار و دی استفانو 216 بار برای کهکشانی‌ها در لالیگا گلزنی کرده‌اند.

رونالدو 187گل لالیگایی خود را در 169 بازی به ثمر رسانده در حالی که سانتیانا 186 گلش را در 461 بازی به ثبت رساند. همچنین رونالدو به اولین بازیکن تاریخ رئال مادرید تبدیل شد که در سیزده بازی خانگی متوالی این تیم گلزنی می‌کند. پیش از این پاهینیو (مهاجم اسپانیایی دهه چهل و پنجاه رئال مادرید) با گلزنی در 12 بازی خانگی متوالی کهکشانی‌ها رکورددار بود.

گل‌های رونالدو در سیزده بازی خانگی اخیر رئال مادرید به ترتیب برابر تیم‌های مالاگا، سویا، رئال سوسیه‌داد، سلتاویگو، گرانادا، لوانته، بارسلونا، رایو وایکانو، اوساسونا، والنسیا، کوردوبا، اتلتیکومادرید و الچه به ثبت رسیده‌اند.

رونالدو در رئال مادرید بیش از تمام تیم‌هایی که برای آنها توپ زده، پیروز شده است. او در پیراهن کهکشانی‌ها از 254 بازی که به میدان رفته، 188 بار برنده میدان را ترک کرده است (74 درصد). این آمار در حالی است که او در 292 بازی‌اش برای منچستریونایتد 186 پیروزی کسب کرد (63 درصد) و در 31 بازی‌ خود برای اسپورتینگ لیسبون هم 13 پیروزی داشت (42 درصد).

از 188 پیروزی که رونالدو به همراه رئال مادرید کسب کرده، 130 برد در لالیگا، 37 پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا، 19 پیروزی در جام حذفی اسپانیا، یک پیروزی در سوپرجام اروپا و یک پیروزی در سوپرجام اسپانیا بوده است.