به گزارش پارس ؛ امیر قلعه نویی که در چارچوب هفته سوم لیگ امسال مغلوب زلاتکو کرانچار و سپاهان شده بود، این هفته در خانه به اسکوچیچ و فولاد باخت تا کارنامه‌‌اش مقابل این مربیان بین‌المللی تاریک و تاریک‌تر شود. جالب اینکه بدانید 222 روزی می‌شود که قلعه‌نویی در لیگ ایران موفق به شکست دادن هیچ مربی خارجی نشده است.

پرافتخارترین مربی لیگ‌برتر، آخرین بار در تاریخ بیستم بهمن ماه سال گذشته و در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ سیزدهم، موفق به شکست دادن انگین فیرات با سایپا شده بود. البته قلعه‌نویی 149 روز پیش هم یک خارجی را در لیگ قهرمانان آسیا مغلوب کرده بود. این مربی هم کسی نبود جز مانوئل خیمنز اسپانیایی، مربی سال‌های نه چندان دور سویا که سال گذشته هدایت الریان قطر را بر عهده داشت و در تاریخ سوم اردیبهشت سال جاری، در یک بازی تشریفاتی به استقلال قلعه‌نویی باخت.

توانایی‌های قلعه‌نویی مقابل مربیان خارجی زمانی بیشتر مشخص می‌شود که نگاهی به کارنامه سال گذشته او مقابل اجنبی‌ها داشته باشیم. او سال گذشته در مجموع 17 بازی با مربیان خارجی در لیگ‌برتر و جام حذفی ایران و لیگ قهرمانان آسیا انجام داد که حاصل آن 8 شکست، 3 مساوی و 6 برد بود! البته این آمار در لیگ و جام حذفی ایران به 5 شکست، 2 مساوی و 4 باخت می‌رسید که آمار قابل قبولی به حساب نمی‌آید.

زلاتکو کرانچار، لوکا بوناچیچ، دراگان اسکوچیچ و تونی اولیویرا، مربیانی بودند که سال گذشته قلعه‌نویی را در شکست دادند و در مقابل فیرات و اسکوچیچ هم مربیانی بودند که به ژنرال آبی‌ها باختند. البته اسکوچیچ و لوکا در جام حذفی هم با قلعه‌نویی رو‌به‌رو شدند که حاصل آن یک پیروزی و یک باخت بود.