به گزارش پارس، محمود کلهر در گفت‌وگو با  فارس،‌ در خصوص نتایج تیم ملی امید در بازی‌های اینچئون اظهار داشت: فکر می‌کنم در رده‌های پایه باید ریشه‌یابی صورت گیرد. باشگاه‌ها آکادمی‌های فعالی داشته باشند نه اینکه فقط به تیم‌های بزرگسال خود توجه کنند. در حالی که امید می‌تواند پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان باشد اما با مدیریت نادرستی که صورت می‌گیرد این امر محقق نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که در سطح پایه فعالیت می‌کنند باید به خوبی به مسائل این رده آشنا باشند. نمی‌خواهم انتقاد کنم اما با این هزینه هنگفتی که برای وینگادا صورت گرفت اگر از مربیان داخلی که علم استفاده از این را دارد استفاده می‌شد به مراتب نتیجه بهتری می‌گرفتیم. یک بار هم از مربیان ایرانی دعوت نشد. در گذشته هم دیدیم که در رده‌های جوانان و نوجوانان نتیجه نگرفتیم.

کارشناس فوتبال افزود: درست است که در رده پایه نتیجه‌گیری مهم نیست اما باید به دنبال بازیکن سازی باشیم که ما این کار را انجام نمی‌دهیم و با مشکل روبرو هستیم. مقابل ویتنام که هیچ اثری از فوتبال حرفه‌ای ندارد نتیجه را واگذار کردیم. خواهش من از فدراسیون این است که از افرادی استفاده کند که کارنامه در این بخش دارد.

کلهر در مورد اینکه آیا تغیر در کادر فنی را مناسب می‌داند، گفت: صد در صد باید این اتفاق رخ دهد. حضور مربیان داخلی با کارنامه می‌تواند به تیم کمک کند. آوردن وینگادا اشتباه بود. با هزینه‌ای که برای او در نظر گرفته شد می‌توان در بخش‌های مختلف هزینه کرد و نتایج بهتری گرفت.