به گزارش پارس، زین‌الدین زیدان که در دوران بازیگری خود در کنار خروس‌ها افتخارات فراوانی همچون قهرمانی در جام جهانی 1994 و  یورو 2000 را تجربه کرده  قصد دارد فرصتی برای تجربه مجدد این افتخارات در کسوت سرمربی داشته باشد.

وی در گفت و گو با نشریه پروونس فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا تمایلی برای قبول هدایت تیم ملی فرانسه دارد (سمتی که اکنون بر عهده هم‌تیمی پیشین او دیدیه دشان است) اظهار داشت: من آدم جاه‌طلبی هستم. در حال حاضر سرمربی تیم رئال مادرید کاستیا هستم اما اگر کسی از من بخواهد که سرمربی تیم ملی فرانسه شوم، آن را قبول می‌کنم. چرا که نه؟

زیدان افزود: در حال حاضر اجازه ندارم حرفی در این خصوص که می‌توانم مربی یک تیم دیگر باشم بزنم چون اکنون در قبال یک تیم مسئولم اما این احتمال وجود دارد که هدایت تیم دیگری را برعهده بگیرد.

وی فصل گذشته کادر فنی رئال مادرید، جایی که در آن به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی ایفای نقش می‌کرد را ترک کرد تا این فصل برای اولین بار به طور مستقل مربیگری را تجربه کند هرچند عملکرد او تا این لحظه از فصل تعریفی نداشته و مردانش در جدول بیست تیمی گروه دوم از لیگ دسته سوم فوتبال اسپانیا هجدهم هستند.