هیات مدیره FIBA در جلسه خود در حاشیه بازی‌های جهانی تصمیم گرفت که برای دو سال به صورت آزمایشی بازیکنان زن بتوانند از پوشش سر استفاده کنند.

در قوانین قبلی FIBA، بازیکنانی تنها می‌توانستند از هدبندهایی با عرض پنج سانتیمتر برای نگه داشتن موهای خود استفاده کنند. با این حال بازیکنانی در دنیا وجود دارند که مذهب آنها اسلام و سیک است. این افراد به دلایل مذهبی از پوشش سر استفاده می‌کنند.

ابراهیم هوپر، مدیر روابط عمومی، شورای ارتباطات آمریکایی – اسلامی در این باره گفت: ما از این تغییر در قوانین FIBA استقبال می کنیم، زیرا بدین شکل مسلمانان و سیک‌ها و همه کسانی که می‌خواهند باورهای خود را حفظ کنند، می‌توانند در مسابقات بسکتبال شرکت کنند. باید به FIBA تبریک گفت که به همه بازیکنانی که باورهای مذهبی خود را دارند پاسخ مثبت داده است.

در این دوره آزمایشی هر فدراسیون ملی که بخواهد بازیکنانش با پوشش در مسابقه ظاهر شوند باید درخواستی به FIBA ارائه دهد و در صورت قبول شدن درخواست باید سالی دو بار گزارش به FIBA داده شود.

FIBA همچنین اعلام کرده است که در مسابقات بسکتبال سه به سه نیز اگر خطری برای بازیکنان ایجاد نشود اجازه خواهد داد تا آنها از پوشش سر استفاده کنند. هیات مدیره FIBA دوباره در سال 2015 این مساله را ارزیابی خواهد کرد و بررسی کلی در سال 2016 انجام خواهد شد و تصمیم گیری می‌شود که آیا برای المپیک 2016 این قانون پا بر جا بماند یا خیر.

آکرمن یکی از اعضای FIBA که طرفدار این حرکت است می‌گوید: این یک شروع است و بسیار هم حرکت خوبی است. در بعضی از مناطق جهان لباس‌های فرهنگی شرط بازی کردن هستند. با قرار دادن این قانون زنان این کشورها می‌توانند بسکتبال بازی کنند و این یک امتیاز بزرگی است.

از سال 2012 نیز فیفا بعد از تشکیل شدن یک کمپین توسط یکی از اعضای کمیته‌ از اردن، به زنان مسلمان اجازه داد تا با حجاب در مسابقات ظاهر شوند.