به گزارش پارس به نقل از فارس، حسین شمس امروز اظهار کرد: فوتسال جزء رشته‌های پرطرفدار و مهیج ورزشی است و هم در ایران و هم در خارج از ایران تماشاگران زیادی را به سالن مسابقات می‌کشاند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تلاش زیادی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای افزودن این رشته در بازی‌های آسیایی صورت گرفته است و در آینده نزدیک فوتسال هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک افزوده خواهد شد.

سرمربی تیم دبیری تبریز تصریح کرد: فوتسال تمام فاکتورهای حضور در بازی‌های آسیایی را دارد، اما باید قبول کنیم که افزودن این رشته ورزشی در این مسابقات مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

وی گفت: اضافه شدن فوتسال به بازی‌های آسیایی مستلزم حضور 16 تیم در این رقابت‌ها است و بیش از 300 ورزشکار در قالب تیمی با هم رقابت خواهند کرد و رفت و برگشت، اسکان و تغذیه این تعداد هزینه سنگینی را بر دوش برگزارکنندگان مسابقات خواهد گذاشت.

 

شمس افزود: سیاست فعلی شورای المپیک آسیا حفظ رشته‌های قدیمی تیمی است و ترجیح می‌دهد به دنبال رشته‌های جدید انفرادی برود که کم هزینه‌تر از فوتسال است؛ در چند دوره اخیر رشته‌هایی نظیر ووشو و کاراته به بازی‌های آسیایی افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: قطع به یقین فوتسال به زودی هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک گنجانده می‌شود و با توجه به قدرت فوتسال کشور می‌تواند کسب یک مدال را در این مسابقات برای ایران حتمی سازد.