علیرضا مرزبان در خصوص وضعیت تیم فوتبال پدیده مشهد پیش از دیدار با سپاهان عنوان کرد: خوشبختانه توانسته‌ایم تیم بسیار خوبی را سازماندهی کنیم. با وجود تمام صحبت‌هایی که مطرح شد و حملاتی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ما انجام دادند توانستیم تیم را به خوبی جمع کنیم.

به نقل از تسنیم، وی افزود: این هفته با تیم سابق خودم، یعنی سپاهان بازی داریم. سپاهان جزو تیم‌هایی محسوب می‌شود که بازیکنان خوبی دارد و در آسیا دارای جایگاه بزرگی است. آنها چند فصل به صورت متوالی قهرمان لیگ ایران شده‌اند و مطمئناً کار سختی برابر آنها خواهیم داشت.

سرمربی پدیده درباره کناره‌گیری زلاتکو کرانچار از سرمربیگری سپاهان و حضور حسین فرکی به عنوان سرمربی جدید این تیم گفت: از مسائل داخلی سپاهان خبر ندارم و نمی‌دانم این تغییرات به چه صورت شکل گرفته است. ما سپاهان را براساس بازی‌های قبلی آنها و تفکراتی که مربی قبلی داشته آنالیز کرده‌ایم و اکنون نمی‌دانیم کادرفنی جدید چه تفکراتی خواهد داشت. تنها چیزی که در بازی این هفته اهمیت دارد بازی کردن 11 بازیکن برابر 11 بازیکن دیگر است و اصل فوتبال باید رعایت شود.

مرزبان با تأکید بر اینکه از مشکلات داخلی سپاهان خبر ندارد، درباره کناره‌گیری کرانچار خاطرنشان کرد: احساسم این است که نتایج این چند هفته باعث شده کرانچار از سپاهان برود اما اینکه دقیقا چه اتفاقی افتاده را نمی‌دانم. آنقدر با تیم پدیده مشغول هستیم که فقط می‌توانیم نتایج تیم‌ها را دنبال کنیم و وقت‌مان به مسائل دیگر نمی‌رسد. ما در پدیده در حال ساختارسازی، ایجاد آکادمی فوتبال و مسائلی از این قبیل هستیم که تمام وقت‌مان را پُر می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حسین فرکی می‌تواند جانشین خوبی برای کرانچار باشد یا نه، اظهار داشت: بحث اصلی این است که در این مدت کوتاه چه اتفاقی رخ دهد. هر پروسه و جریانی زمان‌بر است و اینکه یک مربی بتواند در تیمی موفق باشد یا نه باید دید دو طرف به هم می‌خورند یا نه. مربی باید به تیم و تیم به مربی بخورد که مطمئناً اگر اینچنین باشد هر تیمی بسیار خطرناک خواهد بود.

سرمربی تیم پدیده مشهد یادآور شد: بحث خوب یا بد بودن مربیان مطرح نیست و شاید یک مربی بد، به تیمی بخورد و آنها با هم جفت‌وجور شوند که حاصل این کار کسب بهترین نتایج است. من تنها می‌توانم برای کرانچار و فرکی آرزوی موفقیت کنم و امیدوارم سپاهان بتواند دوباره به کورس رقابت‌ها برگردد. سپاهان همیشه امید اول قهرمانی بوده و این تیم تا آخرین بازی رو به جلو حرکت می‌کند و مطمئن هستم می‌توانند تا آخرین روز لیگ برای قهرمانی بجنگند.

مرزبان درباره اینکه پدیده می‌تواند همچنان به پدیده بودن خود در لیگ ادامه دهد، اظهار داشت: معیار اساسی ما رعایت سه محور تشکیلاتی بوده و معتقدم اگر بتوانیم این سه معیار را به خوبی رعایت کنیم، می‌توانیم به موفقیت برسیم. نباید کار را به دست حوادث سپرد و این حوادث نیست که موفقیت را رقم می‌زند، بلکه برای رسیدن به موفقیت باید برنامه‌ریزی کرد. اگر کار تشکیلاتی انجام دهید و بدانید به کدام طرف می‌روید، می‌توانید به موفقیت هم برسید.

وی یادآور شد: سه محور اساسی ما بدنسازی، روانشناسی و کار تاکتیکی است که ما در هر سه محور بسیار قوی کار کرده‌ایم و بسیار خوب توانسته‌ایم ساختار تیم را شکل دهیم. توانایی بازیکنان را شناسایی و آنها را به خوبی روی مسائل جزیی حساس کرده‌ایم و آنها اکنون به خوبی بازی در زمان و مکان را می‌شناسند. باید قدم بزرگی برداریم و اگر محورهای اصلی ما خوب پیش برود اعتقاد دارم که پدیده هستیم و من پدیده بودن را به نتایج نمی‌دانم و پیش رفتن برنامه باعث پدیده شدن می‌شود.

مرزبان تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما این است که در این فصل حداقل 35 امتیاز کسب کنیم و بتوانیم در جدول رتبه تک رقمی به دست بیاوریم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم و تنها تیم مشهد در لیگ برتر نگه داریم به هدف‌مان رسیده‌ایم. این حرف به این دلیل نیست که بخواهیم فشار را از تیم برداریم، بلکه واقعیت این است و گرفتن 35 امتیاز در یک فصل کار آسانی نیست.