پس از آنکه فناوری خط دروازه و اسپری‌های محو شونده در جام جهانی برزیل مورد استفاده قرار گرفتند، خیلی ها به انتقاد از فیفا پرداختند که با ورود تکنولوژی‌های زیاد به این رشته محبوب باعث کاهش محبوبیت آن شده است. این مرد سوئیسی که مدت‌هاست ریاست بالاترین نهاد فوتبالی جهان را بر عهده دارد در مصاحبه خود از معرفی یک فناوری دیگر به ورزش فوتبال سخن گفت که به مربیان دو تیم فرصت می‌دهد در هر نیمه یک بار صحنه‌های مشکوک داوری را بازبینی ویدئویی کنند.


بلاتر درباره استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در فوتبال گفت: فیفا از تکنولوژی خط دروازه راضی است و تصمیم داریم به مرور از این تکنولوژی در تمام بازی‌های ملی و باشگاهی استفاده کنیم. در جام ملت‌های اروپا 2016 فرانسه نیز پلاتینی قرار است از این سیستم استفاده کند. استفاده از تکنولوژی خط دروازه در برزیل بسیار موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه پیدا کند. در حال حاضر به دنبال تصویب قانونی هستیم که به مربیان دو تیم اجازه می‌دهد تصاویر مشکوک بازی را مورد بازبینی قرار دهند. مربیان در هر نیمه یک یا دو بار حق خواهند داشت تا تصمیمات داور را زیر سوال برده و تقاضای بازبینی کنند و این تنها هنگامی رخ خواهد داد که بازی متوقف شده باشد. برای این کار باید یک نمایشگر مخصوص در کنار زمین باشد تا داور و مربی آن صحنه را بازبینی کرده و پس از آن داور می‌تواند تصمیم خود را تغییر دهد؛ تقریبا همانند اتفاقی که در تنیس رخ می‌دهد. قصد داریم در صورت تصویب این پیشنهاد برای اولین بار از این فناوری در رقابت‌های زیر 20 ساله‌های جهان که سال آینده در نیوزیلند برگزار خواهد شد، استفاده کنیم تا درصد موفقیت آن را بدست آوریم.

بلاتر درباره زمان برگزاری جام جهانی 2022 قطر نیز گفت: چیزی که مشخص است این که این بازی‌ها باید در سال 2022 میلادی انجام شود و ما برگزاری این مسابقات در ماه‌های ژانویه یا فوریه سال 2022 و یا نوامبریا دسامبر آن سال را به عنوان گزینه‌های احتمالی در صورت عدم امکان برگزاری رقابت‌ها در تابستان در نظر گرفته‌ایم. باید کارشناسان ما شرایط آب و هوایی قطر را مورد بررسی قرار دهند.