علی دایی در فصل گذشته با اینکه مهره های زیادی داشت، آن قدر پیروزی های نزدیک و ناپلئونی به دست آورد تا کارشناسان را حسابی شاکی کند. و البته شانس هم آورد زیرا در هر پستی که نگاه می کرد، دو بازیکن بسیار خوب و تاثیرگذار داشت و صدالبته باید با چنین شرایطی، به قهرمانی می رسید اما یک هفته مانده به اتمام لیگ سیزدهم تساوی مقابل راه آهن درست در روزی که سرخپوشان نیاز به یک تفکر قهرمانانه داشتند، کاسه کامیابی شکست و آب گوارای موفقیت بر زمین ریخت. دایی به خاطر آن تساوی بی موقع، قهرمانی را دودستی تقدیم فولاد کرد چون به لحاظ فنی، شرایط قهرمانی برای پرسپولیس مهیا نبود.

پرسپولیس این فصل نیز آن تیمی نشد که هواداران منتظرش بودند.بدون مهره تاثیرگذار، ناامید، بخت برگشته و کم شانس، بدون برنامه در چند پست، پر حاشیه، با هوادارانی معترض، تضعیف شده، سردر گم، بدهکار و... همه این عوامل، زنجیره ای اطراف باشگاه کشید تا پرسپولیس از موفقیت هایش، دور و دورتر شود. حالا کار به جایی رسیده که در صدر جدول رده بندی، استقلال با 10 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس قرار گرفته است. و البته کری خوانی هواداران استقلال، موضوع دیگری است که اعصاب و روان پرسپولیسی ها را به سخره می گیرد.
دایی اما بی خیال همه این مسائل، بعد از شکست مقابل تراکتورسازی می گوید تیمش بهترین بازی چندسال اخیر را به نمایش گذاشته ولی چون بدشانسی آورد، 3 بر یک شکست خورد! تیمی که نه دفاع درست و درمانی داشت و نه هافبک هایش به اندازه کافی خوب بازی کردند، از نظر دایی بهترین بازی چند سال گذشته پرسپولیس را به نمایش گذاشته است. الله و اعلم! 


حالا اینها به کنار، آینده جالبی هم در انتظار پرسپولیسی ها نیست. نزدیک به یک سوم از بازی ها را سپری کرده ایم اما هنوز کسی نمی داند تاکتیک و سیستم اصلی پرسپولیس چیست؟ بالاخره چه کسی دروازه بان اول تیم است؟ باشگاه می خواهد یک مهاجم نوک جدید جذب کند یا نه؟ احمد نورالهی چه نقشی در خط میانی تیم دارد؟ و هزاران سوالی که بی جواب است. 
پرسپولیسی ها برای خروج از بحران، تنها یک راه دارند و آن کسب پیروزی در 3 بازی آینده است. سرخپوشان 3 بازی پیاپی و نسبتا راحت در تهران در پیش دارند؛ نفت مسجدسلیمان، راه آهن و استقلال صنعتی خوزستان. اگر دایی موفق به کسب 9 امتیاز کامل از این 3 بازی شود، به لیگ برمی گردد اما از دست دادن امتیاز در این بزنگاه تاریخی، ممکن است شایعات اخیر را قدرتمند کند و دایی به خواسته هواداران پرسپولیس مجبور به ترک تیم شود. اتفاقی که در روز بازی با تراکتورسازی هم رخ داد و به علت شکست مفتضحانه مقابل حریف قدرتمند، این دایی بود که سیبل انتقادات قرار گرفت و علیه خود، شعارهای زیادی شنید.


دایی یا 3 بازی آینده در تهران را می برد و به ثبات می رسد یا شرایط سخت تری را تجربه خواهد کرد. جالب اینکه نفت مسجدسلیمان، حالا سرمربی خود را نیز از دست داده و می توان پیروزی این تیم مقابل پرسپولیس آن هم در تهران را فعلی بعید دانست. شاید قرعه این بار به سود دایی باشد، بار دیگر شانس به او رو کرده که در شرایط اولتیماتوم و تهدید به اخراج، موفق به کسب بلیت بازی با تیم های نسبتا قعرنشین می شود. آیا دایی توانایی استفاده از این بزنگاه تاریخی را دارد یا باید خیلی زودتر از اتمام فصل با لیگ چهاردهم خداحافظی کند؟