نخستین تمرین تیم ملی کشتی آزاد اعزامی به مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان جهان، راس ساعت 16 امروز شنبه به وقت محلی در سالن کشتی مجموعه ورزشی المپیک شهر تاشکند برگزار شد که رسول خادم برای مدتی با شاگردانش صحبت کرد و به آنها روحیه و انگیزه داد.

رئیس فدراسیون کشتی پیش از آغاز این تمرین همه آزادکاران را گرد هم جمع و بارها ملی‌پوشان کشورمان را به تلاش برای رسیدن به قهرمانی تشویق کرد و به آنها گفت: خواستن توانستن است، پس نترسید و با تمام توان به مصاف حریفان خود بروید چراکه شما چیزی برای کسب افتخار و قهرمانی کم ندارید.

سپس علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد خطاب به کشتی گیران گفت: رسول خادم و کادرفنی تیم ملی زحمات زیادی را برای شما کشیده‌اند و شما نیز با توجه به این موضوع و تکیه بر همت و غیرت خود، رودرروی حریفان قرار گرفته و برای کشورمان افتخار کسب کنید.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: خیلی از کشتی‌گیران آرزوی حضور در چنین میدانی را دارند و شما نیز با توجه به این مسئولیت سنگین، هرچه در توان دارید رو کنید و پرچم ایران را مانند گذشته در جهان به احتزاز درآورید.

پس از صحبت‌های بیات، آزادکاران دست در دست هم داده و با تشکیل حلقه اتحاد و با فریاد یا علی (ع) تمرینات خود را شروع کردند. این تمرین بسیار سبک، بعد از دقایقی گرم کردن، آغاز شد که به گفته اعضای کادرفنی بیشتر به کنترل وزن و مرور فن سبک اختصاص داشت.

امیر توکلیان یکی از اعضای کادرفنی به عنوان میان‌دار و مصطفی حسین‌خانی و حسن رحیمی برای مدتی پیشاپیش تمامی آزادکاران دورتادور تشک دویدند و بدن‌های خود را گرم کردند. 6 دقیقه مرور فن مسابقه‌ای، تمرین کشتی و تمرین سایه زدن جزو برنامه‌های آماده‌سازی امروز تیم کشتی ایران بود که زیر نظر علی اکبر دودانگه، رضا لایق، علی بیات، حسین نقیبی و رسول دهقان‌نژاد برگزار شد.

روحیه تمامی آزادکاران در این تمرین بسیار بالا بود، بطوریکه مشخص است آنها با تمام وجود برای حضور موفق در مسابقات جهانی ثانیه شماری می‌کنند.

یکی از نکات مهم تمرینات امروز حضور امیررضا خادم تنها گزینه ایرانی معرفی شده به انتخابات هیات رئیس فیلا در سالن تمرین بود که از نزدیک شاهد آخرین مراحل آماده‌سازی آزادکاران بود.

طبق برنامه اعلام شده عصر فردا یکشنبه مراسم وزن‌کشی مدعیان 4 وزن اول برگزار می‌شود که طی آن حسن رحیمی در 57 کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در 70 کیلوگرم، محمدحسین عسگری در 86 کیلوگرم و کمیل قاسمی در 125 کیلوگرم روی باسکول می‌روند.